jaha Postad 23 Juni , 2006 Rapport Postad 23 Juni , 2006 nej jag har inte klonkat än tyvärr. men har en massa FPPs som jag tänkte köra slut på i helgen. om man klonkar ett 12000$-paket till WSOP på Pokerstars, då måste man skatta 4000dollar eller? hmm kanske ska satsa på 1million guaranteed istället isåfall. Citera
KidNamedEd Postad 23 Juni , 2006 Rapport Postad 23 Juni , 2006 Slutar med att du får skatta $30K istället. Oroa dig inte är mitt råd... Citera
jaha Postad 23 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 23 Juni , 2006 ja förhoppningsvis klnkar man ju wsop med men allvarligt talat så ska man väl skatta på ett sådant paket. vinst som vinst, oavsett om det är rena pengar eller något som det här. Citera
gdaily Postad 23 Juni , 2006 Rapport Postad 23 Juni , 2006 I teorin ja, så ska du skatta (precis som su skattar på alla dina andra vinster från Stars). Men i praktiken, så lär inte Stars skicka en lista till SKM med vilka som vunnit paket på just Stars Citera
jaha Postad 23 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 23 Juni , 2006 ok. kan man sälja sitt vunna paket till någon annan utan problem? Citera
gdaily Postad 23 Juni , 2006 Rapport Postad 23 Juni , 2006 ok. kan man sälja sitt vunna paket till någon annan utan problem? TRor jag inte, det är en sak mellan dig och Stars, men det brukar inte gå om du inte vunnit två¨på samma sajt. Citera
aglo Postad 23 Juni , 2006 Rapport Postad 23 Juni , 2006 ok. kan man sälja sitt vunna paket till någon annan utan problem? Jag forstar mig inte pa alla som har klonkat ett WSOP-paket och sedan vill salja det. Varfor spelade man turneringen fran borjan om man inte vill aka? Varfor inte spela en vanlig turnering isf dar man far pengarna direkt? Ar det bra overvarde i de turneringarna eller beror det pa att det ar sa fiskigt motstand pga alla som har kvalat sig in? Citera
gdaily Postad 23 Juni , 2006 Rapport Postad 23 Juni , 2006 ok. kan man sälja sitt vunna paket till någon annan utan problem? Jag forstar mig inte pa alla som har klonkat ett WSOP-paket och sedan vill salja det. Varfor spelade man turneringen fran borjan om man inte vill aka? Varfor inte spela en vanlig turnering isf dar man far pengarna direkt? Ar det bra overvarde i de turneringarna eller beror det pa att det ar sa fiskigt motstand pga alla som har kvalat sig in? Det beror på att folk spelar en tävling på lattjo, utan egentligt vinsthopp, och sedan klonkar dom och kommer på att motsvarande 100.000 kr kan man köra en hygglig bil för. Hade jag varit sajtägare så hade jag vägrat att låta folk sälja. Vinner du två paket - otur, varför ställde du upp i två tävlingar. Citera
richardd Postad 25 Juni , 2006 Rapport Postad 25 Juni , 2006 ok. kan man sälja sitt vunna paket till någon annan utan problem? Jag forstar mig inte pa alla som har klonkat ett WSOP-paket och sedan vill salja det. Varfor spelade man turneringen fran borjan om man inte vill aka? Varfor inte spela en vanlig turnering isf dar man far pengarna direkt? Ar det bra overvarde i de turneringarna eller beror det pa att det ar sa fiskigt motstand pga alla som har kvalat sig in? Det beror på att folk spelar en tävling på lattjo, utan egentligt vinsthopp, och sedan klonkar dom och kommer på att motsvarande 100.000 kr kan man köra en hygglig bil för. Hade jag varit sajtägare så hade jag vägrat att låta folk sälja. Vinner du två paket - otur, varför ställde du upp i två tävlingar. Hmm varför skulle man inte kunna få sälja? Sajten förlorar ju inget på det... Citera
NötTorsken Postad 25 Juni , 2006 Rapport Postad 25 Juni , 2006 ok. kan man sälja sitt vunna paket till någon annan utan problem? Jag forstar mig inte pa alla som har klonkat ett WSOP-paket och sedan vill salja det. Varfor spelade man turneringen fran borjan om man inte vill aka? Varfor inte spela en vanlig turnering isf dar man far pengarna direkt? Ar det bra overvarde i de turneringarna eller beror det pa att det ar sa fiskigt motstand pga alla som har kvalat sig in? Det beror på att folk spelar en tävling på lattjo, utan egentligt vinsthopp, och sedan klonkar dom och kommer på att motsvarande 100.000 kr kan man köra en hygglig bil för. Hade jag varit sajtägare så hade jag vägrat att låta folk sälja. Vinner du två paket - otur, varför ställde du upp i två tävlingar. Hmm varför skulle man inte kunna få sälja? Sajten förlorar ju inget på det... Jo, eftersom om du vinner 2 paket och bara kan använda ett betalar sajten dig 12k för ett paket, får du sälja kostar det ett paket plus ersättning =24k Citera
gdaily Postad 25 Juni , 2006 Rapport Postad 25 Juni , 2006 Sajtens intresse är att skicka spelare till WSOP som kvalat för $13, som klonkar hem en seger, och på det sättet att skapa en massa reklam för sajten (se Moneymaker och Raymer). Inte att få någon spelare som klonkat ett säte och sedan i segerintervjuen säger "jo jag köpte min plats till underpris från en Starskvalare"... När sajterna köper WSOP-sätet för de 12K:na så försvinner ju en hel del pengar från spelarekonomin som sajten hellre hade sett gick runt på cashgamen. Citera
jaha Postad 25 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 25 Juni , 2006 har alla pokerstars satelliter samma pris? alltså flyg ingår inte? är ju inte så lattjo att lägga flyg+skatt=40000SEK själv. Citera
Recommended Posts