The__muse Postad 25 Juni , 2006 Rapport Postad 25 Juni , 2006 Tänkte bara höra vad som kan anses vara rimligt att snitta per timme om man tex spelar 4st FR 0.50-0.50 . Har ju hört om 2bb per timme osv men antar a´tt detta främst gäller högre nivå eller FL. Någon kunnig som kan göra en uppskattning? Citera
kfluffie Postad 25 Juni , 2006 Rapport Postad 25 Juni , 2006 1BB - 2BB / 100 händer är FL. (Big Bets) I NL är det väl generellt 10 - 20 BB. (Big Blinds) MVH //KF Citera
elninjopink Postad 25 Juni , 2006 Rapport Postad 25 Juni , 2006 10-20 bb i nolimit är vad jag har hört. Möjligtvis mer. 2-3 BB gäller i fixed limit. Citera
Matte_Maiden Postad 25 Juni , 2006 Rapport Postad 25 Juni , 2006 Jag tycker att uppåt 20 BB/100 låter väldigt mycket om man lirar högre nivåer. Eller är detta micro? Citera
Palle2 Postad 25 Juni , 2006 Rapport Postad 25 Juni , 2006 Generellt sett brukar man säga mellan 10-20 big blinds live/h. På nätet, tja det beror på en mängs variabler. Hur mycket dina motståndare tar upp (alla täcker ju inte 100 bb ex), hur många vid bordet och hur många händer i timmen. Men det är klart, 2 dollar är ju alltid bättre än 1 Citera
ZizziRoger Postad 26 Juni , 2006 Rapport Postad 26 Juni , 2006 A men som jag då? Jag kör NL texas 10-persbord med 200BB maxinköp (dom flesta brukar ligga på 100BB i sina stackar) och jag kör på 1/2kr nivå. Jag kör mellan 3 och 4 bord samtidigt och har spelat 114 timmar om man inte tänker /bord utan /session. Jag går plus 48BB/h, är det bra eller ska man se det som 12BB/h? 48 BB / 4 bord = 12 BB/h? Citera
robster80 Postad 26 Juni , 2006 Rapport Postad 26 Juni , 2006 Allt över 0bb/h är bra. 90% av spelarna förlorar. Citera
ZizziRoger Postad 26 Juni , 2006 Rapport Postad 26 Juni , 2006 Allt över 0bb/h är bra.90% av spelarna förlorar. Jo jo, men jag delar "the muse" intresse i hur man ligger till mot alla rekomendationer man hör Citera
Jennez Postad 26 Juni , 2006 Rapport Postad 26 Juni , 2006 A men som jag då? Jag kör NL texas 10-persbord med 200BB maxinköp (dom flesta brukar ligga på 100BB i sina stackar) och jag kör på 1/2kr nivå. Jag kör mellan 3 och 4 bord samtidigt och har spelat 114 timmar om man inte tänker /bord utan /session. Jag går plus 48BB/h, är det bra eller ska man se det som 12BB/h? 48 BB / 4 bord = 12 BB/h? Det ar per bord. 12 BB/h ar helt ok mao. Citera
Krilla Postad 26 Juni , 2006 Rapport Postad 26 Juni , 2006 A men som jag då? Jag kör NL texas 10-persbord med 200BB maxinköp (dom flesta brukar ligga på 100BB i sina stackar) och jag kör på 1/2kr nivå. Jag kör mellan 3 och 4 bord samtidigt och har spelat 114 timmar om man inte tänker /bord utan /session. Jag går plus 48BB/h, är det bra eller ska man se det som 12BB/h? 48 BB / 4 bord = 12 BB/h? Det ar per bord. 12 BB/h ar helt ok mao. Räknar man vinst/timme så spelar det väl ingen roll hur många bord man spelar på. Vinsten bör mao. bli 48bb/timme. Citera
ZizziRoger Postad 26 Juni , 2006 Rapport Postad 26 Juni , 2006 A men som jag då? Jag kör NL texas 10-persbord med 200BB maxinköp (dom flesta brukar ligga på 100BB i sina stackar) och jag kör på 1/2kr nivå. Jag kör mellan 3 och 4 bord samtidigt och har spelat 114 timmar om man inte tänker /bord utan /session. Jag går plus 48BB/h, är det bra eller ska man se det som 12BB/h? 48 BB / 4 bord = 12 BB/h? Det ar per bord. 12 BB/h ar helt ok mao. Räknar man vinst/timme så spelar det väl ingen roll hur många bord man spelar på. Vinsten bör mao. bli 48bb/timme. Nä man ska nog faktiskt kolla på bord, eftersom man mest exakt ska kolla BB/visst antal spelade händer. Då man väldigt sällan kan kolla spelade händer så kollar man timmar istället... Citera
bossbaver Postad 26 Juni , 2006 Rapport Postad 26 Juni , 2006 BB = big bets? vilket innebär? den stora satsningen i limit spel? eller en annan siffra? Citera
ZizziRoger Postad 26 Juni , 2006 Rapport Postad 26 Juni , 2006 BB = big bets? vilket innebär? den stora satsningen i limit spel? eller en annan siffra? Jepp, Big Blind... 2 kr vid ett 1/2kr bord vare sig limit eller no limit Men i limit-spel räknar man med att vinna färre BB i timmen Citera
bossbaver Postad 26 Juni , 2006 Rapport Postad 26 Juni , 2006 BB = big bets? vilket innebär? den stora satsningen i limit spel? eller en annan siffra? Jepp, Big Blind... 2 kr vid ett 1/2kr bord vare sig limit eller no limit Men i limit-spel räknar man med att vinna färre BB i timmen tada, då är jag med i matchen =) Citera
eyedol Postad 26 Juni , 2006 Rapport Postad 26 Juni , 2006 Nej, man räknar inte på samma sätt i NL som FL. NL - BB = big blind FL - BB = big bet = 2x big blind Citera
kfluffie Postad 26 Juni , 2006 Rapport Postad 26 Juni , 2006 BB = big bets? vilket innebär? den stora satsningen i limit spel? eller en annan siffra? I ett limit spel så är Lilla Mörken t.ex. 0.5, stora = 1 och BB (Big Bet) = 2 MVH //KF Citera
ZizziRoger Postad 26 Juni , 2006 Rapport Postad 26 Juni , 2006 Nej, man räknar inte på samma sätt i NL som FL. NL - BB = big blind FL - BB = big bet = 2x big blind Hoppsan, då får jag be om ursäkt! Citera
kfluffie Postad 26 Juni , 2006 Rapport Postad 26 Juni , 2006 Nej, man räknar inte på samma sätt i NL som FL. NL - BB = big blind FL - BB = big bet = 2x big blind Hoppsan, då får jag be om ursäkt! Även solen har sina fläckar .. MVH //KF Citera
Krilla Postad 26 Juni , 2006 Rapport Postad 26 Juni , 2006 A men som jag då? Jag kör NL texas 10-persbord med 200BB maxinköp (dom flesta brukar ligga på 100BB i sina stackar) och jag kör på 1/2kr nivå. Jag kör mellan 3 och 4 bord samtidigt och har spelat 114 timmar om man inte tänker /bord utan /session. Jag går plus 48BB/h, är det bra eller ska man se det som 12BB/h? 48 BB / 4 bord = 12 BB/h? Det ar per bord. 12 BB/h ar helt ok mao. Räknar man vinst/timme så spelar det väl ingen roll hur många bord man spelar på. Vinsten bör mao. bli 48bb/timme. Nä man ska nog faktiskt kolla på bord, eftersom man mest exakt ska kolla BB/visst antal spelade händer. Då man väldigt sällan kan kolla spelade händer så kollar man timmar istället... Tror att det skrivs så här. NL-bb FL-BB Återgår till mitt tidigare inlägg . Exempel: om jag spelar fyra bord och tjänar 100$/timme på alla fyra bord tillsammans,så kan jag väl inte tänka att det bara blev 25$/ timme. Citera
ZizziRoger Postad 26 Juni , 2006 Rapport Postad 26 Juni , 2006 A men som jag då? Jag kör NL texas 10-persbord med 200BB maxinköp (dom flesta brukar ligga på 100BB i sina stackar) och jag kör på 1/2kr nivå. Jag kör mellan 3 och 4 bord samtidigt och har spelat 114 timmar om man inte tänker /bord utan /session. Jag går plus 48BB/h, är det bra eller ska man se det som 12BB/h? 48 BB / 4 bord = 12 BB/h? Det ar per bord. 12 BB/h ar helt ok mao. Räknar man vinst/timme så spelar det väl ingen roll hur många bord man spelar på. Vinsten bör mao. bli 48bb/timme. Nä man ska nog faktiskt kolla på bord, eftersom man mest exakt ska kolla BB/visst antal spelade händer. Då man väldigt sällan kan kolla spelade händer så kollar man timmar istället... Tror att det skrivs så här. NL-bb FL-BB Återgår till mitt tidigare inlägg . Exempel: om jag spelar fyra bord och tjänar 100$/timme på alla fyra bord tillsammans,så kan jag väl inte tänka att det bara blev 25$/ timme. Nja, de beror på vad du är ute efter... Vill du veta hur du jämfört med det normala ligger till på förtjänsten kontra hur mycke du spelar så är ju ett medeltal liksom att du ska gå plus ungefär 12bb/h på ett bord i NL... På den tiden så kommer du ha spelat ungefär 60 händer... Spelar du istället på 4 bord under samma timme så kommer du altså spela 240 händer... Då borde du ju också tjäna mera bb, altså 4x så många bb, altså 48bb/h Men som sagt... för att få det mest exakta talet att jämföra med andra ska man kolla på bb/visst antal spelade händer Citera
riosatiy Postad 26 Juni , 2006 Rapport Postad 26 Juni , 2006 A men som jag då? Jag kör NL texas 10-persbord med 200BB maxinköp (dom flesta brukar ligga på 100BB i sina stackar) och jag kör på 1/2kr nivå. Jag kör mellan 3 och 4 bord samtidigt och har spelat 114 timmar om man inte tänker /bord utan /session. Jag går plus 48BB/h, är det bra eller ska man se det som 12BB/h? 48 BB / 4 bord = 12 BB/h? Det ar per bord. 12 BB/h ar helt ok mao. Räknar man vinst/timme så spelar det väl ingen roll hur många bord man spelar på. Vinsten bör mao. bli 48bb/timme. Nä man ska nog faktiskt kolla på bord, eftersom man mest exakt ska kolla BB/visst antal spelade händer. Då man väldigt sällan kan kolla spelade händer så kollar man timmar istället... Tror att det skrivs så här. NL-bb FL-BB Återgår till mitt tidigare inlägg . Exempel: om jag spelar fyra bord och tjänar 100$/timme på alla fyra bord tillsammans,så kan jag väl inte tänka att det bara blev 25$/ timme. du kan inte räkna per timme om du ska jämnföra dig med andra spelare eller så.. där bör du räkna per 100händer och då spelar du fler händer under 1 timme på 4bord. enda gången man kan tänka per timme och räkna ihop alla borden är för att räkna ut din "lön" Citera
Krilla Postad 26 Juni , 2006 Rapport Postad 26 Juni , 2006 enda gången man kan tänka per timme och räkna ihop alla borden är för att räkna ut din "lön" Sorry. Trodde det var det trådskaparen menade när han undrade hur många bb/timme man kunde snitta. Citera
ZizziRoger Postad 26 Juni , 2006 Rapport Postad 26 Juni , 2006 enda gången man kan tänka per timme och räkna ihop alla borden är för att räkna ut din "lön" Sorry. Trodde det var det trådskaparen menade när han undrade hur många bb/timme man kunde snitta. Tja, i så fall snittar jag 48bb/timme på NLT 1/2kr på SS Citera
Krilla Postad 26 Juni , 2006 Rapport Postad 26 Juni , 2006 enda gången man kan tänka per timme och räkna ihop alla borden är för att räkna ut din "lön" Sorry. Trodde det var det trådskaparen menade när han undrade hur många bb/timme man kunde snitta. Tja, i så fall snittar jag 48bb/timme på NLT 1/2kr på SS Grattis. Det är så jag räknar, fast jag räknar $/kr/timme inte bb/timme. Citera
ZizziRoger Postad 26 Juni , 2006 Rapport Postad 26 Juni , 2006 enda gången man kan tänka per timme och räkna ihop alla borden är för att räkna ut din "lön" Sorry. Trodde det var det trådskaparen menade när han undrade hur många bb/timme man kunde snitta. Tja, i så fall snittar jag 48bb/timme på NLT 1/2kr på SS Grattis. Det är så jag räknar, fast jag räknar $/kr/timme inte bb/timme. Tja, som du kanske räknat ut då är jag altså på 96kr/timme Citera
Recommended Posts