Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Livespel på Sviten. Fi i denna hand är den numera (eventuellt) ökände PHID.

10/20, jag sitter på ca 3k

Preflop:

PHID har övermörkat till 40.

Några limpare, jag har knappen eller CO (minns ej exakt) och ska höja till 220 men råkar ta fel på markerna så min raise blir till 310. Aja, shit happens. Jag har då 62o...

PHID synar...

Flop: (Pott: ca 700)

AQQr.

PHID checkar.

Jag betar ut 400.

PHID slår om till 1100.

Jag steker lite, då börjar han dilla om att jag ska visa lite hjärta en gång i livet och dega in, jag svarar med "men jag har ju bara ett ess, jag vet inte om det står" och vi snackar en massa skit fram och tillbaka. Efter ett par minuters betänketid bestämmer jag mig för att PHID är tom och ställer in för ca 1700 till.

GG WP NH, Parre?

(PHID - sa ju att jag skulle lägga upp den här igår... :D)

Postad
Några limpare, jag har knappen eller CO (minns ej exakt) och ska höja till 220 men råkar ta fel på markerna så min raise blir till 310. Aja, shit happens. Jag har då 62o...

eller 62? :)

Postad

Japp jag råkade missa min egen hand :)

Phid:

Din arsenal läggs väl mest upp eftersom du är en av få som faktiskt spelar poker också istället för att bara vänta på nötterna:)

fanns ju annars en hel del folk som gillade att syna 100-200 pre, 300-400 på flop och sen folda mot ett 1000-bet på turn, blir ju inte så mycket spel om man inte synar utan nötterna liksom :)