Gå till innehåll

NL - Downswing?


snetreff

Recommended Posts

Vad är egentligen en downswing? Hur många inköp är det "möjligt" att torska under en downswing om man har en edge mot motståndarna? Självklart omöjligt att svara på bara sådär, men vilken varians kan man egentligen räkna med i NL-spel om man multitablar 3-4 bord 3-4 timmar per dag?

 

Tacksam för lite tankar och funderingar kring detta ämne.

 

Edit: Oj såg att det blev postat på helt fel ställe, någon vänlig moderator kan väl flytta den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

går inte att säga exakt tror jag, men det är j* många inköp :P så fort det börjar ökar ju tiltfaktorn vilket är lätt att se, då tar fi nytta av det o snor några inköp till med K5off av dig

 

20 inköp är nog inga problem att bli av med på 4timmar/4bord om du e L.A.G, vet ej procenten dock. antar du spelar S.H

 

Tror det går att bli av med >100inköp om man spelar I.D.I.O.T.I.S.K.T på 1timme o 1bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

du får helt enkelt räkna ut din varians, på förslagsvis din average $/h. sedan utifrån denna kan du med det konfidensintervall du själv känner för bestämma storleken du behöver på din rulle. malmuth har tydligen sagt att 30 sessioner ska ge en hygglig säkerhet i uträkningen av variansen, vilket du kan ha som riktmärke. om du räkner på $/h så bör du se till att dina sessioner är ungefär lika långa. och om du antar en normalfördelad $/h, vilket du får göra för enkelhetens skull, bör sessionerna inte vara mindre än en timma me tanke på den diskreta strukturen med blindar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror det går att bli av med >100inköp om man spelar I.D.I.O.T.I.S.K.T på 1timme o 1bord.

 

Med tanke på att ett normalt bord online spelar ca. 100händer/h... Du kan få 100 000:- av mig om du lyckas, om jag får 500:- av dig om du misslyckas.

 

Det vore kul om folk kunde grunda sina teorier på något innan dom uttalar sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar NLSH 0,5/1 och min värsta förlust period var i 2 månader, ca 100 timmar vid borden och jag spelar 2-3 bord. Under denna period backa jag 23 inköp (2300bb). Inga speciella bad beats utan utdragningar, 2par mot set och stege/färg mot högre stege/färg plus lite tilt. Otroligt knäckande psykiskt då jag försökte med pauser osv men den höll i sig. Var bered att lägga ner pokern för evigt

 

Som tur var så vände allt och jag fick en otrolig rusch och jag har tjänat det dubbla på ca 80h

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt är dessa siffror bara ett ut klipp ur min statistik och att jag ligger på en på en timmförtjänst på ca 10-20bb/h (2-3 bord) så nej jag tror man kan vara en vinnande spelare.

 

Under en lång down period påverkas man väldigt mycket och detta gör att man spelar mycket sämre än normalt. Jag kommer ur min period när jag gav upp och slutade känna press.

 

OT:(vad betyder öht?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...