lappen Postad 12 December , 2004 Rapport Postad 12 December , 2004 Har spelat några veckor online och jag trodde jag var säker på vilken hand som var bäst vid en showdown. Vi var några grabbar som satte oss ner för att spela och vi blev oense över en hand om vem som vann. Spelare 1: A7 Spelare 2: 55 Flop: JJ882 Nu skrev jag inte vilken färg det var på korten för det har ingen betydelse (tror jag) Jag trodde att det var spelare två som vann men mina kompisar höll inte med mig. Är det någon som kan klargöra detta för mig är ni snäll Citera
gdaily Postad 12 December , 2004 Rapport Postad 12 December , 2004 En normal pokerhand består av exakt fem kort. Spelare 1 har AJJ88 Spelare 2 har JJ885 Spelare 1 har bäst hand och spelare 2 har otur. Citera
lappen Postad 12 December , 2004 Författare Rapport Postad 12 December , 2004 Okej....nu känner jag mig riktigt dum Så om paren på bordet hade varit lägre än det spelare två har på hand då hade han vunnit. Så här: Spelare 1: A7 Spelare 2: 55 På bordet: 22336 Då hade spelare två vunnit,om jag fattat det rätt. Det otroliga var att jag förklarade precis rätt för dom men jag fattade det inte själv Citera
QoS Postad 12 December , 2004 Rapport Postad 12 December , 2004 Stämmer. Bästa handen för S1: 3322A Bästa handen för S2: 55336 Eftersom S2 har högre två par än S1 så vinner S2. - QoS Citera
Morbo Postad 12 December , 2004 Rapport Postad 12 December , 2004 QoS skriver ett pokerrelaterat inlägg? Stoppa pressarna! Citera
jackbalsam Postad 12 December , 2004 Rapport Postad 12 December , 2004 Borde inte någon moderator skapa en tråd i FAQ typ "vem har bäst hand?". Tycker det är många såna frågor. Citera
devalanteriel Postad 12 December , 2004 Rapport Postad 12 December , 2004 QoS mailade gdaily (eller om det var JH) först och frågade, har jag hört från insatta källor. Å andra sidan har han ju helt rätt. Hurra för QoS! Citera
Llandi Postad 12 December , 2004 Rapport Postad 12 December , 2004 Nej jag tycker det är kul för QoS att det kommer en poker relaterad fråga som till och med han kan svara på... Citera
QoS Postad 12 December , 2004 Rapport Postad 12 December , 2004 QoS skriver ett pokerrelaterat inlägg? Stoppa pressarna! Observera att mitt inlägg är bekräftat av minst en person, dvs. trovärdigt! Borde inte någon moderator skapa en tråd i FAQ typ "vem har bäst hand?". Tycker det är många såna frågor. Det finns redan en sån tråd. Ligger i Pokerteori och hter Frågor om handrankning? Enjoy! - QoS Citera
Recommended Posts