Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Interpoker $1/2 Hold'em (10 handed)

Ännu en månadsbonus att cleara.

Bordet har ca 35-40% flops seen. .

Preflop: Hero is BB with Q :club: 6 :spade:

UTG folds, UTG+1 folds, UTG+2 folds, MP1 folds, MP2 calls, MP3 calls, CO calls, button calls, SB calls, HERO checks

Gratisflop, känns som att check är det enda alternativet.

Flop: (6 SB) 2 :diamond: 6 :diamond: 3 :spade: (6 players)

SB checks, HERO bets, MP2 calls, MP3 calls, CO calls, button folds, SB calls

Här träffar jag ju topparet men å andra sidan kommer det ju med största sannolikhet ett överkort på turn. Vet faktiskt inte om det är rätt att betta här men det gör jag i alla fall.

Turn: (5½ BB) J :heart: (5 players)

SB checks, HERO checks, MP2 checks, MP3 checks, CO checks

Har kommer då inte helt oväntat ett överkort och jag väljer att checka då möjligheten att någon träffat känns hyffsat stor.

River: (5½ BB) 6 :club: (2 players)

SB checks, HERO bets, MP2 calls, MP3 folds, CO raises, SB folds, HERO calls, MP2 folds.

Här kommer då en av mina outs och jag bettar ut, väljer dock att bara syna när CO höjer.

Results:

CO: shows [6h Kh] (Three of a kind, Sixs, King high)

HERO: shows [Qc 6s] (Three of a kind, Sixs, Queen high)

CO collected 10BB from Main pot

/Bjorn

Postad

Tjo,

jag tycker att du spelade helt ok men ett misstag enl mig är att du inte trebetta river. Han sitter nog lite oftare på 76s/65s (eller sämre) än på A6s/K6s. Men du förstår nog att detta är rätt så marginellt.

Postad

Turn: (5½ BB) J :heart: (5 players)

SB checks, HERO checks, MP2 checks, MP3 checks, CO checks

Har kommer då inte helt oväntat ett överkort och jag väljer att checka då möjligheten att någon träffat känns hyffsat stor.

Vad hade du för plan om någon bettat på turn, är det en självklar fold eller?

Postad
Gratisflop, känns som att check är det enda alternativet.

Med 5 lösa limpare så blir jag allt lite sugen på att höja, med tanke på position och sånt är det antagligen lite överdrivet. Men det är ju inte väldigt långt ifrån, ändra till QTs mot fem lösa limpers så tycker jag man har en klar valuehöjning.

Här träffar jag ju topparet men å andra sidan kommer det ju med största sannolikhet ett överkort på turn. Vet faktiskt inte om det är rätt att betta här men det gör jag i alla fall.

Eftersom du antagligen är en av spelarna med bäst equity för tillfället så ser jag ingen anledning att låta bli att beta, händer som J9 och sånt kommer ju ibland lägga sig och du är ju ändå tvungen att syna åtminstone ett bet.

Jag skulle nog välja att beta ut igen här eftersom det finns en möjlighet att Q6 fortfarande står och det här ökar chansen att än massa andra överkortouts lägger sig, vilket typ är bra mot fem motståndare tror jag.

Här kommer då en av mina outs och jag bettar ut, väljer dock att bara syna när CO höjer.

Har ingen direkt åsikt om syn/höjning, men om du automatiskt blir fyrbetad av A6/K6, men bara synad av 76/65 så krävs det ju att din motståndare har ett rejält utbud av andra händer som han kan syna trebeten med och förlora.

Postad
Med 5 lösa limpare så blir jag allt lite sugen på att höja, med tanke på position och sånt är det antagligen lite överdrivet. Men det är ju inte väldigt långt ifrån, ändra till QTs mot fem lösa limpers så tycker jag man har en klar valuehöjning.

Menar du verkligen att du kan tänka dig att valuehöja med Q6? Var ligger värdet i det?

Postad
Menar du verkligen att du kan tänka dig att valuehöja med Q6? Var ligger värdet i det?

Ja, jag kan valuehöja Q6s preflopp, men inte riktigt i den här situationen, och jag har aldrig haft en situation där jag gjort det. Men poängen är naturligtvis att man vinner en liten aning mer än sin andel av potten, mestadels pga färgmöjligheterna, de som betalar är ju spelarna som ger sig in i potten med dominerade osuitade händer.

Med QTs så hade jag definitivt höjt, en viktig poäng är ju att det är en massa spelare från slutet av bordet som limpat in, det innebär ju att de nästan säkert inte har några vidare bra händer.