Gå till innehåll

Teori: Det finns inga pokerproffs


Oskar

Recommended Posts

  • Svars 70
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

tror vissa här grovt underskattar kompentensen som som finns här. pokerforum.nu har några av världens duktigaste pokerspelare och de tjänar vääldigt bra med pengar.

 

klart det finns massor med duktiga här.

 

men några av världens duktigaste!?

 

unreal, ok. men finns det några andra som lirar på de allra högsta nivåerna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror vissa här grovt underskattar kompentensen som som finns här. pokerforum.nu har några av världens duktigaste pokerspelare och de tjänar vääldigt bra med pengar.

 

klart det finns massor med duktiga här.

 

men några av världens duktigaste!?

 

unreal, ok. men finns det några andra som lirar på de allra högsta nivåerna?

 

jag är väl inte den som har bäst koll på detta. vad krävs för att platsa förresten? $100k/månad+? hugo, son_of_sam platsar de? jacobmal som grindar NL2k och knäcker det duger det? iremats som klonkar EPT? ramz? cyll?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror vissa här grovt underskattar kompentensen som som finns här. pokerforum.nu har några av världens duktigaste pokerspelare och de tjänar vääldigt bra med pengar.

 

klart det finns massor med duktiga här.

 

men några av världens duktigaste!?

 

unreal, ok. men finns det några andra som lirar på de allra högsta nivåerna?

 

jag är väl inte den som har bäst koll på detta. vad krävs för att platsa förresten? $100k/månad+? hugo, son_of_sam platsar de? jacobmal som grindar NL2k och knäcker det duger det? iremats som klonkar EPT? ramz? cyll?

 

Här finns många duktiga spelare, men världens duktigaste (nät-)spelare? NL2K är ju faktiskt inte så himla högt, och en EPT-klonk tillsammans med lite lågt highstakes-spel kan väl knappast räcka för att kvalificera som världens bästa. Missförstå mig inte, jag tycker de är jätteduktiga spelare, särskilt jacobmals poster läser jag jättegärna, men världseliten? Njaej...

 

EDIT: De andra känner jag inte till, förutom ramz, och han kanske kvalificerar, har inte så bra koll på honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OrvarKalle lirar 25/50 NL har jag för mig. Dessutom är ju Legato här ibland. Dessutom finns det ju flera andra som livnär sig på poker här. 2+2's definition på High Stakes inluderar 10/20 och kanske 5/10 så nog tycker jag man kan räkna de nivåerna som höga men inte astronomiska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt rätt, många är verkligen mytomaner, många dagböcker o bloggar är ren fejk, det ser man ju direkt, grindar hit o dit o plussar några k$ hit o dit, det finns många som ljuger ihop sina historier...

 

Men det verkar ju finnas inom vad man än håller på med så jag tror ju inte det har specifikt med pokern att göra.

 

Annars är ju ett forum med många besökare ett bra sätt att generera registreringar via affiliatelänkar t.ex. Ordet är ju inte direkt fritt på forumet utan det filtreras o pillas ganska friskt, men det är ju självklart eftersom ansvariga för sidan likväl som ansarig utgivare på en tidning har rätt/skyldighet att innehållet är nyanserat, lagligt och passar forumets och sidans image utåt.

 

Jag gillar pf.nu skarpt, trots att jag inte är pokerproffs, gillar man inte sajten kan man låta bli att komma hit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt rätt, många är verkligen mytomaner, många dagböcker o bloggar är ren fejk, det ser man ju direkt, grindar hit o dit o plussar några k$ hit o dit, det finns många som ljuger ihop sina historier...

 

Har du några konkreta exempel eller är du bara helt tramsig??

 

EDIT: Varför frågar jag ens när jag vet att du aldrig svarar på de här frågorna... :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt rätt, många är verkligen mytomaner, många dagböcker o bloggar är ren fejk, det ser man ju direkt, grindar hit o dit o plussar några k$ hit o dit, det finns många som ljuger ihop sina historier...

 

Några kan säkert ljuga, men jag tror det är betydligt vanligare att folk som plussat skriver om det och därefter inte tycker det är lika kul att skriva när det vänder neråt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt rätt, många är verkligen mytomaner, många dagböcker o bloggar är ren fejk, det ser man ju direkt, grindar hit o dit o plussar några k$ hit o dit, det finns många som ljuger ihop sina historier...

 

Har du några konkreta exempel eller är du bara helt tramsig??

 

EDIT: Varför frågar jag ens när jag vet att du aldrig svarar på de här frågorna... :roll:

 

Shiiit myssan du ger inte många alternativ, konkreta exempel eller helt tramsig, loool. Tror du verkligen att alla dagböcker o bloggar är helt sanna???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shiiit myssan du ger inte många alternativ, konkreta exempel eller helt tramsig, loool. Tror du verkligen att alla dagböcker o bloggar är helt sanna???

 

Lol myssion har vaknat i på fel sida... ROTFL

 

Det jag reagerar på är att du i princip alltid skriver liknande inlägg, utan att komma med varken belägg eller exempel. Sedan svarar du inte när någon kommenterar det du har skrivit, utan dyker in X dagar/veckor senare i en annan tråd och skriver exakt samma sak, återigen utan att svara på kommentarer.

 

Vilka dagböcker/bloggar menar du? Vad har du för belägg? Och framförallt, vad är det som får dig att dra slutsatserna som du gör (eftersom det nu är så himla uppenbart)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att denna tråd är mycket intressant.

 

Jag TROR att det finns en del grinders som lever på det här men jag tycker mig ha gjort följande iaktagelser:

 

1) Många kända pokerprofiler verkar kunna överleva tack vare sponsring

 

2) En del unga uppkomlingar som vräker in stora slantar verkar ha haft mycket pengar från början, genom arv och/eller rika föräldrar.

 

3) om man bara ser till pokern är nog nettoresultatet bra för många men sedan ska man ju betala räkningar och allt annat och det är just dessa sidoutgifter som verkar sänka många, i varje fall om man vill leva på poker...

 

Jag kan ju naturligtvis ha fel i ovanstående men det är MIN tolkning av det hela...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag har spelat nätpoker på heltid i nära 3 år nu. Har tjänat 131627 USD på 4309 timmars spel, 30,5 USD per timme. Det är tekniskt ganska enkelt att leva på poker, man behöver inte ha mycket talang. Det man behöver är väldigt mycket tålamod och diciplin. Efter nära 3 år spelar jag fortfarande mest på NL 1-2 och NL 1.5-3. Blir jag girig och går upp i limits riskerar jag min inkomst men om jag fortsätter på dessa limits gör jag över 30 K sek i månaden skattefritt. Det är bra deg men problemet är att det kan bli väldigt tråkigt att fortsätta nöta på så låga nivåer. En bra lösning för många är att spela deltid. Att ha en inkomst vid sidan som täcker de löpande utgifterna. Då kan man spela när man känner för det och vara mera selektiv med var och när. Det är mycket möjligt att jag skulle vinna mer pengar om jag inte spelade heltid. Det är dock ett ganska bra jobb att spela poker och jag tycker att ni som tror er vara tillräckligt bra skall pröva på det. Kom bara ihåg att det viktigaste inte är att vara tekniskt överlägsen. Det viktiga är tålamod och diciplin.

Erik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...