Gå till innehåll

Bästa spelet för FL?


vonClopt

Recommended Posts

Tja vill gärna ha lite info om vars ni tycker det finns bästa spelen för en FL 0.5/1 spelare, (sajt)?? Och hur stor rulle behövs? Som sagt kom med lite tips och info om FL, är ganska ny på detta område. En sak till: Finns det några skillnader mellan FL och NL som kan va bra att tänka på?

 

Tacksam för svar, VOon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar prima bäst för fixed. De har ganska många bord igång, om man jämnför med andra nätverk som tain och b2b. Party har iof väldigt mycket bord igång också, men raken är mycket högre och klienten hemsk (personlig åsikt).

Man brukar räkna med 300 BB i rullen så 300$ borde räcka för att spela 05/1.

En bra sak med fixed är att man enkelt får raked hands, vilket gör att det blir lättare att klara bonusar. Prima har en hel del enkla bonusar som man klarar ganska snabbt om man spelar fixed. Tänker framförallt på bet365 som har en väldigt enkel bonus.

 

Om du vill lära dig lite om spelet, sh, så kan du kolla i detta: http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=11231

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja vill gärna ha lite info om vars ni tycker det finns bästa spelen för en FL 0.5/1 spelare, (sajt)?? Och hur stor rulle behövs? Som sagt kom med lite tips och info om FL, är ganska ny på detta område. En sak till: Finns det några skillnader mellan FL och NL som kan va bra att tänka på?

 

Tacksam för svar, VOon

 

som jag ser du har du 2val.

 

worldpx för då får man direkt 3BB/100händer högre winrate.

party för de har flest spel.

 

övriga siter är mellanting.

 

 

skillnader? mindre implicita odds och många fler händer till showdown.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips är att folda AA och KK preflop eftersom dom aldrig står mot alla de motståndare man får med sig på floppen även efter en raise..

Ett tips är att inte komma med dumma tips i trådar där någon nybörjare ber om tips. Bara ett enkelt tips för att hålla moderatorerna borta.

 

vonClopt: Ska man jämföra FL och NL så kan man väl säga att det är lite som vetenskap och konst, i FL måste man vara mer beräknande och ha koll på odds då fler händer kommer gå till showdown när man inte kan betta bort spelare lika effektivt.

 

Mitt tips är att ut i solen och läsa en god pokerbok, det tänker jag göra.

FL-lästips till semestern: Small Stakes Holdem. (eller den svenska översättningen "Holdem med små insatser" eller vad den heter)

 

Ett soltips: Solkräm, midsommarbrännan har redan foldat, dags att gå all in på nästa ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okey, tack för alla svaren. Alltså jag har mesta dels lirat NL men har nu på senare tid gått bättre på FL, Så jag tänkte sätta in kanske 1 000$ och lira 1/2, för de har jag råd med, det blir föressten puplelounge :D Fick erbjudande idag på 55 banankartonger :) MEn tack ännu en gång :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okey, tack för alla svaren. Alltså jag har mesta dels lirat NL men har nu på senare tid gått bättre på FL, Så jag tänkte sätta in kanske 1 000$ och lira 1/2, för de har jag råd med, det blir föressten puplelounge :D Fick erbjudande idag på 55% RB :) MEn tack ännu en gång :)

 

worldpx ger 100 banankartonger... rätt stor skillnad om du enbart väljer efter bananförsäljning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okey, är det en seriös och bra sida? Hur är klienten och spelarna där? Lät lockande ;)

Sidan är seriös och klienten helt ok, men motståndet är bra (väldigt bra om man jämför med t.ex. Party eller Pacific). Jag skulle råda dig att börja på något lättare nätverk om du är ny på FL och spela mot en bra bonus eller ordentlig bananförsäljning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Okey, tack för alla svaren. Alltså jag har mesta dels lirat NL men har nu på senare tid gått bättre på FL, Så jag tänkte sätta in kanske 1 000$ och lira 1/2, för de har jag råd med, det blir föressten puplelounge :D Fick erbjudande idag på 55% RB :) MEn tack ännu en gång :)

 

worldpx ger 100 banankartonger... rätt stor skillnad om du enbart väljer efter bananförsäljning.

 

Man kan nästan tro att du jobbar för dem så ivrigt som du promotar dem. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okey, tack för alla svaren. Alltså jag har mesta dels lirat NL men har nu på senare tid gått bättre på FL, Så jag tänkte sätta in kanske 1 000$ och lira 1/2, för de har jag råd med, det blir föressten puplelounge :D Fick erbjudande idag på 55% RB :) MEn tack ännu en gång :)

 

worldpx ger 100 banankartonger... rätt stor skillnad om du enbart väljer efter bananförsäljning.

 

Man kan nästan tro att du jobbar för dem så ivrigt som du promotar dem. ;)

 

Sidan har ju ingen trafik att komma med, så alla fiskar behövs...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...