Gå till innehåll

Hur många gånger har ni gulat?


HTDrD

Recommended Posts

var själv nära att gula för ett tag sen, hade en rulle på runt 4000$ som jag tiltade ner till 250$ på mindre än en vecka.. sedan dess har jag lärt mig av mitt misstag och har spelat upp mig igen tack vare bonusar...

 

nu i efterhand tycker jag att det som hände var bra, har lärt mig mycket av den erfarenheten och har mer respekt för min rulle nu när jag har fått kämpa för den!

 

Fick du inte kämpa för den redan från början?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som gulat med 30 inköpsregeln?

 

efter som man enligt den regeln går ner i nivå när man är under 30 inköp så får man torska jävligt många inköp innan man når 0.01/0.02 om man gick in med en normalstor summa. tvivlar på att någon som är vinnande på en !microlimit nivå har upplevt så stora motgångar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Närmast jag varit att "gulat" eller vad man ska kalla det var när jag spelat upp en bra rulle för min nivå, ekonomiskt sett. Gick lite neråt en period, men inte mycket. Bestämde mig för att ta en månads paus från pokern och tog ut lite cash som "belöning", det hela slutade med att jag tappade suget för pokern helt och tog ut resten av pengarna.

Detta var väl för 5 månader sen men har börjat bygga en ny rulle nu. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

0 gånger

 

Förstår inte varför folk kan gula.

 

 

Inte jag heller.Gular gor man nar man forlorar alla pengar man har. Inte bara de pengar man rakar ha insatta pa vissa pokersidor. Ens BR ar visserligen alla pengar man har att spela poker for, saledes (oftast) mer an det man for tillfallet har insatt pa en eller flera siter.

 

Ganska imponerande att gula nar man hade gjort sin forsta insattning pa $5 saledes. Hade jag varit i den situationen att $5 var mina sista pengar hade jag nog kopt mat for dem istallet for att spela poker.

 

Jag har gulat noll ganger. Forlorat insattningen pa en enda sida har jag gjort en massa ganger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom säger ju att alla pokerspelare blir panka minst en gång i karriären. Så få höra det, hur många gånger har ni gulat och från vilken bankrulle? Jag börjar:

 

Gulat antal gånger: ca 10

Max bankrulle - gul: 50k$ (minus 10k i uttag).

 

De nio första gångerna hade jag ingen bankrulle att tala om utan blåste alla nya insättningar. Till slut lyckades jag börja vinna innan jag gulade på riktigt från en bankrulle på 50k$.

 

Har aldrig gulat bord hela min BR.

Jag började för inte så länge sedan och kör på låga inköp, har insättningar på 1500 och uttag på 2500 = + 1000 :P

 

Mitt råd är till alla som känner att de kan gula är väl att regelbundet ha mål och ta ut en viss summa i början på varje månad.

 

Tex om ens BR är 300 kr så spelar man upp den till 500 och tar ut gör uttag på 200 direkt.

 

Vet ej om detta hjälper er som kör på högre limits, dock fungerar det för mig att tänka mig att jag bara har 300 kvar på kontot om jag torskar det så är de kört!

Resulterar i att jag spelar lite tajtare och följer pottodds slaviskt.

 

:heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom säger ju att alla pokerspelare blir panka minst en gång i karriären. Så få höra det, hur många gånger har ni gulat och från vilken bankrulle? Jag börjar:

 

Gulat antal gånger: ca 10

Max bankrulle - gul: 50k$ (minus 10k i uttag).

 

De nio första gångerna hade jag ingen bankrulle att tala om utan blåste alla nya insättningar. Till slut lyckades jag börja vinna innan jag gulade på riktigt från en bankrulle på 50k$.

 

Har aldrig gulat bord hela min BR.

Jag började för inte så länge sedan och kör på låga inköp, har insättningar på 1500 och uttag på 2500 = + 1000 :P

 

Mitt råd är till alla som känner att de kan gula är väl att regelbundet ha mål och ta ut en viss summa i början på varje månad.

 

Tex om ens BR är 300 kr så spelar man upp den till 500 och tar ut gör uttag på 200 direkt.

 

Vet ej om detta hjälper er som kör på högre limits, dock fungerar det för mig att tänka mig att jag bara har 300 kvar på kontot om jag torskar det så är de kört!

Resulterar i att jag spelar lite tajtare och följer pottodds slaviskt.

 

:heart:

 

 

Hoppas för din skull att du spelar limit i så fall, annars e d nog gonatt med rullen på lite längre sikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom säger ju att alla pokerspelare blir panka minst en gång i karriären. Så få höra det, hur många gånger har ni gulat och från vilken bankrulle? Jag börjar:

 

Gulat antal gånger: ca 10

Max bankrulle - gul: 50k$ (minus 10k i uttag).

 

De nio första gångerna hade jag ingen bankrulle att tala om utan blåste alla nya insättningar. Till slut lyckades jag börja vinna innan jag gulade på riktigt från en bankrulle på 50k$.

 

Har aldrig gulat bord hela min BR.

Jag började för inte så länge sedan och kör på låga inköp, har insättningar på 1500 och uttag på 2500 = + 1000 :P

 

Mitt råd är till alla som känner att de kan gula är väl att regelbundet ha mål och ta ut en viss summa i början på varje månad.

 

Tex om ens BR är 300 kr så spelar man upp den till 500 och tar ut gör uttag på 200 direkt.

 

Vet ej om detta hjälper er som kör på högre limits, dock fungerar det för mig att tänka mig att jag bara har 300 kvar på kontot om jag torskar det så är de kört!

Resulterar i att jag spelar lite tajtare och följer pottodds slaviskt.

 

:heart:

 

 

Hoppas för din skull att du spelar limit i så fall, annars e d nog gonatt med rullen på lite längre sikt.

 

PL / NL

 

Förlorar jag 200 på spelkontot så känns det mer än om jag skulle ha 3000

och sen 2800...

Så då tar jag en paus och kör nästa dag och det är sällan jag tiltar eller struntar i pottoddsen.

 

:heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...