Gå till innehåll

bzkt, sista försöket på FL SH


bzkt

Recommended Posts

Skulle värdebeta river i KQ-handen. Luktar PP <= JJ. Motivationen är imagen. Tror såna spel ger mer action senare, även om det inte är direkt EV+ i den här handen. Om fi brukar check-raisa mycket så skulle jag nog checka bakom ändå.

 

AT-handen skulle jag folda preflop mot en UTG-raise om det inte var en galning som höjde. En löspassiv som höjer pre skulle jag defitivt folda mot.

 

KJ-handen är skön. Så fint när det dyker upp nån som överspelar sina AA så mycket, samt en som sitter och stuvar in döda pengar i en trevägspott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AT-handen skulle jag folda preflop mot en UTG-raise om det inte var en galning som höjde. En löspassiv som höjer pre skulle jag defitivt folda mot.

Men den var ju soooted! :shock:

 

Är det SH så är det standardraise.

Tycker du verkligen det? Jag borde ju vara dominerad av större delen av den HD han höjer med UTG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du själv för range av händer att höja med UTG? Min egen är vidare än ATs+ iaf. Du har position på honom vilket väger upp en del av hans eventuella övertag. Många mellanpar som han kan tänkas höja med (66-99) kan mycket väl lägga sig på en farlig bräda som ni Båda missar, och du har en drös outs som kan träffa dig på flop etc. De flesta varianter av Kx och Qx ligger du före. Finns ofc. massa händer du ligger bakom också, men handen är i mitt tycke för bra att släppa preflop i detta läge.

 

edit: tittade bara på citatposterna och aldrig på själva handen. Som UTG+1 (MP) är en fold inte fel mtp. att du har flera bakom dig att agera, då gör du det självklart inte bara med tanke på att UTGs HD är så jättestark hoppas jag utan du tar din kassa position i beaktande. With that said så hade jag raisat iaf! men accepterar lite motvilligt fold-linjen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir ingen grind idag, blev väckt klockan 7 idag av en hysterisk syster som sa att våran hund var så dålig att han var tvungen att avlivas. Så jag åkte till morsan och tillbringade hela morgonen med honom för att sen säga hejdå.

 

Tungt som fan, mår inte så bra nu så poker är nog ingen bra idé. Någon som har bra filmtips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att utveckla lite, då jag ändå har tråkigt på jobbet atm.

Dessa händer är top 15% och sätter UTG i intervallet: 77+,A7s+,K9s+,QTs+,JTs,ATo+,KTo+,QJo (De sista 2 får anses lösa men inte ovanliga) Om jag minns rätt så snor inte stoxtrader ens med K9o i CO, och har slutat spela KJo UTG då han visade upp negativa resultat på den handen, men jag räknar inte in honom som representativ för den gängse pokerspelaren på nivå 1/2-15/30

 

ATs är nånstans i mitten av intervallet, och vsv --> Raise.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir ingen grind idag, blev väckt klockan 7 idag av en hysterisk syster som sa att våran hund var så dålig att han var tvungen att avlivas. Så jag åkte till morsan och tillbringade hela morgonen med honom för att sen säga hejdå.

 

Tungt som fan, mår inte så bra nu så poker är nog ingen bra idé. Någon som har bra filmtips?

 

V for Vendetta eller Equilibrium (inte purfärsk, men ack så bra). Kräver ingen större tankeverksamhet, samtidigt som de är välgjorda, och erbjuder en härlig verklighetsflykt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...