Gå till innehåll

NLT - SnG, PP mot överkort på flopp, grunda stackar


dlinder

Recommended Posts

Den här situationen har jag ofta problem med: ur position och ett continuationbet committar mig i princip. Gäller både pocketpar med ett överkort på flopp, eller missad AK tex. Vad göra? Borde jag ha jammat preflop istället för att slå upp till 1500 tot?

 

Här blir det ju extra krydda iom att det är på bubblan, men ge gärna förslag på hur man hanterar problemet i allmänhet också.

 

Seat 9 is the button

Total number of players : 4

Seat 5: emo2123 ( $3322 )

Seat 9: Forsaken12 ( $5942 )

Seat 4: Hero ( $5025 )

Seat 8: TwoBong ( $5711 )

Level:5

Blinds(200/400)

 

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ :Qd::Qc: ]

TwoBong calls [400].

Forsaken12 folds.

Hero raises [1300].

emo2123 folds.

TwoBong calls [1100].

** Dealing Flop ** [ :2h:, :Kd:, :8s: ]

 

Som sagt, vad göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer mina egna små nattfunderingar kring handen: hade jag suttit på knappen eller iaf efter limparen hade en höjning till 1500 varit bra spel. Men ur position i SB är jam att föredra, för att undvika situationer som den här (floppspel ur pos där ett bet committar).

 

Vad tror ni om det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Toksvårt när det är bubblan juh. Suck. Han lär ju syna med ett äss iallafall, jag skulle betta och se vad han gör. Han är ju samtidigt rädd att förlora sina chips, så synar ett bet gör han ju bara med kungen känns det som. Men ja... vet inte vilken nivå och så det är, har bara spelat rätt låga sngs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar inte Sng.

Det här är en fråga om vilken HD fi har efter sitt prefloppspel. Tror du säkert har bäst hand mer än 65% av gångerna. Detta innebär att det är ett EV+ att comitta sig redan nu oavsett hur fi spelar postflopp. Sedan om man har en monster read på fi så kan det i något fall vara rätt att lägga men tror inte att det går här. Jag menar om du ex skulle checka och om fi bettar och du har stark read på honom att han checkar oftast utan K så kan det vara rätt att lägga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...