Gå till innehåll

Pokerbreak


The__muse

Recommended Posts

Tänkte beskriva min situation som säkert många av er känner igen, hoppas på lite fina reflexioner från er andra.

Jag har spelat poker med start vid nyår.

Spelat ungefär varje dag mer h/vecka i början i nuläget så lite jag kan.

Första månaderna var det så spännade att utforska pokern och vann man så känndes det underbart. Men sista tide handlar allt bara om malande , cleara någon bonus osv.

Man känner verkligen att man måste ta en paus från spelet i en vecka eller så men det går ju inte.

Varje dag man inte spelar känns ju som en förlorad inkomst

 

Är ni verkligen sugna på att spela poker eller gör ni som jag det bara för pengarna/poängen. Om man tappat lusten för att spela är det då ett tecken på att man behöver ta en paus?

Jag får dåligt samvete om jag tittar på tv tex känns som att man istället borde "jobba"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lever man på pokern kanske det är tufft att ta ett break, speciellt när man inte har någon vidare buffert. Gör man däremot inte det så skulle mitt råd vara att inte spela förrän man är riktigt sugen helt enkelt, som föregående talare sa så kommer du spela mycket bättre då och därmed ha bättre förutsättningar för plusset.

 

Personligen spelar jag inte så mycket för pengarna utan väldigt mycket mer för nöjet, utmaningen, känslan av att vinna. Spelar enbart turneringar och tröttnar aldrig, med cashgames är det ju annorlunda eftersom det är samma gnet konstant. "Miljöombyte" kan göra stor förändring, har du testat det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Generellt tror jag att om man känner att det kanske vore bra med en paus, så är det bra. I alla fall om man känt så en längre tid.

 

Det är viktigt att poker 1) är roligt och 2) inte tar upp för stor del av ens liv. Själv har jag haft en del problem med att pokern tagit upp för stor del av mitt liv. Jag har även känt mig alltmer trött och ointresserad av själva spelet och alltmer lättirriterad när jag spelar. Därför tar jag nu en paus från för nån vecka sen t.o.m. oktober, med undantag för enstaka freerolls och liknande. Hittills känns det bara skönt, även om jag saknar pengarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...