Gå till innehåll

Vad trött man blir ibland


derric

Recommended Posts

Sitter och kör en sväng på NL10, sitter på SB och kikar ner på AA. Alla foldar fram till mig och jag höjer upp med 7xbb, får en syn efter en stunds tänkande.

Floppen kommer 8s Kd Qd, han checkar och jag bettar runt 80% av potten och får syn.

Turn 6h, jag tror han sitter med ett färgdrag eller en klen K, sett honom spela på ren skit förut. Han checkar och jag bettar likadant för att få en syn igen.

River 5h, han checkar och jag ställer in till slut, han synar snabbt och visar upp 56.

 

Jag är ingen höjdare på poker, har ingen aning om vad jag skulle ha kunnat gjort för att ta hem den handen. Om han är villig att syna ett 80% bet med sexa hög skulle han väl synat om jag ställt in på floppen redan?

 

Jaja, vad är en bal på slottet.

 

(Hej allihop förresten, första posten för mig detta)

 

*edit* Oj, den här skulle antagligen ligga i "utdragna AA" tråden, så går det när man inte läser ordentligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen till forumet!

 

Ja, spelet på NL10 kan vara minst sagt slaskigt, du spelar bra fram till river, men varför gå all in där? troligen får du bara syn av en hand som slår díg, bättre då bara att checka ner den och hoppas att han var på färgdraget eller att han hade en dålig K.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för råden, jag har lite problem med AA. När man suttit och kastat en massa händer och sen plockar upp rockets blir det gärna att man överspelar dom för att man tycker att dom *ska* vinna.

Får försöka ta det en smula lugnare med dom i fortsättningen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle man checka ner AA på river? Hans troligaste hand här är ju en svag kung eftersom han bara synar hela vägen. Om du är rätt säker på att han drar så checka och hoppas att han bluffar.

 

"Kan bara få syn av en bättre hand" verkar vara ett mantra på det här forumet. Värdebet is the shit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tyvärr är det bara att konstatera att spelet på de lägre nivåerna saknar allt vad logik heter många gånger.

Folk vägrar lägga sina händer och det är helt sjukt vad dom får betalt för sitt beteende..

 

Dock... jag spelar som högst 1/2 och där finns spelare som inte ens håller 0,10/0,20 nivå och helt ärligt tror jag att man hittar såna här spelare på alla nivåer. Finns många som inte spelat till sig sina pengar och lärt sig med tiden utan rätt tidigt går in på högre nivåer bara för att dom helt enkelt har råd.. I och med detta får man nog stå ut med att bli utdragen av helt ofattbara händer i tid och otid..

 

Läste precis "Dödarns" kolumn i Poker Magazine och han blev less på spelarna på 2/4 pga just samma beteende: vägrar lägga sin hand i tid och allt för ofta drar ut en på rivern..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tyvärr är det bara att konstatera att spelet på de lägre nivåerna saknar allt vad logik heter många gånger.

Folk vägrar lägga sina händer och det är helt sjukt vad dom får betalt för sitt beteende..

 

Dock... jag spelar som högst 1/2 och där finns spelare som inte ens håller 0,10/0,20 nivå och helt ärligt tror jag att man hittar såna här spelare på alla nivåer. Finns många som inte spelat till sig sina pengar och lärt sig med tiden utan rätt tidigt går in på högre nivåer bara för att dom helt enkelt har råd.. I och med detta får man nog stå ut med att bli utdragen av helt ofattbara händer i tid och otid..

 

Läste precis "Dödarns" kolumn i Poker Magazine och han blev less på spelarna på 2/4 pga just samma beteende: vägrar lägga sin hand i tid och allt för ofta drar ut en på rivern..

 

Sen när blev det dåligt att FI hänger med till rivern med sämmre hand. Betta på ordentligt så ska de ordna sig ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varierande råd i vanlig ordning ser jag. ;)

Det är väl olika från situation till situation vad som är rätt och vad som är fel, får väl försöka tänka på vem det är man har emot sig, vad han har gjort förut etc.

Hur som helst blev jag inte alltför ledsen, kvällen slutade plus minus noll tack vare dålig timing av folk vid bordet. (All in preflop med QJ när jag sitter med KK och sådana saker)

Aldrig kul att förlora på ett sådant sätt men vad är det dom säger, "That's poker".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...