Gå till innehåll

Smartast att ligga lågt om man är vass på poker?


Torsus

Recommended Posts

En sak som slagit mig är att det inte alltid tycks vara glamoröst att vara pokerkändis...Jag tycker mig ha kunnat se tre nackdelar med det:

 

1) Man riskerar utpressningshot - vilket ju redan har hänt!

 

2) Man riskerar att få sitt privatliv helt uthängt...Senast i raden är "skvallret" om Swartling och Nordenstam...det var nog knappast det som Cecilia hade tänkt sig när hon blev känd...

 

3) I turneringar tycks en del spela överaggro för att få ut just dom...

 

En del kanske säger att det är svårt att undvika att bli känd om man prestarar bra i stora turneringar. Sant, men ibland får jag känslan av att en del nästan ser till att bli kända, fast spelstyrkan ibland inte riktigt motiverar det...

 

Jag vet också en del personer som är totalt eller relativt okända men som är bättre än de flesta pokerkändisar och drar in massor av kosing...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har förstås rätt.

 

Det där med utpressningshot, är det verkligen vanligare att kända pokerspelare råkar ut för det än andra kända och/eller rika personer? Jag tror att risken för sådant är ganska marginell och är inte precis det första jag skulle börja oroa mig för om jag blev känd. Men det är klart att risken finns.

 

Att få sitt liv uthängt kan ju förstås vara olustigt även om jag tror att de som vill bli kända inte har så mycket emot det eller är beredda att ta risken. Det finns gott om folk som tycker att det är betydligt viktigare att bli känd än att bli bra på något (t ex poker).

 

Punkt nummer tre är ju också riktig. Många blir lite extra nöjda över att slå ut någon som är känd. Frågan är om det i längden verkligen är en nackdel om de gör det genom att bli överaggro. Det borde ju ge större chanser att dubbla upp men samtidigt större varians.

 

Ser du inga fördelar?

 

Synd att hela resonemanget är långt ifrån aktuellt för min del. Det vore ju ett ganska angenämt problem att brottas med om man var riktigt vass på poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet också en del personer som är totalt eller relativt okända men som är bättre än de flesta pokerkändisar och drar in massor av kosing...

Finns en person på forumet som är i världstopp när det kommer till FL online och i princip är okänd av de flesta förutom motståndarna på de siter han lirar. Jag hade hellre valt att ha det så än som det är för t.ex Sagström som var enda spelintresserad eller aftonbladsläsande person känner till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...