Gå till innehåll

Sarahs väg framåt i karriären


Sarah

Recommended Posts

  • Svars 160
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Sitter just nu på samma CG som Mogge precis när han satt sig ner kommer den här handen :D

 

Full Tilt Poker Game #903533330: Table Pagentry (6 max) - $1/$2 - No Limit Hold'em - 16:22:58 ET - 2006/08/16

Seat 1: calzone_lover ($380.30)

Seat 2: mrgunman ($127.20)

Seat 3: Tiltad Tomte ($209.25)

Seat 4: BoBByBadfingers ($347.30)

Seat 5: rosky123 ($469.95)

Seat 6: Tiltaren ($195)

Tiltad Tomte posts the small blind of $1

BoBByBadfingers posts the big blind of $2

calzone_lover posts a dead small blind of $1

calzone_lover posts $2

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Tiltad Tomte [Ah 7h]

rosky123 folds

Tiltaren folds

calzone_lover checks

mrgunman folds

Tiltad Tomte calls $1

BoBByBadfingers raises to $11

calzone_lover folds

Tiltad Tomte calls $9

*** FLOP *** [4h 6h 8h]

Tiltad Tomte checks

BoBByBadfingers bets $16

Tiltad Tomte calls $16

*** TURN *** [4h 6h 8h] [As]

Tiltad Tomte bets $33

BoBByBadfingers calls $33

*** RIVER *** [4h 6h 8h As] [5c]

Tiltad Tomte bets $44

BoBByBadfingers calls $44

*** SHOW DOWN ***

Tiltad Tomte shows [Ah 7h] (a flush, Ace high)

BoBByBadfingers mucks

Tiltad Tomte wins the pot ($208) with a flush, Ace high

*** SUMMARY ***

Total pot $211 | Rake $3

Board: [4h 6h 8h As 5c]

Seat 1: calzone_lover folded before the Flop

Seat 2: mrgunman (button) didn't bet (folded)

Seat 3: Tiltad Tomte (small blind) showed [Ah 7h] and won ($208) with a flush, Ace high

Seat 4: BoBByBadfingers (big blind) mucked [Ac Jh] - a pair of Aces

Seat 5: rosky123 didn't bet (folded)

Seat 6: Tiltaren didn't bet (folded)

 

Mogge för tur med sig :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite halvlurig tvingas lägga på turn :(

 

Full Tilt Poker Game #903683480: Table Pagentry (6 max) - $1/$2 - No Limit Hold'em - 17:15:38 ET - 2006/08/16

Seat 1: doctorandy ($162.50)

Seat 2: Lupick16 ($198.40)

Seat 3: Tiltad Tomte ($297.20)

Seat 4: BoBByBadfingers ($305.50)

Seat 6: Tiltaren ($178.25)

Tiltaren posts the small blind of $1

doctorandy posts the big blind of $2

The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Tiltad Tomte [Tc 7c]

Lupick16 calls $2

Tiltad Tomte calls $2

BoBByBadfingers calls $2

Tiltaren calls $1

doctorandy raises to $10

Lupick16 calls $8

Tiltad Tomte calls $8

BoBByBadfingers folds

Tiltaren folds

*** FLOP *** [Jc Qd Ac]

doctorandy checks

Lupick16 bets $12

Tiltad Tomte calls $12

doctorandy calls $12

*** TURN *** [Jc Qd Ac] [Td]

poker21money sits down

poker21money adds $80

doctorandy checks

Lupick16 has 15 seconds left to act

Lupick16 bets $50

Tiltad Tomte calls $50

doctorandy raises to $140.50, and is all in

Lupick16 raises to $176.40, and is all in

Tiltad Tomte has 15 seconds left to act

Tiltad Tomte: om en klöver kommer blir man ledsen

Tiltad Tomte folds

Lupick16 shows [9c Ks]

doctorandy shows [Jd Kd]

Uncalled bet of $35.90 returned to Lupick16

*** RIVER *** [Jc Qd Ac Td] [2d]

Lupick16 shows a straight, Ace high

doctorandy shows a flush, King high

doctorandy wins the pot ($398) with a flush, King high

*** SUMMARY ***

Total pot $401 | Rake $3

Board: [Jc Qd Ac Td 2d]

Seat 1: doctorandy (big blind) showed [Jd Kd] and won ($398) with a flush, King high

Seat 2: Lupick16 showed [9c Ks] and lost with a straight, Ace high

Seat 3: Tiltad Tomte folded on the Turn

Seat 4: BoBByBadfingers (button) folded before the Flop

Seat 6: Tiltaren (small blind) folded before the Flop

 

Får forsätta jobba på nu :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej alla har precis avslutat nattgrinden.....

Hade ingen lyckad kväll och lyckades backa $330 på full tilt och minus $80 på WPX :(

 

Inte nöjd med spelet ikväll men nya tag imorn :heart:

 

Bankrulle

 

Neteller $800

Party Poker $1445

Full Tilt $1201 -$330

WPX $1410 -$80

 

Totalt = $4856

 

Kramis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

In me degen på prima nu.

 

..du har ju ändå på alla andra siter :P

 

Det är på väg kommer sätta in dem där $800 pluss rullen på WPX alldeles för dålig action där även om rakefritt äger ;)

 

De blir primaklienten Nordicbet som de kommer spelas på passar ju bra oxå att de e dem som har Poker SM så blir till o klonka :D

 

Kramis :heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lirat poker i ca 3 timmar nu på party där jag ängtligen hittade plusset :D...

 

Spelade bara 2st NL $200 tiomanna bord och fokuserade hårt på dem och gick pluss $670 :P

 

Kommer ta en paus nu fram till 10 tiden då blir de mera grind ;)

 

Kramis :heart:

 

riktigt niice :D

 

hur fiskiga är 10 manna borden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helvete vilket pokerproffs du måste vara, plussar elakt mkt. :)

keep it up!

 

Jag tror tjejer har en mycket bättre diciplin än killar och kanske inte tiltar lika lätt. Detta är nog en stor orsak till att Sarah här plussar välidgt bra. Eller har jag fel? :)

 

Jag tycker fan att det är sjukt (bra) att man kan plussa tre inköp genom att bara spela två stycken 10-manna bord i tre timmar. En annan skulle i alla fall tappa diciplinen jäkligt fort kan jag lova. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Sarah! Tänkte att du kanske ville ha lite feedback på dina händer.... hoppas du inte misstycker 8-)

 

 

Handen där du hade A7h:

 

Först och främst tycker jag pre-flop synen är tveksam.. A7h är en bra hand men det är en "draghand" som behöver träffa hårt, och man ska helst då spela den i multi-way potter då man får betydligt bättre odds att dra till en hand och större chans att få betalt om man väl träffar då det är många med i potten. I en HU-pot är den här typen av händer inte lika effektiva..

 

Motståndarens relativt stora raise tyder på att han sitter på en bra hand.. skulle tippa på högt par eller AK/AQ... som du ser får du inte speciellt bra odds mot dessa händer, och kan dessutom hamna i knipa om du t.ex. skulle träffa esset.

 

Lyckligtvis träffade du en PERFEKT flopp.. :) Men att smooth-syna här är helt fel imo.. motståndaren sitter antagligen på en bra hand som han ej kommer släppa på den floppen.. det är därför din uppgift att få in så mycket pengar så fort som möjligt eftersom det finns så många turn-kort som kan "förstöra din action". Säg att han sitter på två svarta kungar, och det kommer ett A eller ett till hjärter, eller kanske ett kort som ger 4 till stegen... troligtvis kommer han lägga sig rätt snabbt då du istället kanske kunde fått in ALLA pengar på floppen... Det är visserligen möjligt att han sitter på ett bra drag, tex. AK med K i hjärter... men låt han då betala för att dra... han kommer inte lägga ett bra drag och dessutom vara pot-committed för alla sina pengar om han väl träffar då ni redan byggt upp en stor pott ;)

 

 

 

Handen där du hade T7c:

 

 

Lite lös syn preflop kanske... visserligen har du position, och det är en bra draghand, men när du väl träffar vill du isf ha bra betalt, och motståndaren sitter ens inte på ett fullt inköp. Varje gång man synar med draghänder gäller det att kolla på motståndarnas stackar och försäkra sig om att det går att få valuta för pengarna man investerar före floppen... ;)

 

Flopp-synen är självklar.. starkt drag, onödigt att raisa också då du inte vill ha en all-in mot dig... däremot tycker jag det är en blixtfold på turn.. ditt stegdrag har försvunnit och du får helt enkelt inte oddsen för att träffa ett klöver.. dessutom kanske någon sitter på t.ex. KQc och du drar dött...

 

 

-------

 

Hoppas du gillar tipsen, menar bara väl :) Annars tycker jag du spelar riktigt bra och tänker smart, och det märks i resultaten.. tänk bara på att hålla disciplinen (som du verkar ha klarat bra hittills) och inte låta vinsterna gå dig åt huvet utan stanna på nivåer du känner dig bekväm med... och lycka till i fortsättningen... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helvete vilket pokerproffs du måste vara, plussar elakt mkt. :)

keep it up!

 

Kunde önska att man var de iaf 8-) kommer försöka :twisted:

 

riktigt niice :D

 

hur fiskiga är 10 manna borden?

 

Tack :)

Jo party är allt fiskigt :), även om jag inte tycker deras klient e specielt bra :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror tjejer har en mycket bättre diciplin än killar och kanske inte tiltar lika lätt. Detta är nog en stor orsak till att Sarah här plussar välidgt bra. Eller har jag fel?

 

De där med att tjejer har bättre diciplin än killar har jag ingen aning om men tror de beror mer på hur man är som person..

Just diciplinen har jag aldrig haft specielt svårt för tycker de e ganska lätt o sluta spela när man känner att de inte funkar.

 

Jag tycker fan att det är sjukt (bra) att man kan plussa tre inköp genom att bara spela två stycken 10-manna bord i tre timmar. En annan skulle i alla fall tappa diciplinen jäkligt fort kan jag lova. :D

 

Tack så mycket :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Sarah! Tänkte att du kanske ville ha lite feedback på dina händer.... hoppas du inte misstycker 8-)

 

Tycker de e jätteroligt att du tar dig tid o kollar :D

 

Tycker du har helt rätt om allt de du skriver jättebra feedback.. :)

 

Hoppas du gillar tipsen, menar bara väl Annars tycker jag du spelar riktigt bra och tänker smart, och det märks i resultaten.. tänk bara på att hålla disciplinen (som du verkar ha klarat bra hittills) och inte låta vinsterna gå dig åt huvet utan stanna på nivåer du känner dig bekväm med... och lycka till i fortsättningen...

 

Tack så mycket :P

Kommer göra mitt bästa :)

 

Kramis :heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avslutar nattens spel nu :)

 

Spelet gick väldigt bra idag samtidigt som jag fick mycket bra händer med trevliga floppar ;) plussade totalt $773 på party poker :heart:

 

Har även cashat ut $1400 på WPX..

Totalt pluss på sidan blev $400 , vilket kommer föras över tillsammans med neteller pengarna på en ny sajt :roll::twisted:

 

Bankrulle Update

Neteller $800 +$1400

Party Poker $2218

Full Tilt $1201

Totalt = $5619

 

Vi ses imorn :P

Kramis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tycker de e jätteroligt att du tar dig tid o kollar :D

 

Tycker du har helt rätt om allt de du skriver jättebra feedback.. :)

 

 

 

Allright 8-) Bara posta mer händer om du vill ha fler synpunkter.. men tänk på att helst inte posta resultatet av handen eftersom analyserna då blir mindre resultatsorienterande.. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aldrig sett så mycket smilies

 

Är det så jobbigt? Jag som älskar dem här gula sakerna :(

 

Allright 8-) Bara posta mer händer om du vill ha fler synpunkter.. men tänk på att helst inte posta resultatet av handen eftersom analyserna då blir mindre resultatsorienterande.. :P

 

Okej ska göra så i forsättningen ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...