Gå till innehåll

Spela online med Maestro-card?


Tavring

Recommended Posts

  • 1 month later...

Jag har också Maestro (mest för att det är så JÄVLA krångligt att fixa VISA hos FSB), och jag KAN sätta in pengar på de flesta siter. Hurdå? Jo, skaffa Internetbank (gratis första året eller nåt) och koppla in eKort-tjänsten. Ditt Maestro blir då ett MasterCard varje gång du aktiverar ett nummer. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...
  • 4 weeks later...
Jag har också Maestro (mest för att det är så JÄVLA krångligt att fixa VISA hos FSB), och jag KAN sätta in pengar på de flesta siter. Hurdå? Jo, skaffa Internetbank (gratis första året eller nåt) och koppla in eKort-tjänsten. Ditt Maestro blir då ett MasterCard varje gång du aktiverar ett nummer. :)

 

Maestro är ju det sämsta som finns, blir helt gråtfärdig när jag ens ser loggan. :D Men ditt tips är ju bra. Jag har å andra sidan VISA också, dessutom genom FSB, vad var det för krångligt med det? Fylla i en papperslapp, det borde man ju ha vanan inne för. Det gör man dessutom bara en gång, när kortet går ut skickas ett nytt ut automagiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ville ha VISA kort från Sparbanken Finn,men fick inte det dom ville se att jag fick in pengar frekvent på kortet och sa att jag skulle komma ner ett halvår senare fick ett Maestro sålänge,jag gick ner två månader senare och bad om att få VISA,som då gick bra kortet kommer om två dagar förstår inte varför dom ville att jag skulle få in pengar frekvent?

Det enda skulle väl vara för att dom vill ha sin årsavgift med 297 kr har väl dom flesta på sitt konto?

Iaf nu fixat och snart första insättingen på några pokerklienter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...

Om ni nu inte skall jaga någon billig nischbank så är handelsbanken bra. Har mastercard via dem kostar 250 kr per år tror jag.

 

Har funkat bra på pokerstars (bara insättning), nordic, expeckt (innan bytet till tain har inte spelat där efter, bara satt in), unibet, bestpoker, 24h poker och pacific (här har jag aldrig tagit ut pengar) och partypoker (bara insättning).

 

Om man skulle behöva gå in på banken är personalen trevlig och det är sällan några längre köer.

 

Funderar dock på att skaffa ett till kort eftersom endel sajter inom samma nätverk verkar krångla då man vill använda det mot flera olika sidor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
Nu har jag fixat e-kort!!! nån som vet hur det funkar när man ska överföra pengar till nåt pokerkonto??? kommer pengarna in på kontot på en gång precis som med visa eller??? tacksam för svar! :D

 

Du kan inte få pengarna inbetalda "direkt på kortet" som med VISA om du har Maestro och eKort. Men det är bara att köra withdrawal till bankkontot.. Tar 2-3 dagar men nästan alltid kostnadsfritt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...