Gå till innehåll

Stryktipset skicklighet?


Recommended Posts

  • Svars 55
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

EV+ ändå pga all dead money

 

Tvivlar jag starkt på, av några få anledningar.

 

1) Lördagsgodisspelarna. Visst bygger dessa pott, men på andra sidan så fördelas de jämnt över skalan så de vinner sin procent av kakan också.

 

2) Sömmersketipsen. Försvinnande liten del skulle jag tro. Dessa har iofs tendenser att tippa hemmavinster, så skulle kunna vikta vinstsumman åt ett eller annat håll. Inte tillräckligt för att det ska vara EV+.

 

2) Övriga spelare. Här finns alla "kunniga" spelare. När majoriteten av dessa missar så blir vinsterna stora, när majoriteten har rätt blir vinsterna små.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är hyfsat mkt döda pengar inne på stryktipset, 95% av alla som tippar har noll koll. T.ex kan Man United vara streckade upp till 90% av kupongerna o x2 bara 10% men i den reela sannolikheten för x2 kan vara så stor som 30%. Det finns hur många sådana här exempel som helst.

 

Om man skall "tippa" stryktipset korrekt så finns det mkt man skall ta hänsyn till. Du måste jämföra sannolikheten för ett visst tecken med antalet procentuell streck, räkna med potentiell utbetalning osv, hur mkt pengar som finns i potten som skall fördelas osv.. Kräver mkt arbete o beräkningar.

 

Sysslar inte själv med stryktips, men kan tänka mig att det kan finnas EV+ på det trots den enorma rake som finns. Men tror inte det räcker med att "tippa", allt bör nog göras med beräkningar som i vilken annan form av betting som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur mycket skicklighet ligger det i stryktipset egentligen?

 

någon som fört statistik på hur det går om man tar 5 "säkra" matcher och sen 8 helgarderingar(ca 8000kr)?

går man antagligen fett minus på?

 

vad är rekordet för antal ggr någon haft 13 rätt?

 

Tjejen har 100% 13 rätt, spelat en gång och satte 13 direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
hur mycket skicklighet ligger det i stryktipset egentligen?

 

någon som fört statistik på hur det går om man tar 5 "säkra" matcher och sen 8 helgarderingar(ca 8000kr)?

går man antagligen fett minus på?

 

vad är rekordet för antal ggr någon haft 13 rätt?

 

Tjejen har 100% 13 rätt, spelat en gång och satte 13 direkt.

vann hur mycket?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är hyfsat mkt döda pengar inne på stryktipset, 95% av alla som tippar har noll koll. T.ex kan Man United vara streckade upp till 90% av kupongerna o x2 bara 10% men i den reela sannolikheten för x2 kan vara så stor som 30%. Det finns hur många sådana här exempel som helst.

 

Om man skall "tippa" stryktipset korrekt så finns det mkt man skall ta hänsyn till. Du måste jämföra sannolikheten för ett visst tecken med antalet procentuell streck, räkna med potentiell utbetalning osv, hur mkt pengar som finns i potten som skall fördelas osv.. Kräver mkt arbete o beräkningar.

 

Sysslar inte själv med stryktips, men kan tänka mig att det kan finnas EV+ på det trots den enorma rake som finns. Men tror inte det räcker med att "tippa", allt bör nog göras med beräkningar som i vilken annan form av betting som helst.

 

Har en polare som gjorde ett program som räknade ut det mest lönsammaste systemet med hjälp av procentuell chans viktat mot andel tippade tecken.

Med hjälp av programmet så räknade han ut att han hade EV+, dock väldigt lite tack vare den höga raken. Problemet var bara att för att gå plus i det långa loppet var man tvungen att spela varje vecka i hundratals år, då det mest fördelaktiga systemet nästan alltid innebar att tippa på dem minst tippade tecknen. Detta medför att man vinner väldigt sällan, men när man väl vinner så vinner man storkovan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 years later...

som svar på frågan hur det skulle ha gått om man spikar de 5 största favvarna och helgarderar resten kan jag säga att insatserna de senaste 597 omgångarna skulle ha uppgått till ca 3.9 mille och "vinsterna" skulle ha stannat på ca 2 mille. då har jag inte räknat med att utdelningarna skulle blivit lägre pga att även "du" skulle ha tagit del av potten.

 

samtliga fem största favoriter har endast vunnit 37 ggr av de senaste 597 omgångarna.

det visar sig att filtrera bort rader innehållande de 5 mest streckade är en av de säkraste reduceringar man kan göra.

1) det går sällan in

2) när det väl går in så ger det oproportionerligt låga utdelningar.

 

den nya 10mille-garantin för "ensam vinnare" är dock helt utopisk då rader som ger noll vinnare på 13r ( det är bara dom gångerna man skulle ha kunnat bli ensam )....innehåller väldigt få favoriter sett över hela raden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stryktipset är helt ok värde trots dålig återbetalning.

Särskilt om det är någon slags jackpott.

Gemene man tippar så fruktansvärt uselt och skiter fullständigt i hur streckprocenten ligger dom vill bara ha 13 rätt.

Sen efter 10 år när dom väl sätter sin 13 rättare blir dom förbannade för att dom bara fick 3000kr.

Vilket en normalt funtad person hade kunnat informera om redan innan avspark, efter att ha kastat en snabb blick på kupongen.

Exempelvis var det 4,5% på birmingham vs chelsea sist.

Hos betingbolagen låg birmingahm runt 6x, är det tillräckligt många så extremt felstreckade matcher på kupongen förstår nog de flesta att det är möjligt att slå 50% rake.

 

 

50% går tillbaka till spelaren inte 46%

 

Hade gärna sett att dom slopade 10 rätts potten dock.

 

13 rätt 40 % 1:1.594.323

12 rätt 15 % 1:61.320

11 rätt 12 % 1:5.110

10 rätt 25 % 1:697

Garantifond 8 %

 

Om man bara spelar när det är någon form av jackpott så är det garanterat möjligt att slå raken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur mycket skicklighet ligger det i stryktipset egentligen?

 

någon som fört statistik på hur det går om man tar 5 "säkra" matcher och sen 8 helgarderingar(ca 8000kr)?

går man antagligen fett minus på?

 

vad är rekordet för antal ggr någon haft 13 rätt?

 

Liknande tankegångar som gör att det är värde på stryket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

F.Ö. så är det 65% tillbaka till spelarna numera...

 

Hatten har ju skrivit i sin blogg engamblersvardag om hur man tänker...

 

Detta skrev han i augusti...:

 

Hur man lär sig att VINNA på stryktipset

Att spela på stryktipset har samma förutsättningar som spel på V75. Det är ett poolspel, där endast alla rätt är intressant. Glöm övriga vinster eller att vinna ofta. Vinn istället mycket när du väl vinner. Ska man spela seriöst, ska man spela för att vinna långsiktigt. Spela med en insats av Max 1% av bankrullen, kanske tom 0'5% . Spela i bolag så systemet blir lite större. Glöm alla tipsters i tidningarna, dom är utan undantag charlataner och kan inte livnära sig på spel. Därför blir dom journalister. Läs mitt tidigare inlägg, använd betfairs odds och jämför mot streckprocenten. De streck som är färre streckade än betfairs oddS ska spelas. Detta är fakta, matematiskt korrekt. Allt annat är gissningar och förhopppningar. De som kan vinna på att ENDAST spela stryktipsets matcher på betfair, men en roi över 110 % är ytterligt få, och ingen av dessa har någonsin presenterat sina tips på någon tidning, men har jag fel så vore jag oerhört tacksam för ett namn på dena person. Men fram till att denna person träder fram, så kommer jag använda Betfairs odds som korrekt värdering av utfallen på stryktipset. Mvh hatten

 

Skrivet av hatten den 28 aug 11:29

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

F.Ö. så är det 65% tillbaka till spelarna numera...

 

Hatten har ju skrivit i sin blogg engamblersvardag om hur man tänker...

 

Detta skrev han i augusti...:

 

Är det? ringde in och frågade, bra att dom säger att det är lägre än vad det är. blev förvånad för jag hade hört att dom skulle höja till 60 någonting.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Stod det där tidigare?

När jag var inne och kollade kunde jag inte hitta någonting om det på den där sidan, och han jag pratade med i telefon hittade inte heller någonting så jag glagade på det och ansåg att det borde framgå vilken återbetalning det är.

Vore ju shyst om man har lyckats påverka så det kom upp på sidan, men förmodligen är det bar jag som är blind.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stod det där tidigare?

När jag var inne och kollade kunde jag inte hitta någonting om det på den där sidan, och han jag pratade med i telefon hittade inte heller någonting så jag glagade på det och ansåg att det borde framgå vilken återbetalning det är.

Vore ju shyst om man har lyckats påverka så det kom upp på sidan, men förmodligen är det bar jag som är blind.

 

Detta står längst ner på sidan:

 

Återbetalningsprocent: 65% 

Vinstchans: 1:607 

Vinstplan 

 Vinstfördelning Vinstchans 
13 rätt 40 % 1:1.594.323 
12 rätt 15 % 1:61.320 
11 rätt 12 % 1:5.110 
10 rätt 25 % 1:697 
Garantifond 8 %   

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta står längst ner på sidan:

 

Återbetalningsprocent: 65% 

Vinstchans: 1:607 

Vinstplan 

 Vinstfördelning Vinstchans 
13 rätt 40 % 1:1.594.323 
12 rätt 15 % 1:61.320 
11 rätt 12 % 1:5.110 
10 rätt 25 % 1:697 
Garantifond 8 %   

 

Ja jag såg allt det utom det om 65% så tänkte att dom printat dit det efter att jag ringde och gnällde.

För han som jag pratade med kunde inte heler hitta det på den sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan de ha över 60% återbetalning?

3 § Med lotteri avses i denna lag en verksamhet där en eller flera deltagare, med eller utan insats, kan få en vinst till ett högre värde än vad var och en av de övriga deltagarna kan få.

 

Till lotteri hänförs

1. lottning, gissning, vadhållning och liknande förfaranden,

16 § Tillstånd att anordna ett egentligt lotteri får ges, om

1. värdet av vinsterna i lotteriet motsvarar minst 35 procent och högst 50 procent av insatsernas värde,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående spelvärdet kan även sägas att ca 5-7% av omsättningen på vanliga stryktipset består av stående rader. På övriga fotbollstips är andelen försvinnande liten.

 

Om man jämför SS 10-mille-garanti med garantierna på SuperToto så ser man att garantierna är många ggr lägre men att även omsättningarna är många ggr lägre varvid antalet omgångar med noll vinnare på alla rätt är MÅNGA ggr fler.

 

På Stryktipset har det varit noll vinnare med alla rätt 20 ggr av de senaste 597.

På SuperToto14 har det varit noll vinnare med alla rätt 120 ggr av de senaste 288.

 

 

Den "lättaste" raden som ingen klarat på Stryktipset innehöll 6 favoriter, 3 andrastreckade och 4 skrällar.

 

Den lättaste raden som ingen klarat på SuperToto14 innehöll 10 favoriter, 3 andrastreckade och bara en enda skräll.

 

Detta är såklart effekter av att det är 12-20 ggr högre omsättning på Stryktipset än på SuperToto14.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...