Gå till innehåll

NLT - Tiltfold av topptriss med topp-kicker


morr

Recommended Posts

Förutsättningarna för denna hand är följande. Jag är mitt i något som kan liknas med en "badbeat"... tacklar den lagom bra, skärper mig ibland och räddar dagen, men har ändå tappat ungefär 25% av min bankrulle på ett par dagar. Jag tänker inte lista en massa badbeathistorier, men denna hand nedan är intressant. Jag är söndertiltad, livrädd för allt, gjort syner som i 9/10 fall varit helt värdelösa då de lyckats slowspela nuts när jag har second best.

 

Fi är som alla andra på denna nivå (jag har gått ner från .5/1 pga att jag måste chilla) helt oberäkneliga, och jag kör helt enkelt procentuell ABC poker som regel. Det är rätt mycket dåliga bluffar, men efter att ha synat bluffar rakt in i nötterna alldeles för många gånger så tar jag lugnt med de synerna. Har ingen speciell read på fi, han dubblade upp några händer innan med ett set mot AA.

 

$25 NL Texas Hold'em - Tuesday, Jun 20, 20:42:43 ET 2006

Table Table 107974 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 6: gepeab ( $62.22 )

Seat 3: morria ( $76.96 )

Seat 1: bikas ( $50.66 )

Seat 5: TheBigHurt89 ( $8.47 )

Seat 2: immerso ( $23.75 )

morria posts small blind [$0.10].

TheBigHurt89 posts big blind [$0.25].

** Dealing down cards **

Dealt to morria [ Ah Kh ]

gepeab calls [$0.25].

bikas folds.

morria raises [$0.90]. <-- Standardhöjningen 4bb

TheBigHurt89 folds.

gepeab calls [$0.75].

** Dealing Flop ** [ 7s, Ac, 9h ]

morria bets [$2]. <-- CB för att ta potten direkt eller få info

gepeab raises [$8]. <-- Ok, han har väl ett ess då.

morria raises [$22]. <-- Men jag tycker att min hand är bättre. Vill ha ut han ur potten direkt.

gepeab calls [$16]. <-- Shit pommes frites. Uppe mot set, två par?

** Dealing Turn ** [ As ]

morria bets [$4]. <-- Fegbet. Behöver lite mer info.

gepeab is all-In [$37.22] <-- Kallt i magen, har jag ännu en gång second best hand?

morria folds. <-- Foldar efter en lång stekning. Vill bara inte loosa igen. Såg en K på river som min enda out.

 

Var gjorde jag fel? Mitt veka bet på turn? Jag ville verkligen inte satsa alla pengarna i den sinnesstämning jag var.

 

Kom gärna med synpunkter. Det är kanske en elementär hand, men i mitt fall var den grymt jobbig.

 

Såhär i efterhand är det väl en klar syn, EV+ på det iallafall... några synpunkter på hur jag kan tänka på för att hålla mitt spel mer stabilt nu i fortsättningen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, visst känns det så, som att en paus krävs... men efter att ha synat 10 sådana där händer och i 9 stycken har jag suttit på utedasset utan toapapper så blev jag sådär. Antagligen skulle jag slutat spela för länge sedan då.

 

Har inga problem att vinna på .5/1, men jag känner mig inte mogen mentalt, ska studera min strategi lite och ta det lugnt.

 

(Tack kluffie för att du påminde mig om reglerna).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=12483

 

Skulle inte ha foldat en sån där stark hand.

 

Finns ju så många, många Äss som betalar av och inte fullt lika många Kåkar.

 

MVH

//KF

 

ja men det finns okså idioter som skriver nått dom inte har en aning om ;).. så sätt dig o läs lite mer böcker din lille räv.. för nu är jansson uppretad o förbannad!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst det luktar set, folda/syna floppen om du nu "måste" folda, om han har set har du 7 outs. Ingen ide och spela sådana dagar för denna förlust är katastrof.

 

<-- Men jag tycker att min hand är bättre. Vill ha ut han ur potten direkt.

 

Detta är inget bra tankesätt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det var den sjukase folden som jag sett DU SLÅR JU ALLA HÄNDER SOM KAN FINNAS PÅ BRÄDAN INNAN RIVERN. skulle calla 1 miljons bet där.det går ju inte folda där han har fömodligen två par eller triss med lägre kicker än du.

 

du slår inte a7 a9 men svårt att se att han har det men tanke på hur han bettar. folden existerar ej

 

Så vitt jag har märkt så spelar de nästan alla äss, och med det oflytet jag hade haft så kändes det 100% säkert att han hade just A7 eller A9... som killen som synade 4bb preflop med 42o och träffade kåken mot mitt AA. Eller killen som går allin med A3 på AK4 flop då jag håller AK, turn 3, river 3... det är sådana otrevliga händer i multum som tog mig dit jag var.

 

Spelet i den här handen är som att gå och köpa 100 trisslotter och sen elda upp hälften av dem för att du egentligen inte hade råd.

 

Ni har rätt allihopa, ett par timmar efter förstod jag inte vad jag över huvud taget tänkte... därför jag postar för att få lite input från någon annan som kanske känt likadant... hade gått från att tiltsyna till att tiltfolda... hade inget vid pokerbordet att göra.

 

Tack för er input, speciellt Jacobmals :) Den kändes aktuell då iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag inte förstår är att du kan spela handen så hårt på floppen, för att sedan släppa den när den markant har förbättrats.

 

Låt säga att han har dig på floppen - varför trycker han inte dig all-in när du visar styrka?

 

Nej, jag tycker att det stinker AK/AQ eller tvåpar.

 

Syna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag inte förstår är att du kan spela handen så hårt på floppen, för att sedan släppa den när den markant har förbättrats.

 

Låt säga att han har dig på floppen - varför trycker han inte dig all-in när du visar styrka?

 

Nej, jag tycker att det stinker AK/AQ eller tvåpar.

 

Syna!

 

Japp, men på dessa bord går folk förvånandsvärt sällan allin, speciellt inte med nutsen...

 

jag har hur som helst tagit mig i kragen nu och spelat tillbaka de pengar jag tiltade bort... så nu ska jag ut i skärgården i helgen och bara ta det lugnt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...