Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

FR NL 100.

Du har lågt PP säg 7or sitter i mitten pos och bestämmer dig för att limpa in. Spelaren bakom är TAG och höjer till $5 och alla foldar fram till oss. Båda har ca 100 i stacken. TAG spelaren CO-bettar iprincip alltid i det här läget om det checkas fram till honom. Och räknar med att få ordentligt betalt om han träffar par eller har ett högt pocket. Vi sätter honom på AA-JJ,AK/AQ.

Frågan är nu hur vi i typfallet ska spela om vi missar och det kommer en låg bräda? Säg 982

1) Betta ut ca 3/4 av pot eller checkraisa?. Man bör ju ha bäst hand 32/56 av gångerna. Foldar han så ofta sina AK/AQ att det blir+EV.

2) check fold?

3) Check/syn och action på turn om det inte kommer ett A?

4) Fold pre?

Självklart så kan man ju inte alltid spela på samma sätt men vilket ska man oftast välja i denna situation tycker ni?

Postad

Själv känner jag ofta svaghet när folk bettar in i preflop raisern, och brukar därför raisa, för att se om de försöker ta potten från mig. Det funkar bra på två sätt - delvis får det osäkra PP som 77 att ofta lägga sig i skräck för högre PP eller set, och delvis ger det mig en schysst aggressiv image.

Postad

Det sagt så tycker jag en check-raise är det allra bästa alternativet, även om det kan vara tufft att göra. Men det beror väl på motståndet. Är spelaren TAG, som i exemplet, så skulle jag nog check-raisa. Fi är förhoppningsvis tillräckligt duktig för en CB, och fold mot check-raisen. Sen kommer han förmodligen vara lite rädd för att continuationbetta mot dig igen, då han vet att du är kapabel till check-raises.

Postad
Själv känner jag ofta svaghet när folk bettar in i preflop raisern, och brukar därför raisa, för att se om de försöker ta potten från mig. Det funkar bra på två sätt - delvis får det osäkra PP som 77 att ofta lägga sig i skräck för högre PP eller set, och delvis ger det mig en schysst aggressiv image.

jaha jag representerar alltif styrka när jag ebttar in i preflopraisern, har jag satt setet blir det ett pottbet i ansiktet på honom.

checkraisar man vilket folk oftast gör skriker man ju styrka och ger preflopraiser en chans att komma undan.

så betta som du gör när du träffar set. bettar du pot då kan det iofs bli lite dyrt. synar han med AK så är det ju jobbigt att skjuta på turn också och hoppas han ej har ett par.

Postad

jaha jag representerar alltif styrka när jag ebttar in i preflopraisern, har jag satt setet blir det ett pottbet i ansiktet på honom.

checkraisar man vilket folk oftast gör skriker man ju styrka och ger preflopraiser en chans att komma undan.

Om man tror att motståndaren inte träffat något, vilket var själva poängen med frågan, så är det dumt att lura bort två överkort på direkten, istället för att kanske vinna ytterliggare ett pottbet med en checkraise.

Appropå att träffa set (vilket inte var poängen med frågan heller) så tycker jag check-syn är bättre, om man inte är säker på att motståndaren träffat top pair eller har AA, KK osv.