Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Man hör ibland om spelare som blir stejkade. Jag uppfattar det som att en rik spelare/person ger en fattig men lovande spelare pengar, i utbyte mot att få tillbaka en del av vinsten. Hur brukar dessa "avtal" se ut, och vad händer vid förlust?

Eller är jag helt ute och cyklar?

Postad

Ja, en person ger en annan person en BR att spela för. För att sedan ta en del av vinsten, och hela förlusten. Sen kan ju avtalen se lite olika ut. Jag stejkar en snubbe jag känner, jag tar en viss % av hans vinst och bestämmer vilken nivå han spelar på. Ser även till att coacha honom för att han ska bli en mera vinnande spelare.

Postad

50/50 känns okej för en turnering el kortare period.

dyrare turnering el högre stake (större risk för dig, han kanske ska testa en högre nivå t.ex) ska du ta mer, kanske 60-70

längre tids grind, säg 2-3 månader ska han få mera för tiden han lägger ner. typ omvända.

ska du stejka honom så se till att ta tillbaka startstejken om han dubbar/tripplar rullen utifall han gular vilket de flesta gör ngngång i början. kan sätta en övre gräns oxå utifall han rushar o vill avbryta stejke tidigare, säg vinner han 6xstejken så avbryter ni o splittar vinsten enligt procent.

om du misstänker att det kan bli minst strul så stejka inte polaren, dumt o bli osams över pengar.