Gå till innehåll

Poker i Båstad under Tennisveckan!


Joakim G

Recommended Posts

Om ni råkar befinna er, eller skall vara i närheten av smältdegeln Båstad i sommar så kan vi på Club Svea meddela att vi arrangerar en turnering där på Torsdagen (13 Juli) på Hotell Skansen tillsammans med Unibet och ProSharks.

 

Unibet Båstad Summer Poker 2006

 

BuyIn är 3000SEK (2700+300)

Max antal platser: 50

Spelform: FreezeOut NL

 

Anmälan kan göras i Club Sveas gästbok eller på mail:

joakim@prosharks.com

så får ni betalningsinformation efter det.

 

Samling vid Unibets båt i hamnen kl. 16 för registrering

Turneringen börjar ca 17.30 vid Hotellet.

Under kvällen finns alla startande med på Skansens gästlista.

 

Tyvärr kan vi INTE hjälpa till med boende av förklarliga skäl.

 

I detta paketet ingår också mat (buffé) + 2 öl.

Prisutdelning hålles på båten efteråt.

 

Dealers vid alla bord och en del kul motståndare utlovas ;-)

 

Först till kvarn är det som gäller.

Redan nu är det 7 anmälda.

 

Aptitretare från förra årets upplaga http://www.prosharks.se/articles/bohl/14/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aa detta e ju fett, DOCK:

 

Är det verkligen så att ni tagit det avgörande steget och skipar åldersgräns? I såna fall: Ett stort grattis till er som verkligen sätter en ny standard och litar på den enskilde medborgarens egna förnuft, och inte låter någon nyuppfunnen standard sätta en omotiverad åldersgräns. Mycket bra jobbat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Båstad Summer Poker 2006.

 

Tid: 13 Juli

Plats: Hotel Skansen, Båstad

Arrangör: Club Svea, Göteborg

Sponsor: Unibet

BuyIn: 330 Euro (297+33)

Spelform: FreezeOut NL

Starmarker: 5000

Blinds: 25/50 och uppåt. (30 min)

Max Antal: 50

Dealers: Ja

Åldersgräns: 18 år

 

Anmälan: Maila till joakim@prosharks.com för instruktioner.

 

Detta arrangemang går genom Unibets klient för att skydda alla deltagare och arrangörer från onödiga tvister. Turneringen kommer snart att ligga uppe på Unibets klient under Tournaments. Om du vill vara med så anmäler du dig via mail så får du ett password till turneringen. OBS! Detta password håller du för dig själv för att undvika strul på plats.

 

Vi samlas kl. 16 nere i hamnen vid Unibets båt för en sista koll på registrering. Här kan ni få hjälp med detta om ni inte hunnit. Helst ser vi att alla har reggat sig innan. Sen går vi upp till Skansen för spel och intar dessutom en liten buffé + 2 öl. Priserna sätts in direkt på erat konto efteråt.

 

Frågor? joakim@prosharks.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Var ju där igår och hade lite gratisevent. Sökte desperat efter game. Vi hade bord och allt men bratsen på Pepes var inte så sugna på att torska pappas pengar tydligen... :(

 

Citat från kvällen:

Brat 1: Är det säkert att det inte kostar några pengar?

Jennez: Nej, det kostar tusen dollar...

Brat 1: Bara?!

Brat 2: Fråga om han tar kort!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var ju där igår och hade lite gratisevent. Sökte desperat efter game. Vi hade bord och allt men bratsen på Pepes var inte så sugna på att torska pappas pengar tydligen... :(

 

Citat från kvällen:

Brat 1: Är det säkert att det inte kostar några pengar?

Jennez: Nej, det kostar tusen dollar...

Brat 1: Bara?!

Brat 2: Fråga om han tar kort!

 

Vi får väl hoppas att dessa får nys om detta eventet... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citat från kvällen:

Brat 1: Är det säkert att det inte kostar några pengar?

Jennez: Nej, det kostar tusen dollar...

Brat 1: Bara?!

Brat 2: Fråga om han tar kort!

 

Kan relatera till min vistelse där förra året:

 

Brat 1: Nu blir det skumpa, grabbar!

Brat 2: Aaah, pengar är inget problem!

Litenjävlabrudbrat 1: NÄ, PENGAR är inget problem!

 

Det borde, liksom lagligheten att slå ihjäl en mygga, vara tillåtet att likvidera brats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som att tråden handlar om sprit och brats nu ;)

 

Då kan väl jag stöta till en söt historia från Hotel Båstad för ett par år sedan. En polare till mig jobbade som bartender då och champagnen och "pappas" kreditkort flöt på ordentligt. Bratsen köpte 10-15 flaskor åt gången och bara sprutade ut den på varandra.

 

En enslig kille vid baren stod och tittade på imponerat och skruvade på sig och beställde till slut in en flaska skumpa för 895 pix (den billigaste).

 

Efter att han fått den väntade han länge och nervöst innan han till slut fattade mod och hoppade upp på bardisken. Korkade upp...skrek typ... WOOOOOOOOA och sprutade ut flarran på 4 sek.

 

INGEN märkte det och hans ledsna ögon efter att hans sista sekiner gått till ett meninslöst sätt att impa tillbaka kostade min polare ett par sympatibärs.....stackars kille.

 

Killen vandrade hemåt i Båstadnatten....

 

TILT?????

 

Glöm inte turren nu bara på Torsdag ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som att tråden handlar om sprit och brats nu ;)

 

Då kan väl jag stöta till en söt historia från Hotel Båstad för ett par år sedan. En polare till mig jobbade som bartender då och champagnen och "pappas" kreditkort flöt på ordentligt. Bratsen köpte 10-15 flaskor åt gången och bara sprutade ut den på varandra.

 

En enslig kille vid baren stod och tittade på imponerat och skruvade på sig och beställde till slut in en flaska skumpa för 895 pix (den billigaste).

 

Efter att han fått den väntade han länge och nervöst innan han till slut fattade mod och hoppade upp på bardisken. Korkade upp...skrek typ... WOOOOOOOOA och sprutade ut flarran på 4 sek.

INGEN märkte det och hans ledsna ögon efter att hans sista sekiner gått till ett meninslöst sätt att impa tillbaka kostade min polare ett par sympatibärs.....stackars kille.

 

Killen vandrade hemåt i Båstadnatten....

 

TILT?????

 

Glöm inte turren nu bara på Torsdag ;)

 

Det där låter nästan som Sven Melanders "jag har en polare"-historierna! Joakim, det var inte du själv som stod där med flaskan i näven på bardisken?

8-) Trevlig vistelse i Båstad!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citat från kvällen:

Brat 1: Är det säkert att det inte kostar några pengar?

Jennez: Nej, det kostar tusen dollar...

Brat 1: Bara?!

Brat 2: Fråga om han tar kort!

 

Kan relatera till min vistelse där förra året:

 

Brat 1: Nu blir det skumpa, grabbar!

Brat 2: Aaah, pengar är inget problem!

Litenjävlabrudbrat 1: NÄ, PENGAR är inget problem!

 

Det borde, liksom lagligheten att slå ihjäl en mygga, vara tillåtet att likvidera brats.

 

Har ett rolig "pengaräringaproblem" historia. Har hört den av svensken nedan, som var ganska överförfriskad, så sanningshalten kan kanske variera...

 

En av våra "framgångsrika unga svenskar" tillsammans med "ännu mer framgångsrik norrman" ska in på någon Stureplanskrog, och inte riktigt vill släppa ifrån sig sin konkenryggsäck i garderoben, som verkligen sett bättre dagar. Nåväl, efter en snabb titt i innehållet (gympaskor, t-shirt och dryga miljonen i femhundringar) så går det bra.

 

När sedan norrmannen tröttnat på att bli nedstänkt av skumpa för andra gången av pengaräringaproblembrats, så går han fram till svenska polarens ryggsäck, kör ner handen och hämtar upp en bunt sedlar, går till baren, köper all champagne som finns och skänker det tillbaks till baren, men med löftet att dom enbart får säljas kontant :-) Det blev ingen mer skumpa den kvällen förutom för våra vänner...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också en liten rolig historia från Båstad för två år sen. En kompis till mig jobbade då på Boogie Club under tennisveckan. En brat hade kommit in och beställt alla champagneflaskor dom hade. Notan slutade på 139 000 :-. Har för mig det var ca 70 flaskor. Sen hade han ställt sig med sina polare och sprutat ut varenda droppe över bardisken. Kort efter kom vakterna och slängde ut honom och hans polare och dom var banlysta från Boogie Club resten av sommaren. Bad Beat? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...