Joakim G Postad 24 Juni , 2006 Rapport Postad 24 Juni , 2006 Om ni råkar befinna er, eller skall vara i närheten av smältdegeln Båstad i sommar så kan vi på Club Svea meddela att vi arrangerar en turnering där på Torsdagen (13 Juli) på Hotell Skansen tillsammans med Unibet och ProSharks. Unibet Båstad Summer Poker 2006 BuyIn är 3000SEK (2700+300) Max antal platser: 50 Spelform: FreezeOut NL Anmälan kan göras i Club Sveas gästbok eller på mail: joakim@prosharks.com så får ni betalningsinformation efter det. Samling vid Unibets båt i hamnen kl. 16 för registrering Turneringen börjar ca 17.30 vid Hotellet. Under kvällen finns alla startande med på Skansens gästlista. Tyvärr kan vi INTE hjälpa till med boende av förklarliga skäl. I detta paketet ingår också mat (buffé) + 2 öl. Prisutdelning hålles på båten efteråt. Dealers vid alla bord och en del kul motståndare utlovas Först till kvarn är det som gäller. Redan nu är det 7 anmälda. Aptitretare från förra årets upplaga http://www.prosharks.se/articles/bohl/14/ Citera
Looseweak Postad 24 Juni , 2006 Rapport Postad 24 Juni , 2006 aa detta e ju fett, DOCK: Är det verkligen så att ni tagit det avgörande steget och skipar åldersgräns? I såna fall: Ett stort grattis till er som verkligen sätter en ny standard och litar på den enskilde medborgarens egna förnuft, och inte låter någon nyuppfunnen standard sätta en omotiverad åldersgräns. Mycket bra jobbat! Citera
Joakim G Postad 24 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 24 Juni , 2006 Borde kanske ha skrivit detta men litade på sunt förnuft Åldersgräns: 18 år fyllda Citera
Joakim G Postad 26 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 26 Juni , 2006 Båstad Summer Poker 2006. Tid: 13 Juli Plats: Hotel Skansen, Båstad Arrangör: Club Svea, Göteborg Sponsor: Unibet BuyIn: 330 Euro (297+33) Spelform: FreezeOut NL Starmarker: 5000 Blinds: 25/50 och uppåt. (30 min) Max Antal: 50 Dealers: Ja Åldersgräns: 18 år Anmälan: Maila till joakim@prosharks.com för instruktioner. Detta arrangemang går genom Unibets klient för att skydda alla deltagare och arrangörer från onödiga tvister. Turneringen kommer snart att ligga uppe på Unibets klient under Tournaments. Om du vill vara med så anmäler du dig via mail så får du ett password till turneringen. OBS! Detta password håller du för dig själv för att undvika strul på plats. Vi samlas kl. 16 nere i hamnen vid Unibets båt för en sista koll på registrering. Här kan ni få hjälp med detta om ni inte hunnit. Helst ser vi att alla har reggat sig innan. Sen går vi upp till Skansen för spel och intar dessutom en liten buffé + 2 öl. Priserna sätts in direkt på erat konto efteråt. Frågor? joakim@prosharks.com Citera
PWA Postad 26 Juni , 2006 Rapport Postad 26 Juni , 2006 Kommer det att vara tillåtet att vara med och titta på turneringen för oss som inte ska delta? Citera
Joakim G Postad 26 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 26 Juni , 2006 tyvärr inte. hotell skansen släpper endast in oss spelare + arrangörer Citera
Joakim G Postad 8 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 8 Juli , 2006 password på klienten: skansen06 buyin är satt i euro nu och ligger på 330 (297+33) mat och öl + gästlistan på Hotellet ingår. Välkomna ner till Sveriges sommarstad Nr 1 och lira. Joakim Citera
Jennez Postad 8 Juli , 2006 Rapport Postad 8 Juli , 2006 Var ju där igår och hade lite gratisevent. Sökte desperat efter game. Vi hade bord och allt men bratsen på Pepes var inte så sugna på att torska pappas pengar tydligen... Citat från kvällen: Brat 1: Är det säkert att det inte kostar några pengar? Jennez: Nej, det kostar tusen dollar... Brat 1: Bara?! Brat 2: Fråga om han tar kort! Citera
Joakim G Postad 9 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 9 Juli , 2006 Var ju där igår och hade lite gratisevent. Sökte desperat efter game. Vi hade bord och allt men bratsen på Pepes var inte så sugna på att torska pappas pengar tydligen... Citat från kvällen: Brat 1: Är det säkert att det inte kostar några pengar? Jennez: Nej, det kostar tusen dollar... Brat 1: Bara?! Brat 2: Fråga om han tar kort! Vi får väl hoppas att dessa får nys om detta eventet... Citera
baller Postad 9 Juli , 2006 Rapport Postad 9 Juli , 2006 Brat 3: Vem bryr sig, som ett par helrör på plaza Citera
Joakim G Postad 10 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 10 Juli , 2006 Hur många platser finns det kvar? Just nu har 18 spelare reggat sig på klienten. Vi har ett max på 50 spelare. mvh Joakim Citera
AxANinh0 Postad 11 Juli , 2006 Rapport Postad 11 Juli , 2006 brat 4: Ja, eller champagneregnet på troppan Citera
Matteprof Postad 11 Juli , 2006 Rapport Postad 11 Juli , 2006 brat 4: Ja, eller champagneregnet på troppan Matteprof: Champagne?! Eftersom det är 2005 firar jag, Sean Connery, Roger Moore och Pierce Brosnan Johnnie Walkers 200 års dag med deras $28 600 Whiskey Helrör är för alkisar och Champagne för Slitzbrudar... Citera
Stahl Postad 11 Juli , 2006 Rapport Postad 11 Juli , 2006 Citat från kvällen:Brat 1: Är det säkert att det inte kostar några pengar? Jennez: Nej, det kostar tusen dollar... Brat 1: Bara?! Brat 2: Fråga om han tar kort! Kan relatera till min vistelse där förra året: Brat 1: Nu blir det skumpa, grabbar! Brat 2: Aaah, pengar är inget problem! Litenjävlabrudbrat 1: NÄ, PENGAR är inget problem! Det borde, liksom lagligheten att slå ihjäl en mygga, vara tillåtet att likvidera brats. Citera
Matteprof Postad 11 Juli , 2006 Rapport Postad 11 Juli , 2006 Det borde, liksom lagligheten att slå ihjäl en mygga, vara tillåtet att likvidera brats. Nej nej, bjud in dem på ett pokerspel istället... Citera
Satorin Postad 11 Juli , 2006 Rapport Postad 11 Juli , 2006 Om vi skall snacka dricka måste jag slå ett slag för mina nya favorit whisky Mortlach 16 årig eller Clynelish 14 årig Johnny Gångare är för fiskar..................möjligen black label Citera
Joakim G Postad 11 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 11 Juli , 2006 Känns som att tråden handlar om sprit och brats nu Då kan väl jag stöta till en söt historia från Hotel Båstad för ett par år sedan. En polare till mig jobbade som bartender då och champagnen och "pappas" kreditkort flöt på ordentligt. Bratsen köpte 10-15 flaskor åt gången och bara sprutade ut den på varandra. En enslig kille vid baren stod och tittade på imponerat och skruvade på sig och beställde till slut in en flaska skumpa för 895 pix (den billigaste). Efter att han fått den väntade han länge och nervöst innan han till slut fattade mod och hoppade upp på bardisken. Korkade upp...skrek typ... WOOOOOOOOA och sprutade ut flarran på 4 sek. INGEN märkte det och hans ledsna ögon efter att hans sista sekiner gått till ett meninslöst sätt att impa tillbaka kostade min polare ett par sympatibärs.....stackars kille. Killen vandrade hemåt i Båstadnatten.... TILT????? Glöm inte turren nu bara på Torsdag Citera
Leif Klingemo Postad 11 Juli , 2006 Rapport Postad 11 Juli , 2006 Känns som att tråden handlar om sprit och brats nu Då kan väl jag stöta till en söt historia från Hotel Båstad för ett par år sedan. En polare till mig jobbade som bartender då och champagnen och "pappas" kreditkort flöt på ordentligt. Bratsen köpte 10-15 flaskor åt gången och bara sprutade ut den på varandra. En enslig kille vid baren stod och tittade på imponerat och skruvade på sig och beställde till slut in en flaska skumpa för 895 pix (den billigaste). Efter att han fått den väntade han länge och nervöst innan han till slut fattade mod och hoppade upp på bardisken. Korkade upp...skrek typ... WOOOOOOOOA och sprutade ut flarran på 4 sek. INGEN märkte det och hans ledsna ögon efter att hans sista sekiner gått till ett meninslöst sätt att impa tillbaka kostade min polare ett par sympatibärs.....stackars kille. Killen vandrade hemåt i Båstadnatten.... TILT????? Glöm inte turren nu bara på Torsdag Det där låter nästan som Sven Melanders "jag har en polare"-historierna! Joakim, det var inte du själv som stod där med flaskan i näven på bardisken? Trevlig vistelse i Båstad! Citera
AxANinh0 Postad 12 Juli , 2006 Rapport Postad 12 Juli , 2006 Olof von brat : Moët eller Crystal, det är frågan. Citera
AAisking Postad 12 Juli , 2006 Rapport Postad 12 Juli , 2006 Varför så mycket ryschpysch runt turneringen?? Ni vill väl att så många som möjligt får reda på det och kan vara med?? Citera
gdaily Postad 12 Juli , 2006 Rapport Postad 12 Juli , 2006 Citat från kvällen:Brat 1: Är det säkert att det inte kostar några pengar? Jennez: Nej, det kostar tusen dollar... Brat 1: Bara?! Brat 2: Fråga om han tar kort! Kan relatera till min vistelse där förra året: Brat 1: Nu blir det skumpa, grabbar! Brat 2: Aaah, pengar är inget problem! Litenjävlabrudbrat 1: NÄ, PENGAR är inget problem! Det borde, liksom lagligheten att slå ihjäl en mygga, vara tillåtet att likvidera brats. Har ett rolig "pengaräringaproblem" historia. Har hört den av svensken nedan, som var ganska överförfriskad, så sanningshalten kan kanske variera... En av våra "framgångsrika unga svenskar" tillsammans med "ännu mer framgångsrik norrman" ska in på någon Stureplanskrog, och inte riktigt vill släppa ifrån sig sin konkenryggsäck i garderoben, som verkligen sett bättre dagar. Nåväl, efter en snabb titt i innehållet (gympaskor, t-shirt och dryga miljonen i femhundringar) så går det bra. När sedan norrmannen tröttnat på att bli nedstänkt av skumpa för andra gången av pengaräringaproblembrats, så går han fram till svenska polarens ryggsäck, kör ner handen och hämtar upp en bunt sedlar, går till baren, köper all champagne som finns och skänker det tillbaks till baren, men med löftet att dom enbart får säljas kontant Det blev ingen mer skumpa den kvällen förutom för våra vänner... Citera
MaXXiM Postad 12 Juli , 2006 Rapport Postad 12 Juli , 2006 Har också en liten rolig historia från Båstad för två år sen. En kompis till mig jobbade då på Boogie Club under tennisveckan. En brat hade kommit in och beställt alla champagneflaskor dom hade. Notan slutade på 139 000 :-. Har för mig det var ca 70 flaskor. Sen hade han ställt sig med sina polare och sprutat ut varenda droppe över bardisken. Kort efter kom vakterna och slängde ut honom och hans polare och dom var banlysta från Boogie Club resten av sommaren. Bad Beat? Citera
Joakim G Postad 12 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 12 Juli , 2006 24 spelare klara nu. Hysch pysch ??? Well...jag är ganska rak i beskrivningen tycker jag. Betala in på klienten med password: skansen06 Sen ses vi i Båstad. Joakim Citera
Recommended Posts