Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Om det finns ett 1v1 bord så kan du väll gå in och möta din kompis 1v1 och köra all in och låta han vinna, sen cashar han ut dom och ger dem till dig, vet inte om det funkar men det är en idé iaf ;)

Postad
Om det finns ett 1v1 bord så kan du väll gå in och möta din kompis 1v1 och köra all in och låta han vinna, sen cashar han ut dom och ger dem till dig, vet inte om det funkar men det är en idé iaf ;)

Det är en dålig ide. Det kallas för chipdumpning och kan i värsta fall leda till att båda spelarna får sina konton avstängda.

Postad
Jag är också under 18 och har ett pokerkonto med några tusen kronor. Om jag ber min pappa skapa ett NETeller-account, kan jag då föra över pengar dit utan att någon kollar så att personuppgifterna stämmer överens på båda kontona?

Jag kollade på netellertransationsfunktionen och det enda man behövde fylla i var summa, nettellerID samt email. Är detta som skickas vidare till neteller eller kommer alla andra falska uppgifter skickas också?

Ska aldrig mer skapa ett konto utan rätta personuppgifter Wink

Man kan inte casha ut till neteller från expekt om man inte har gjort insättningen med neteller!

Postad

Svarar på denna tråd för att få två st Bender-avatarer på rad! Sicken motivering...

Till ämnet. Skulle gärna se samma hårdhänthet mot sådana här trådar som ni moderatorer kör mot affiliate-länkare. För att pf.nu ska framstå som en seriös site så tycker jag inte att man kan ha trådar där folk ber om råd att casha ut då de reggat sig med oärliga uppgifter. Personligen anser jag att man får skylla sig själv om siten låser konton och beslagtar (oförtjänta) vinster om man inte varit 100% ärlig då man reggat sig...

Men det är klart, någon jäkla stans måste ju även pf dra gränsen annars skulle vi ju inte ha något att diskutera :lol: Och det finns ju redan folk här som tycker att det modereras för hårt, haha... Äsch, jag kanske bara svamlar... Ska gå o göra något vettigt... Jobba kanske...

/TF ;)

Postad
Äsch, jag kanske bara svamlar... Ska gå o göra något vettigt... Jobba kanske...

Det tycker jag ;)

Det här är förstås en helt annan femma än affiliate-trådarna. Anledningen till att de är så hårt förbjudna är p.g.a. de otrevligheter som kommit som följd av dessa (användare som inte fått betalt o.s.v. som klagat till oss).

I det här fallet är det väl bättre att låta tråden vara som en varning till andra och som råd till trådstartaren, helt enkelt med innebörden att man ska inte ljuga om/förvanska sina uppgifter till pokersajterna.

//Hickmott

Postad

Förstår din poäng med affiliates och folk som inte fått betalt Hickmott... Men det är fortfarande inte en bra idé att låta folk ge "minderåriga" råd om hur de ska kunna "lura" sajter... Sen att tråden skulle kunna fungera som en varning för dessa minderåriga, javisst, men jag tycker att det sänder en starkare signal att pf.nu inte vill befatta sig med dylika frågeställningar... Ni har ju trots allt samarbeten med vissa sajter... Sätt då hellre upp en klistrad tråd där ni punktar upp pf's inställning till ämnet...

/TF