Gå till innehåll

Hajen - En fena på vift


hajen

Recommended Posts

Tycker du spelar de flesta händer genomgående dåligt. Du verkar lida av någon rejäl överdos av att spela händerna snyggt och trixa till det helt i onödan. Är Övertygad om att även din bluff-frekvens är ca 2-3 tusen procent för hög också. Är det inte bättre att du håller dig till en nivå du har rulle för så pokeräventyret kan hålla på lite längre, samt att du då kanske hinner stanna upp och fundera lite kring ditt spel och vad du vill få ut av det.

 

Är målet enbart att ha skoj, att pengarna är skitsaksamma, ja då finns det väl ingen anledning att ändra på hur det ser ut nu.

 

Lycka till.

 

Att jag trixar både med spelet och emot spelarn själv håller jag med om. Lite det som gör det kul men kanske ej effektivast. Sedan att jag är en lös spelare alltför ofta (VPIP 36%). Sedan har jag aldrig förstått vad som är så dåligt med mitt spel för kollar man (vilket jag gjort rätt så ofta) på de som lirar 20/40 FL och uppåt så lirar man inte ABC poker särskilt mycket.

Däremot så är mitt spel på tex 2/4 3/6 nivån inte helt vattentätt och borde tightas till väsentligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Poker handlar om att anpassa sitt spel efter motståndet. Detta gör du uppenbarligen inte, vilket du själv verkar medveten om men ändå struntar i.

 

Samtidigt hade jag inte rekommenderat ditt spel på högre nivåer heller. Fundera själv på vilken HD du har för dina limpraisar exempelvis och försök komma på varför detta spel generellt sett suger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jaha?

 

PokerStars Game #6403265302: Tournament #32498296, $15+$1 Hold'em No Limit - Level II (15/30) - 2006/09/24 - 13:58:05 (ET)

Table '32498296 1' 9-max Seat #1 is the button

Seat 1: DaRivaKid (1455 in chips)

Seat 2: chuckie300 (1475 in chips)

Seat 3: cod3x (810 in chips)

Seat 4: moody917 (3330 in chips)

Seat 5: 16_blocks__ (1870 in chips)

Seat 7: Hajen007 (3135 in chips)

Seat 9: 1FartknockeR (1425 in chips)

chuckie300: posts small blind 15

cod3x: posts big blind 30

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hajen007 [Ah Kd]

moody917: raises 60 to 90

16_blocks__: calls 90

Hajen007: calls 90

1FartknockeR: folds

DaRivaKid: folds

chuckie300: folds

cod3x: folds

*** FLOP *** [Ks 3d 7d]

moody917: checks

16_blocks__: checks

Hajen007: bets 120

moody917: calls 120

16_blocks__: calls 120

*** TURN *** [Ks 3d 7d] [As]

moody917: checks

16_blocks__: checks

Hajen007: bets 810

moody917: folds

16_blocks__: calls 810

*** RIVER *** [Ks 3d 7d As] [Qc]

16_blocks__: bets 30

Hajen007: raises 2085 to 2115 and is all-in

16_blocks__: calls 820 and is all-in

*** SHOW DOWN ***

Hajen007: shows [Ah Kd] (two pair, Aces and Kings)

16_blocks__: shows [Ts Js] (a straight, Ten to Ace)

16_blocks__ collected 3995 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 3995 | Rake 0

Board [Ks 3d 7d As Qc]

Seat 1: DaRivaKid (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: chuckie300 (small blind) folded before Flop

Seat 3: cod3x (big blind) folded before Flop

Seat 4: moody917 folded on the Turn

Seat 5: 16_blocks__ showed [Ts Js] and won (3995) with a straight, Ten to Ace

Seat 7: Hajen007 showed [Ah Kd] and lost with two pair, Aces and Kings

Seat 9: 1FartknockeR folded before Flop (didn't bet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poker handlar om att anpassa sitt spel efter motståndet. Detta gör du uppenbarligen inte, vilket du själv verkar medveten om men ändå struntar i.

 

Samtidigt hade jag inte rekommenderat ditt spel på högre nivåer heller. Fundera själv på vilken HD du har för dina limpraisar exempelvis och försök komma på varför detta spel generellt sett suger.

 

du har rätt, min dåliga disciplin är min största fiende.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en 2-1-0 på 4st 15$ ikväll. Har varit på Liseberg hela dagen, så är lite mör i både kropp och huvud.

 

Nu är man snart +-0 enligt sharkscope :) synd man lirade 3 st 200$ hu och en sng och förlorade alla, annars hade det ju sett helt okej ut.

 

+350$ på FL spelet igår

+ 133,50$ på sng idag igår (8st)

 

Nu är jag dödstrött godnatt på er hörs imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirat 8st SNG än så länge 5 16$ och 3 27$ -53$

Spelat 124st händer 2/4 FLSH +118$

 

får la blir lite mer lir ikväll förhoppnigsvis.

 

Har åkt på något balansvirus/kordinationvisrus, så idag är man groggy utan sprit. Har redan lyckats ramla 2 ggr och slagit huvudet i bildörren på mig själv. Så nu skall jag slagga sängen en stund och kolla PPT

 

edit 4st 15$ sng till totalt 12st -9$ idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

satte in 100$ på partypoker (ångrar mig) för att spela 10k guarantee.

Rivrad. Spela 3st SNG rivrad i alla. Floppar TPTK i alla och blir ställd all- in emot lägre par som klonkar. Skitsamma nu behöver jag inte beskymmra mig mer.

 

Spelat 131st FLSH 2/4 + 98$

89,5/100 inköp 27$

 

Jobbig turn för FI

 

 

PokerStars 2/4 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards)

 

Preflop: Hero is CO with kc.gif, kh.gif.

1 fold, MP raises, Hero 3-bets, 3 folds, MP caps, Hero calls.

 

Flop: (9.50 SB) 2h.gif, 4d.gif, kd.gif(2 players)

MP bets, Hero calls.

 

Turn: (5.75 BB) 8s.gif(2 players)

MP bets, Hero raises, MP 3-bets, Hero caps, MP calls.

 

River: (13.75 BB) 9d.gif(2 players)

MP bets, Hero raises, MP 3-bets, Hero caps, MP calls.

 

Final Pot: 21.75 BB

 

Results in white below:

MP has 8c 8d (three of a kind, eights).

Hero has Kc Kh (three of a kind, kings).

Outcome: Hero wins 21.75 BB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TILT efter att ha åkt på den stora starsvackan väldigt lämpligt på de nivåerna jag spelat idag 27->109 så tiltade jag. bling bling

 

spelat 44st -687$ 2 förstaplatser endast. Dåligt spel stundtals beroende på alla skitutdragningar. Var i alla fall favorit då chipsen åkte in mestadels.

 

Så va hände då ? Jag spelade FLSH 15/30 på va jag varit med om världens lösaste bord. Kunde varit 0,50/1 lika gärna Tiltad som man var så betades det en del. Se nedan Det roliga var att han dödat en annans ess på samma sätt. totalt +648

 

jaja vad det nu betyder.....110,6/100 inköp 27$

 

PokerStars Game #6442471528: Hold'em Limit ($15/$30) - 2006/09/27 - 19:58:23 (ET)

Table 'Mercury IV' 10-max Seat #4 is the button

Seat 4: Jteema ($913 in chips)

Seat 5: tycobb9 ($487 in chips)

Seat 6: OELoose ($950 in chips)

Seat 8: Hajen007 ($751 in chips)

Seat 9: very loose ($451 in chips)

Seat 10: shipit11 ($975 in chips)

tycobb9: posts small blind $10

OELoose: posts big blind $15

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hajen007 [8c 9c]

Hajen007: calls $15

very loose: raises $15 to $30

Gusfand joins the table at seat #7

shipit11: folds

Jteema: folds

tycobb9: folds

OELoose: raises $15 to $45

Hajen007: raises $15 to $60

Betting is capped

very loose: calls $30

OELoose: calls $15

*** FLOP *** [7c Js 6d]

OELoose: checks

Hajen007: bets $15

very loose: calls $15

OELoose: raises $15 to $30

Hajen007: raises $15 to $45

very loose: folds

OELoose: raises $15 to $60

Betting is capped

Hajen007: calls $15

*** TURN *** [7c Js 6d] [5d]

OELoose: bets $30

Hajen007: raises $30 to $60

OELoose: raises $30 to $90

Hajen007: raises $30 to $120

Betting is capped

OELoose: calls $30

*** RIVER *** [7c Js 6d 5d] [Qc]

OELoose: checks

Hajen007: bets $30

OELoose: calls $30

*** SHOW DOWN ***

Hajen007: shows [8c 9c] (a straight, Five to Nine)

OELoose: mucks hand

Hajen007 collected $622 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot $625 | Rake $3

Board [7c Js 6d 5d Qc]

Seat 4: Jteema (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: tycobb9 (small blind) folded before Flop

Seat 6: OELoose (big blind) mucked [As Ad]

Seat 8: Hajen007 showed [8c 9c] and won ($622) with a straight, Five to Nine

Seat 9: very loose folded on the Flop

Seat 10: shipit11 folded before Flop (didn't bet)

 

--------------------------------------------

 

 

PokerStars Game #6442481704: Hold'em Limit ($15/$30) - 2006/09/27 - 19:59:14 (ET)

Table 'Mercury IV' 10-max Seat #5 is the button

Seat 4: Jteema ($913 in chips)

Seat 5: tycobb9 ($477 in chips)

Seat 6: OELoose ($680 in chips)

Seat 7: Gusfand ($200 in chips)

Seat 8: Hajen007 ($1103 in chips)

Seat 9: very loose ($376 in chips)

Seat 10: shipit11 ($975 in chips)

OELoose: posts small blind $10

Gusfand: posts big blind $15

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hajen007 [Ac As]

Hajen007: raises $15 to $30

very loose: calls $30

shipit11: folds

Jteema: calls $30

tycobb9: folds

OELoose: folds

Gusfand: folds

*** FLOP *** [Kh 5c 3s]

Hajen007: bets $15

very loose: folds

Jteema: raises $15 to $30

Hajen007: raises $15 to $45

Jteema: raises $15 to $60

Betting is capped

Hajen007: calls $15

*** TURN *** [Kh 5c 3s] [Js]

Hajen007: checks

Jteema: bets $30

Hajen007: calls $30

*** RIVER *** [Kh 5c 3s Js] [9c]

Hajen007: bets $30

Jteema: folds

Hajen007 collected $292 from pot

Hajen007: shows [Ac As] (a pair of Aces)

*** SUMMARY ***

Total pot $295 | Rake $3

Board [Kh 5c 3s Js 9c]

Seat 4: Jteema folded on the River

Seat 5: tycobb9 (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: OELoose (small blind) folded before Flop

Seat 7: Gusfand (big blind) folded before Flop

Seat 8: Hajen007 collected ($292)

Seat 9: very loose folded on the Flop

 

-----------------------------------------------------------------

PokerStars Game #6442339356: Holdem Limit ($15/$30) - 2006/09/27 - 19:47:25 (ET)

Table Mercury IV 10-max Seat #2 is the button

Seat 2: ouchagain ($199 in chips)

Seat 6: OELoose ($1114 in chips)

Seat 8: Hajen007 ($502 in chips)

Seat 9: very loose ($485 in chips)

OELoose: posts small blind $10

Hajen007: posts big blind $15

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hajen007 [7d 5c]

PatsBowl said, "honestly"

very loose: folds

ouchagain: calls $15

OELoose: raises $15 to $30

PatsBowl said, "what in the hell are you calling with"

Hajen007: calls $15

ouchagain: calls $15

*** FLOP *** [7c 4c 3h]

OELoose: bets $15

Hajen007: calls $15

PatsBowl said, "absolutely awful"

ouchagain: calls $15

*** TURN *** [7c 4c 3h] [Kh]

OELoose: bets $30

Hajen007: raises $30 to $60

ouchagain: calls $60

OELoose: raises $30 to $90

Hajen007: raises $30 to $120

Betting is capped

ouchagain: calls $60

OELoose: calls $30

*** RIVER *** [7c 4c 3h Kh] [6c]

OELoose: checks

Hajen007: bets $30

ouchagain: calls $30

OELoose: calls $30

*** SHOW DOWN ***

Hajen007: shows [7d 5c] (a straight, Three to Seven)

ouchagain: mucks hand

OELoose: mucks hand

Hajen007 collected $583 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot $585 | Rake $2

Board [7c 4c 3h Kh 6c]

Seat 2: ouchagain (button) mucked [9h Kc]

Seat 6: OELoose (small blind) mucked [Kd Ks]

Seat 8: Hajen007 (big blind) showed [7d 5c] and won ($583) with a straight, Three to Seven

Seat 9: very loose folded before Flop (didnt bet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta inte det här fel nu, men FL spelar du verkligen jätte dåligt. Va gjorde du med 89s? SKÄMS på sig. 1. Inte spela 89s i tidig pos. 2. Inte re raisa med 89s...

 

Sista handen där.. Spela inte 75 off (om du inte agerar sist i big blind och flera redan e med)

 

Tacka faan att du förlorar pengar. Du spelar ju tomtepoker.

 

Och dessutom så sa du att du spelade på det lösaste bordet du spelat på. Varför inte limp re raisa AA?

 

Nej, köp small stakes holdem och lär dig grunderna. SEN spela.

 

Edit: Iofs. ska man limp re raisa AA på ett löst bord, så måste man oxå va kapabel att kunna släppa handen om man får en dålig flop och många är med och det blir mycket action. Och jag tror inte att du skulle göra det, så glöm det sista.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta inte det här fel nu, men FL spelar du verkligen jätte dåligt. Va gjorde du med 89s? SKÄMS på sig. 1. Inte spela 89s i tidig pos. 2. Inte re raisa med 89s...

 

Sista handen där.. Spela inte 75 off (om du inte agerar sist i big blind och flera redan e med)

 

Tacka faan att du förlorar pengar. Du spelar ju tomtepoker.

 

Och dessutom så sa du att du spelade på det lösaste bordet du spelat på. Varför inte limp re raisa AA?

 

Nej, köp small stakes holdem och lär dig grunderna. SEN spela.

 

Edit: Iofs. ska man limp re raisa AA på ett löst bord, så måste man oxå va kapabel att kunna släppa handen om man får en dålig flop och många är med och det blir mycket action. Och jag tror inte att du skulle göra det, så glöm det sista.

 

Nej för fanken eddie, jag tar det inte fel. Jag var som sagt i stor tilt och precis före 87s handen hade jag förlorat med QQ emot A hög som träffat river efter diverse raise dit. Så den handen är TILT och tomtespel, håller fullkomligt med.Så här spelar jag inte i normalt tillstånd, möjligtvis i någon hand för att avleda. Det jag ville spegla med HH:na var absolut inte bra spel utan hur tilt poker kan se ut.

Postar mest dem för att få skämmas. Ett av mina disciplinstraff. ;)

 

AA handen där så var det som sagt jag på 60% flopseen :oops: och de fanns två andra som hade mer. Så jag var inte orolig för att ingen skulle syna mitt utg raise. AA handen utspelade sig direkt efter 87s hande så jag tänkte köra på medans steken var varm.

 

Så alla ni FL spelare ta inte efter ovan HH:s utan ta dem till er istället hur man inte skall spela. Mer tur än skills.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det rullar på. 4 itm denna session 3 andraplatser :? och en tredje.

Massiv chiplead i alla HU matcher men givetvis så hittar FI alla möjliga klonkar.

 

16st idag +434,50$

ROI 98,5%

ITM 75% :shock:

Timpeng 98,75$

 

126/100 27$

62,2/100 55$

 

Sharkscope nivå: Super Hot 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra att du tog kritiken konstruktivt. Du verkar ju fixa SnG:s rätt bra, så håll dig till det ett tag. Har du inte läst small stakes holdem, så tycker jag att du ska införskaffa den och läsa den. Det är den klart bästa boken som skrivits i ämnet. Sen tycker jag nog att om du ska spela fixed så ska du hålla dig till 3/6, eller MAX 5/10 tills du vet att du spöar dom nivåerna.. Fast det e klart. Du kanske helt enkelt inte VILL studera utan tycker bara att det är roligt att skotta. Då e d ju bara att tuta å köra. Känns lite surt att se dig vinna pengar på sitngo´s för att sedan tomta/tilta bort pengarna på höga fixed spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra att du tog kritiken konstruktivt. Du verkar ju fixa SnG:s rätt bra, så håll dig till det ett tag. Har du inte läst small stakes holdem, så tycker jag att du ska införskaffa den och läsa den. Det är den klart bästa boken som skrivits i ämnet. Sen tycker jag nog att om du ska spela fixed så ska du hålla dig till 3/6, eller MAX 5/10 tills du vet att du spöar dom nivåerna.. Fast det e klart. Du kanske helt enkelt inte VILL studera utan tycker bara att det är roligt att skotta. Då e d ju bara att tuta å köra. Känns lite surt att se dig vinna pengar på sitngo´s för att sedan tomta/tilta bort pengarna på höga fixed spel.

 

Skall skumma igenom boken lite. Behöver läsa på om positionspel m.m.

Tog nog mig vatten över huvudet då min första bok var holdem for advanced players. Den var rätt jobbig att gröta sig igenom tyckte jag. Low limit holdem av Lee Jones har jag i hyllan med.

Men small stakes holdem sakll jag läsa först.

Jag började ju lite seriöst att spela 2/4 för någon vecka sedan och har vissrligen bara spelat 1200 händer (+460$) men av någon anledning så ballar jag ur och tappar fokus på nivån.

Läste att du har ca 1000BB som nivåkrav så det är ungefär vad jag har för 2/4 då.

 

Skall nog göra som så att jag lirar SNG till jag blir mätt och sedan lira 2/4 FLSH för att variera lite.

 

Tack för peppingen!

 

//fixed idiot :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra att du tog kritiken konstruktivt. Du verkar ju fixa SnG:s rätt bra, så håll dig till det ett tag. Har du inte läst small stakes holdem, så tycker jag att du ska införskaffa den och läsa den. Det är den klart bästa boken som skrivits i ämnet. Sen tycker jag nog att om du ska spela fixed så ska du hålla dig till 3/6, eller MAX 5/10 tills du vet att du spöar dom nivåerna.. Fast det e klart. Du kanske helt enkelt inte VILL studera utan tycker bara att det är roligt att skotta. Då e d ju bara att tuta å köra. Känns lite surt att se dig vinna pengar på sitngo´s för att sedan tomta/tilta bort pengarna på höga fixed spel.

 

Skall skumma igenom boken lite. Behöver läsa på om positionspel m.m.

Tog nog mig vatten över huvudet då min första bok var holdem for advanced players. Den var rätt jobbig att gröta sig igenom tyckte jag. Low limit holdem av Lee Jones har jag i hyllan med.

Men small stakes holdem sakll jag läsa först.

Jag började ju lite seriöst att spela 2/4 för någon vecka sedan och har vissrligen bara spelat 1200 händer (+460$) men av någon anledning så ballar jag ur och tappar fokus på nivån.

Läste att du har ca 1000BB som nivåkrav så det är ungefär vad jag har för 2/4 då.

 

Skall nog göra som så att jag lirar SNG till jag blir mätt och sedan lira 2/4 FLSH för att variera lite.

 

Tack för peppingen!

 

//fixed idiot :)

 

Att jag har 1000 big bets beror delvis på att jag lever på pokern. Men åxå att jag losade hela rullen i oktober förra året och har fått grinda skitnivåer sedan dess vilket jag ALDRIG mer vill göra. Har äntligen lyckats att bli regular på 5/10 igen. Bara 10/20 kvar innan jag är tillbaka på 15/30.

På 2/4 klarar du dig nog med 300-400 big bets, och samma skulle jag tro gäller ända upp till 5/10 om du inte lever av endast pokern. Sen tror inte jag att du ska spela på tex 5/10 bara för att du har rulle för det. Lär dig att slå dom lägre nivåerna ordentligt först. Det kommer du ha nytta av när du kommer upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finito för idag. Har gått väldigt bra.

Spelat 30st blandat 15-27$ Den mesta vinsten ifrån 27or:

totalt idag 523$

19st 27$ + 510$ (klagar inte)

ROI 101,8% (kan inte klaga)

ITM 63,2% (inte här heller)

 

11st 15$ +13$

 

Fan det fanns en situation idag som jag satt och fundera över.....bling! kollar i arkivet.....hittar inte :(

 

Vi simulerar. SNG 5 kvar blinds 100/200

Stackar

Chippie 3500

Jag 2700

FI 1800

Resten 1000 osv...

 

Sitter på SB och har AJ. Fi har knappen och går all-in. I detta läge tänker jag. -

Jag är i inget behov av att syna då blindsen inte är så höga än,men med vilka händer ställer man med i det läget? Inte ofta är det AA,KK,QQ AKs AK de raisar man måttligt med istället typ 2-4XBB. Så tänkte jag och satte han på ett Ax kort eller lägre par typ 44-1010. HAr han nu detta så är det coinflip, alternativt många händer jag slår.

Vad gjorde jag då? synade ;) och mötte J5 (inte vad jag tänkte precis) men i alla fall en av de händerna man dominerade.

 

Hur skulle ni gjort ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...