Gå till innehåll

Kommentera Jennez WSOP-blog


Okok

Recommended Posts

Main Event blir det nog inte men jag funderar pa att kora en supersatellit pa plats. Fast a andra sidan ar det ratt kasst varde i Main... Hmm... Naja, jag far helt enkelt se nar jag kommer dit.

 

 

Tror inte att dte är dåligt värde i main event. Tvärtom av vad jag har sett. Självklart finns det många bra spelare (alla bra är där), men å andra sidan lockar turneringen sjukt många tomtar som har tagit sig dit via satellit.

 

Lycka till iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 100
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tror inte att dte är dåligt värde i main event. Tvärtom av vad jag har sett. Självklart finns det många bra spelare (alla bra är där), men å andra sidan lockar turneringen sjukt många tomtar som har tagit sig dit via satellit.

 

Precis, värdet måste ju vara mycket bra pga alla satellittomtar som klonkat sig dit och troligen har en helt felaktig bild av hur bra de är.

 

Lycka till i Vegas by the way!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog många svenskar som åker som överskattar sitt EV i turneringen, men man måste ju tro på sig själv.

 

 

Vore intressant att fråga alla svenskar som åker dit om de tror de har ett +EV på WSOP oavsett om de kvalat via satellit eller inte så är jag rätt säker på att en mycket stor majoritet tror de har ett +EV.

 

 

Men hur många svenskar har egentligen visat att de totalt ligger plus på de events de spelat på WPT/EPT/WSOP?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vore intressant att fråga alla svenskar som åker dit om de tror de har ett +EV på WSOP oavsett om de kvalat via satellit eller inte så är jag rätt säker på att en mycket stor majoritet tror de har ett +EV.

 

Alla svenskar jag har intervjuat infor WSOP (14-15 pers), bade proffs och amatorer tror att de tar sig till pengarna. Ganska intressant. Men som du sager, man maste ha lite sjalvsakerhet. Fast jag anser nog att jag ar realistisk i mitt antagande.

 

Visst, jag tror att jag har kapacitet att ta mig till pengarna i Main Event men sen ar det en massa andra faktorer som spelar in; man maste ha en jakla tur X antal ganger. Nu kommer val nan MTT-tomte att saga "nej, man maste bara minimera riskerna, inte ta coinflips osv" men screw that! Du maste klonka, punkt slut. Och aven om jag skulle kunna kopa in mig direkt sa tar det en alltfor stor tugga av min BR (i princip hela for att vara arlig) och jag tycker inte riktigt att det ar vart det nar det ar 8 000 delatagare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får du spela på andra sajter när du är anställd på en? I så fall kan du kanske klonka en satellit på Stars, och vägra attta emot hotellpengarna (då slipper du spela i starskläder har jag för mig).

 

Yes box, det far jag. Men samtidigt vette tusan hur mycket jobb det blir - jag kanske inte ens skulle hinna att lira main. Far bli en (eller hogst tva) $1000 sattar om tid finns.

 

Fast wtf, "i allra varsta fall" kan man kanske salja platsen eller nat. Far se om jag hinner lira ocksa. Har en £1000 HU-utmaning som borjar ikvall. Saklart gjorde jag den har overenskommelsen med en trader pa fyllan i Gib. Men jag har sett honom spela och i den har matchen (eller matcherna - bast av tre galler) sa ar mitt sjalvfortroende pa topp! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller: Hur många svenskar skulle åka dit och casha sig in om de inte vunnit en satellit. Dessa tror väl att de har +EV. De som stannar hemma tror väl inte på sig själva, när det väl kommer till kritan...

 

Exakt min poäng. De som tror de har -EV stannar hemma (om man inte är en rik lirare som bor i Vegas eller om du har för mycket pengar och vill ha lite spänning) Men alla som åker kan omöjligt ha ett +EV även om de tror det själva. Jag är rätt säker på att alla som kvalat via satellit och inte är från Sverige också tror att de har +EV. Ställ samma fråga i Norge/Finland etc. så lär svaret om deras EV vara detsamma. I år kommer det vara fler satellitspelare än någonsin som spelar Main Event och alla kan ju realistiskt inte ha +EV bara för att de vinner på den lokala klubben, i sitt homegame eller när de grindar mot internettomtar som knappt kan spela poker. Alla andra satellitare är ju satellittomtar medan jag är lika bra som proffsen ;)

 

Proffsen kommer förmodligen klassa majoriteten av dessa satellitkvalare som Dead Money trots att satellitspelarna själva tror de har +EV och att de visar hyfsat bra resultat på MTT Online.

 

 

Men som sagt, ni ska tro på er själva och lycka till alla ni som åker. Att säga att man har kapacitet att ta sig till pengarna är ett mer realistiskt och självinsiktsfullt mål än att säga att man är tillräckligt bra för att spela som Helmuth och bara gå in som 4:1 favorit :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att jag är favorit (*) att ta mig ITM - jag har för liten blåsa för det... Om jag däremot skulle råka ta mig ITM så har jag möjligheten att ta mig riktigt långt, jag brukar bomba ut tidigt i tävlingar eller gå långt. Hur den EV-beräkningen/uppskattningen är, den vågar jag inte ens fundera på.

 

(*) Alltså procentuell favorit. Om 10% = ITM så har jag kanske 5% att ta mig ITM, emn kommer jag dit så är det inte med en liten stack, utam med en stor, med stor chasn att gå längre än de sista prisplatserna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dan Harrington kommenterade 2005 års main-event med att det var som ett lotteri där alla fått olika många lotter. Han själv bedömde att han hade 5 lotter, medans andra kanske bara fick en halv lott.

 

(Det var säkert inte chansen att komma ITM han menade, utan att vinna alltihop visserligen.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bryr int mig om pengarna. (klart ja hoppas på pengar) Min br är ungefer jätteliten mot va de kostar att spela wsop så ja räknar int den dit utan jag räknar den som en satsning på livskvalitet, några människor gillar bilar andra båtar ja älskar spel, de kommer att bli helt sjukt häftigt att se flera tusen pokerspelare på samma gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bryr int mig om pengarna. (klart ja hoppas på pengar) Min br är ungefer jätteliten mot va de kostar att spela wsop så ja räknar int den dit utan jag räknar den som en satsning på livskvalitet, några människor gillar bilar andra båtar ja älskar spel, de kommer att bli helt sjukt häftigt att se flera tusen pokerspelare på samma gång.

 

Word! Las Vegas är en upplevelse, ett Disneyland för vuxna, i alla positiva och negativa bemärkelser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jennez har du bott på gold coast förrut? Blir min första resa till Vegas så har ingen koll, men hoppas d är ett okey hotell i vart fall!?

 

Sist jag var i Vegas bodde jag pa Excalibur. Chefen sager dock att Gold Coast ar ett helt ok hotell. Inte ett av de finaste, men anda ok standard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...