DaPine87 Postad 14 Augusti , 2006 Rapport Postad 14 Augusti , 2006 Första handen, inga reads eller nåt. Standardvik? Om floppen inte var så kordinerad, vad gör vi då? Full Tilt Poker Game #897202798: $22 + $2 Sit & Go (Turbo) (6014353), Table 1 - 15/30 - No Limit Hold'em - 19:18:40 ET - 2006/08/14 The button is in seat #9 *** HOLE CARDS *** Dealt to ATM4Life [9d 9h] LiamToo raises to 60 ATM4Life calls 60 mirrored folds OLDSCHOOL212 calls 60 Lennyg folds 13Card folds tits trooper folds CEOJim calls 45 bballplnjr calls 30 *** FLOP *** [7c 5s 6d] CEOJim bets 300 bballplnjr folds LiamToo folds ATM4Life ??? jag viker osså där, känns dumt o chansa så tidigt Håller med. Ibland får jag för mig att göra en massa idiotspel i det läget, måste sluta med det. Om floppen kommer typ 278, vad gör du då? kastar då med om han höjer 300, orkar inte hålla på.. Citera
Gäst Postad 15 Augusti , 2006 Rapport Postad 15 Augusti , 2006 Spelat klart för dagen nu, gick rikitig dåligt idag, typ $200 back tror jag. Av 25 spelade så vann jag inte NÅGON, sjukt många 3:e platser. Riktigt segt faktiskt. Citera
Gäst Postad 15 Augusti , 2006 Rapport Postad 15 Augusti , 2006 Härmar BigKing och Dapine och redovisar resultatet som dom, lite modifieringar dock Tyvärr har jag inga stats för första veckan i augusti, men det får gå ändå. Augusti: BR:$X Resultat: $751 Total SNG's: 217 7/8: $125 22 8/8: $226 31 9/8: $241 32 10/8: $10 21 11/8: $165 22 12/8: $25 25 13/8: $196 24 14/8: $187 40 Som ni kanske ser så spelade jag lite mer igår än vad jag skrev. Är faktiskt nöjd med att jag inte backade mer för allt var verkligen emot mig. Tar nya tag ikväll! Citera
Myssion Postad 15 Augusti , 2006 Rapport Postad 15 Augusti , 2006 Av 25 spelade så vann jag inte NÅGON, sjukt många 3:e platser. Riktigt segt faktiskt. I know the feeling... Men kul att det går bra överlag. Citera
Gäst Postad 15 Augusti , 2006 Rapport Postad 15 Augusti , 2006 Av 25 spelade så vann jag inte NÅGON, sjukt många 3:e platser. Riktigt segt faktiskt. I know the feeling... Men kul att det går bra överlag. Ja, det är lite sjukt hur det svänger faktiskt, vissa dagar kan 70% av alla ITM vara 1:a platser och vissa dagar inga. Kul att du blivit moderator Citera
Gäst Postad 15 Augusti , 2006 Rapport Postad 15 Augusti , 2006 Spelat 5 st SNG och samtliga utanför pengarna, TPTK på flopp ska ju självklart torska mot fyrtal och AJ kan ju inte stå med AT allin pre. Blir så trött på det nu, ska iväg och hyra en film nu och sen blir det lite mer spel ikväll tror jag. EDIT: Kanske tog ut förlusten för sent, var kvar i en och kanske hamnar ITM i den iaf. Citera
Gäst Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Postad 16 Augusti , 2006 Gick inget vidare idag heller, precis som igår så går det mesta emot mig just nu. När jag importarade alla SNG till TM kändes det som om jag backat typ $300, men det var visst inte så farligt. Imorrn ska det bli gröna siffror! Gonatt! Augusti: BR:$X Resultat: $662 Total SNG's: 243 7/8: $125 22 8/8: $226 31 9/8: $241 32 10/8: $10 21 11/8: $165 22 12/8: $25 25 13/8: $196 24 14/8: $187 40 15/8: $89 26 Citera
Gäst Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Postad 16 Augusti , 2006 Rätt kul när man kollar TM förresten. Vanligtvis brukar jag väldigt lite 2:a platser och lite fler 1:a platser än 3:e platser. Nu har jag extremt lite 1:a platser. Med lite flyt så vänder det! Citera
Gäst Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Postad 16 Augusti , 2006 Tjejen är på möte med skoltidningen så jag passade på att köra lite morgongrind. Har faktiskt börjat dagen riktigt fint, turnade förresten en royal flush i hjärter nyss Första någonsin online! När tjejen kommer hem ska vi gå och kolla med Vätterhem om det finns några lediga lägenheter nere i stan! Citera
Skanke Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Postad 16 Augusti , 2006 Ska vi prova att plussa lite idag, både du och jag Citera
Gäst Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Postad 16 Augusti , 2006 Ska vi prova att plussa lite idag, både du och jag Ja, det vore riktigt fint tycker jag! Lycka till! Citera
Gäst Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Postad 16 Augusti , 2006 Spelat 8 st nu och 5 ITM. Bara 1 vinst. Om man jämför mitt resultat på FT jämfört med Party så har jag en betydligt högre ITM% men mycket färre vinster. Tror egentligen inte jag gör något direkt fel i mitt spel, känns som om jag spelar likadant. Känns som om jag spelar bättre nu till och med och hoppas att det lossnar rejält snart! +$184 so far. Citera
Myssion Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Postad 16 Augusti , 2006 Kul att du blivit moderator Ja, visst är det! Titta här var visst en liten knapp... "Banna användare Conspiracy"... Undrar vad som händer om man klickar på den...? Citera
Gäst Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Postad 16 Augusti , 2006 Kul att du blivit moderator Ja, visst är det! Titta här var visst en liten knapp... "Banna användare Conspiracy"... Undrar vad som händer om man klickar på den...? Hehe, är man en spamtomte så är man Förresten Myssion, lova att banna nästa tomte som startar en tråd med rubriken: "Kan inte vinna mot fisken, ska jag spela högre" eller "Nätpoker är riggat" ! Citera
Mr-Vertigo Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Postad 16 Augusti , 2006 Tja, tänkte bara höra lite med dig som är en SNG nisse. Har lirat poker relativt länge, men har inte tagit det så seriöst. Slaskat mycket på MTT osv. Anser mig dock ha ganska god koll på vad jag sysslar med (får i o för sig de flesta för sig). Jag har nu bestämt mig för att bygga lite på lägre nivåer på B2B. Tycker jag spelar hyggligt, men nåt strular i mitt SNG-spel. De sista dagarna har jag lirat 47st SNG:s (vet att det är för dåligt underlag, men kan påvisa samma mönster från mitt tidigare SNG:s spel på Party) och har en hygglig ITM, 42 %. Men har raden 2-9-9. Har betänkligt svårt för att vinna och detta påverkar ju plussandet något enormt. Är jag för tajt kring bubblan? Jag vet att jag ibland är lite för shortstack när jag är ITM, men långt ifrån alla gånger. Något gör att jag inte lyckas vinna HU. Har provat att träna på att lira vanliga HU, med rätt okej resultat, men det är inte samma sak som att vara HU i en SNG (av nån märklig anledning). Har du nåt tips på hur jag ska klonka i fler SNG:s? Schysst diary annars. Citera
DaPine87 Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Postad 16 Augusti , 2006 text en sak som du säkerligen gör fel är att när ni väl är ITM så är du för feg och försöker softa dig till andra platsen istället för att ge allt för vinsten... Ett tips är att starta upp en dagbok där du kan posta lite händer så vi får se hur du spelar Lycka till allfall! //Dapine Citera
Gäst Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Postad 16 Augusti , 2006 Hallå Vertigo! Just problem med att vinna har jag också haft de senaste 150 SNG's jag spelat, tidigare har det aldrig varit några problem dock. I mitt fall är jag nästan övertygad om att det beror på varians och så kan det mycket väl vara i ditt fall också. Den generella SNG-strategin går ju ut på att hamna ITM så ofta som möjligt och när man väl hamnar ITM ska man sikta på vinst. I iremmats PowerPoint från seminariet skriver han "leta aggressivt upp en coinflip" (viss risk för lite felcitering, men det var kontentan om jag inte minns fel), och det tycker jag summerar spelet ITM väldigt väl. Spela jätteaggressivt och låt inte någon rycka ifrån, att gneta sig till en andraplats och sen hamna HU med 10ggr färre marker än Fi är värdelöst. Runt bubblan är det ju rätt att vara tight, men spela stackarna. Har du en stor chiplead ska du ju försöka utnyttja de andras rädsla för att bubbla. När du väl hamnar HU så är det ju oftast push eller fold som gäller, kanske kan det vara så att du pushar med för få händer, det vet du nog bäst själv Att träna HU med HU SNG tror jag faktiskt inte ger så jättemkt med tanke på att spelet skiljer sig enormt i och med att blindsen ofta är 20ggr högre när du hamnar HU i en vanlig SNG. Vet inte om det hjälpte dig något, men lycka till! Citera
kfluffie Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Postad 16 Augusti , 2006 Kul att du blivit moderator Ja, visst är det! Titta här var visst en liten knapp... "Banna användare Conspiracy"... Undrar vad som händer om man klickar på den...? Hehe, är man en spamtomte så är man Förresten Myssion, lova att banna nästa tomte som startar en tråd med rubriken: "Kan inte vinna mot fisken, ska jag spela högre" eller "Nätpoker är riggat" ! Det fixar jag! Myssion är mest bara lat (av naturen). MVH //En ansvarsfull KF! Citera
Gäst Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Postad 16 Augusti , 2006 Kul att du blivit moderator Ja, visst är det! Titta här var visst en liten knapp... "Banna användare Conspiracy"... Undrar vad som händer om man klickar på den...? Hehe, är man en spamtomte så är man Förresten Myssion, lova att banna nästa tomte som startar en tråd med rubriken: "Kan inte vinna mot fisken, ska jag spela högre" eller "Nätpoker är riggat" ! Det fixar jag! Myssion är mest bara lat (av naturen). MVH //En ansvarsfull KF! Hehe, det låter bra det Ja, Myssion tänkte väl vara den snälla moderatorn medan du styr forumet med järnhand Citera
kfluffie Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Postad 16 Augusti , 2006 Kul att du blivit moderator Ja, visst är det! Titta här var visst en liten knapp... "Banna användare Conspiracy"... Undrar vad som händer om man klickar på den...? Hehe, är man en spamtomte så är man Förresten Myssion, lova att banna nästa tomte som startar en tråd med rubriken: "Kan inte vinna mot fisken, ska jag spela högre" eller "Nätpoker är riggat" ! Det fixar jag! Myssion är mest bara lat (av naturen). MVH //En ansvarsfull KF! Hehe, det låter bra det Ja, Myssion tänkte väl vara den snälla moderatorn medan du styr forumet med järnhand Precis! Så söker ni tröst så kommer Myssion dalta med er. Räkna inte med det från mig ("Det som inte dödar härdar"-attityd från min sida!) MVH //KF Citera
hajen Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Postad 16 Augusti , 2006 Tjabba! Vad har du för snitttid/SNG på Full Tilt ungefär ?. Kommer du även ihåg partys speed tid ? //bye Citera
Jackrabbit Slim Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Postad 16 Augusti , 2006 Tjabba! Vad har du för snitttid/SNG på Full Tilt ungefär ?. Kommer du även ihåg partys speed tid ? //bye Eftersom jag inte har någon egen dagbok får jag skriva i den här Inte världens största sample size, men min snittid för Party speeds ligger på 27.5 minuter. Tror inte det är allt för långt från sanningen. Citera
Gäst Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Postad 16 Augusti , 2006 Blir så sjukt trött på detta nu, kan fan inte vinna en coinflip... Citera
DaPine87 Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Postad 16 Augusti , 2006 Blir så sjukt trött på detta nu, kan fan inte vinna en coinflip... kämpa på, flowet kommer snart igen Citera
Gäst Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 Vände lite i slutet och slutade på plus. Skönt. Augusti: BR:$X Resultat: $758 Total SNG's: 272 7/8: $125 22 8/8: $226 31 9/8: $241 32 10/8: $10 21 11/8: $165 22 12/8: $25 25 13/8: $196 24 14/8: $187 40 15/8: $89 26 16/8: $96 29 Citera
Recommended Posts