Gå till innehåll

Spel på bubblan i MTT


FordPrefect

Recommended Posts

Skulle ni spelat likadant efter flop? Jag vet att pfcallen var lite lös men det kändes som jag hade råd med den och kunde vinna stort om jag träffa eller spela rätt. Detta var alltså på bubblan med 41 kvar och 40 var ITM.

 

***** Hand History for Game 4603095845 *****

NL Texas Hold'em Trny:25274381 Level:11 Blinds-Antes(1000/2000-75) - Tuesday, June 27, 12:14:26 ET 2006

Table Regular(745885) Table #5 (Real Money)

Seat 9 is the button

Total number of players : 8

Seat 2: HERO ( $24767 )

Seat 6: billiey ( $12278 )

Seat 9: hans411 ( $30139 )

Seat 8: SerretaKing ( $29469 )

Seat 4: myopicdan ( $25329 )

Seat 5: J_Breslin ( $25001 )

Seat 7: goinirish ( $14427 )

Seat 1: FI ( $22528 )

Trny:25274381 Level:11

Blinds-Antes(1000/2000-75)

FI posts ante [75].

HERO posts ante [75].

myopicdan posts ante [75].

J_Breslin posts ante [75].

billiey posts ante [75].

goinirish posts ante [75].

SerretaKing posts ante [75].

hans411 posts ante [75].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ Th 6c ]

myopicdan folds.

J_Breslin folds.

billiey folds.

goinirish folds.

SerretaKing folds.

hans411 folds.

FI raises [3000].

HERO calls [2000].

** Dealing Flop ** [ 4d, 8d, 7s ]

FI bets [2000].

HERO calls [2000].

** Dealing Turn ** [ Qh ]

FI bets [2000].

HERO raises [5000].

FI calls [3000].

** Dealing River ** [ 4c ]

FI checks.

HERO is all-In [13692]

FI folds.

HERO shows [ Th, 6c ] a pair of fours.

HERO wins 36292 chips from the main pot with a pair of fours.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt förkastligt spel om du spelar för att komma ITM.

 

Spelar man för att vinna (där de stora pengarna finns) så ser jag inget stort fel i spelet. Man måste våga bluffa rejält ibland och att göra det på bubblan då alla andra är rädda för att åka ut är helt ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt förkastligt spel om du spelar för att komma ITM.

 

Spelar man för att vinna (där de stora pengarna finns) så ser jag inget stort fel i spelet. Man måste våga bluffa rejält ibland och att göra det på bubblan då alla andra är rädda för att åka ut är helt ok.

 

Varför inte gå all in preflopp då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelade för att vinna med tanke på att jag bara nöter MTTs är det bara top5 som betyder nått. Jag tröck inte pf för att jag inte visste hur svag han var. Men efter hans spel både på flop och turn var jag helt säker på att jag kunde satsa allt på river utan att risken fanns att bli synad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelade för att vinna med tanke på att jag bara nöter MTTs är det bara top5 som betyder nått. Jag tröck inte pf för att jag inte visste hur svag han var. Men efter hans spel både på flop och turn var jag helt säker på att jag kunde satsa allt på river utan att risken fanns att bli synad.

 

Jaha, varför tryckte du inte in degen på turn då?

 

Om fi hade reraisat all in på turn hade du synat då?

 

Om inte. Bra investering av halva stacken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelade för att vinna med tanke på att jag bara nöter MTTs är det bara top5 som betyder nått. Jag tröck inte pf för att jag inte visste hur svag han var. Men efter hans spel både på flop och turn var jag helt säker på att jag kunde satsa allt på river utan att risken fanns att bli synad.

Jag tänkte snarast på floppen, den lär ju tokmissat större delen av hans raisedistribution.

 

Sen är jag oklar över varför du inte kan bli synad på river. Hur mycket har du spelat mot honom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen är jag oklar över varför du inte kan bli synad på river. Hur mycket har du spelat mot honom?

 

Jag var säker för hans statistik på PO visade att han var villig att stjäla men la sig lätt när någon tröck tillbaka, dessutom kändes han weak udner den tiden jag setat vid hans bord. Även så känner man igen stilen på vissa spelare. Med tanke på vad som låg i potten och den stora procentuella övervikten på att han skulle folda tveka jag aldrig på att trycka in allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...