Gå till innehåll

Vars tar pengarna vägen € -> SEK på 24hPoker?


Bikern

Recommended Posts

  • Svars 55
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Hej,

 

När du som spelare tar ut pengar behöver banken växla dessa från EURO till SEK, banken tar då ut en avgift på ca 0.75% som vi i vår tur tar ut gentemot spelaren. Som spelare kan man själv kontakta sin bank och be dom betala ut i t ex EUR men då tar banken i vilket fall ut en högre avgift än 0.75% för detta mot spelaren.

 

Vi har skrivit om detta i vår FAX/SUPPORT (på engelska):

"The conversion rate for non-euro Credit Card deposits/withdrawals is derived from http://www.xe.com/ and multiplied with fixed rate of 0,75%"

 

http://www.24hpoker.com/FAQ/Support.aspx

 

Mvh

24hPoker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

När du som spelare tar ut pengar behöver banken växla dessa från EURO till SEK, banken tar då ut en avgift på ca 0.75% som vi i vår tur tar ut gentemot spelaren. Som spelare kan man själv kontakta sin bank och be dom betala ut i t ex EUR men då tar banken i vilket fall ut en högre avgift än 0.75% för detta mot spelaren.

 

Vi har skrivit om detta i vår FAX/SUPPORT (på engelska):

"The conversion rate for non-euro Credit Card deposits/withdrawals is derived from http://www.xe.com/ and multiplied with fixed rate of 0,75%"

 

http://www.24hpoker.com/FAQ/Support.aspx

 

Mvh

24hPoker

 

 

Detta är återigen en ren lögn av 24hpoker, nästan så man mår illa. Jag kan inte säga med säkerhet men mest troligt så går inte denna växlingsavgift till någon bank utan denna behålls förmodligen av 24hpoker.

 

Jag har ett konto hos ICA-banken som inte tar ut någon växlingsavgift när man sätter in euros på kontot. Jag har påpekat det för 24hpoker men de VÄGRADE betala ut beloppet som euro, förmodligen av anledningen att de inte hade fått behålla 0.75 % av beloppet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

När du som spelare tar ut pengar behöver banken växla dessa från EURO till SEK, banken tar då ut en avgift på ca 0.75% som vi i vår tur tar ut gentemot spelaren. Som spelare kan man själv kontakta sin bank och be dom betala ut i t ex EUR men då tar banken i vilket fall ut en högre avgift än 0.75% för detta mot spelaren.

 

Vi har skrivit om detta i vår FAX/SUPPORT (på engelska):

"The conversion rate for non-euro Credit Card deposits/withdrawals is derived from http://www.xe.com/ and multiplied with fixed rate of 0,75%"

 

http://www.24hpoker.com/FAQ/Support.aspx

 

Mvh

24hPoker

 

Jävligt konstigt att ingen annan pokersite har det så, de andra sajterna jag har spelat på skriver ut växlingskursen och vad jag verkligen får in på mitt konto i SEK. De pengarna jag satte in hos er satte jag in på en svensk bank. ´Bara för att jag spelar i EURO så betyder inte det att ni har växlat in mina pengar i EURO hos någon bank. Ni använder EURO som den gångbara spelvalutan, men tro inte ni kan lura folk genom att säga tt inför varje transaktion så växlar ni valuta fram och tillbaka, det skulle bli svindyrt!! Tror snarare att ni uttnyttjar det faktum att det ser ut som 2 valutor används, medan det i själva verket är så att mina svenska kronor ligger kvar på erat konto på SE-banken, och att ni tar "växlingskursen" själva, trots att det i själva verket inte finns någon växlingskurs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävligt konstigt att ingen annan pokersite har det så, de andra sajterna jag har spelat på skriver ut växlingskursen och vad jag verkligen får in på mitt konto i SEK. De pengarna jag satte in hos er satte jag in på en svensk bank. ´Bara för att jag spelar i EURO så betyder inte det att ni har växlat in mina pengar i EURO hos någon bank. Ni använder EURO som den gångbara spelvalutan, men tro inte ni kan lura folk genom att säga tt inför varje transaktion så växlar ni valuta fram och tillbaka, det skulle bli svindyrt!! Tror snarare att ni uttnyttjar det faktum att det ser ut som 2 valutor används, medan det i själva verket är så att mina svenska kronor ligger kvar på erat konto på SE-banken, och att ni tar "växlingskursen" själva, trots att det i själva verket inte finns någon växlingskurs.

 

 

Håller fullständigt med föregående talare i tråden att den där växlingsavg. är bara bullshit och att dom inte växlar några pengar utom i undantagsfall när dom råkade ha för lite av valutan på banken i fråga dom använder sig av vid utbetalningar till dittan eller dattan land.

 

Blä för dåliga ursäkter och pissiga bortförklaringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jaha då var det dags igen. Jag planerar att göra ett uttag på 8-9000 euro, vilket borde innebära att jag får betala en avgift runt 600 kr. Hade de skickat pengarna som EURO till mitt bankkonto hos ICA-banken hade jag klarat mig undan med en avgift på 40 kr, vilket hade känts mycket bättre för moralen.

 

Förra gången jag försökte få ut mina pengar i form av EURO sa supporten att detta var omöjligt eftersom det inte gick att föra över EURO till ett svenskt bankkonto. När jag berättade att detta visst var möjligt blev jag bara ignorerad. Nu skickade jag ett till brev och hänvisade till den här tråden och att 24hpoker hade signerat den och gett sitt godkännande till transaktionen.

 

Nu kom äntligen svaret, nu går de med på att skicka pengar som EURO och därmed strunta i "växlingsavgiften". Men man kan väl ge sig fan på att de lyckats hitta ännu en avgift?

 

Also there are the bank charges for international transfers that will be imposed on you.

 

Blir tokig, och det bästa är ju att SEB (vilket är deras bank) inte tar ut några avgifter för överföringar inom EU under €50000. Har mailat dem och frågat nu exakt hur stor denna avgift är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant och starkt att du lyckades förhandla bort växlingsavgiften. Följ gärna upp här senare hur stora "bank charges" det blev. Kan ju faktiskt handla om under hundralappen och någonstans går ju gränsen för vad som är acceptabelt. Vissa avgifter är trots allt helt ok - man tar ju hellre dom än betalar skatt för vinsterna som väl blivit fallet om företagen befunnit sig i Sverige eller USA.

 

Kanske inte hör hit med ändå ett par paralleller:

När jag cashade ut från HollywoodPoker åkte jag på en enorm avgift i förhållande till beloppet. Minns inte exakt men det var i alla fall över hundralappen av en dryg tusenlapp pga att dom skickade en amerikansk check. Orkade inte bråka trots att det var över 10% i avgift.

När jag sålde aktieindexobligationer hos HQ så gjorde jag upp allt kring försäljningen via telefon med dom och blev då informerad om en courtageavgift på 785 kr. När sedan pengarna kom in på kontot hade dom snott ytterligare 1500 kr i "administrativ avgift". Mesig som jag är blev jag bara förbannad men orkade inte bråka vidare - hade ju ändå tjänat 50 papp och kände mig nöjd.

 

Kontentan är att det överallt finns dessa förbaskade avgifter som folk som jag inte orkar bråka om eftersom de är så små i förhållande till helheten. Själv hade jag ju aldrig orkat bråka om 600 kr om totala vinsten låg på 80000 kr, men principmässigt är det såklart helt riktigt. Följ som sagt gärna upp resultatet. Någon gång i framtiden hoppas man ju själv komma i sitsen "göra ett större uttag"..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha då var det dags igen. Jag planerar att göra ett uttag på 8-9000 euro, vilket borde innebära att jag får betala en avgift runt 600 kr. Hade de skickat pengarna som EURO till mitt bankkonto hos ICA-banken hade jag klarat mig undan med en avgift på 40 kr, vilket hade känts mycket bättre för moralen.

 

Förra gången jag försökte få ut mina pengar i form av EURO sa supporten att detta var omöjligt eftersom det inte gick att föra över EURO till ett svenskt bankkonto. När jag berättade att detta visst var möjligt blev jag bara ignorerad. Nu skickade jag ett till brev och hänvisade till den här tråden och att 24hpoker hade signerat den och gett sitt godkännande till transaktionen.

 

Nu kom äntligen svaret, nu går de med på att skicka pengar som EURO och därmed strunta i "växlingsavgiften". Men man kan väl ge sig fan på att de lyckats hitta ännu en avgift?

 

 

 

Blir tokig, och det bästa är ju att SEB (vilket är deras bank) inte tar ut några avgifter för överföringar inom EU under €50000. Har mailat dem och frågat nu exakt hur stor denna avgift är.

 

Det är det roliga, man har ingen aning hur mycket som kommer landa på kontot. Skriv gärna hur mycket som kom in sen....Ska försöka redovisa mina uttag här från 24h. Vad jag tog ut i Euro, och vad jag fick i kronor. Redovisar senare ikväll

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blir mer och mer förvånad över hur mycket lurendrejeri det är inom B2B. De ansvariga beter sig som skumma bilhandlare och försöker blåsa oss spelare så mycket de kan. Alla de där avgifterna som det diskuteras om här är ju helt befängda och på gränsen till kriminella.

Svenska Spel är ett föredöme på det området och något för de andra att ta efter. Inga avgifter alls och pengarna finns på banken efter ett par dagar. Visst skulle 24hPoker kunna ha samma service om de hade velat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontentan är att det överallt finns dessa förbaskade avgifter som folk som jag inte orkar bråka om eftersom de är så små i förhållande till helheten. Själv hade jag ju aldrig orkat bråka om 600 kr om totala vinsten låg på 80000 kr, men principmässigt är det såklart helt riktigt.

 

Handlar inte om de 600 kr nu utan det är ju bara en ren principsak. B2B har genom åren enligt min åsikt "rånat" mig personligen på femsiffriga belopp på en avgift som aldrig existerat. Tänker man på hela kundstocken så handlar det ju säkert om miljontals kronor som B2B "rånar" sina kunder på.

 

Hade man skrivit klart och tydligt (innan den här tråden startades gick det inte att läsa om denna avgift någonstans på hemsidan) att det togs ut en avgift på 0.75 % av alla utbetalningar så hade jag inte haft något problem med det. Då hade jag ju vetat om det från första början, nu gör ju bara B2B som de själva vill och hoppas på att ingen kund orkar stämma dem.

 

Blir så jävla förbannad på företag som behandlar sina kunder som skit. Vad skulle hända om ICA helt plötsligt bestämde sig för att dra 10.000 kr om året för att man ägde ett ICA-kort utan att berätta något för kunden?

 

Återkommer med rapport om hur det blir med utbetalningen imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är det roliga, man har ingen aning hur mycket som kommer landa på kontot. Skriv gärna hur mycket som kom in sen....Ska försöka redovisa mina uttag här från 24h. Vad jag tog ut i Euro, och vad jag fick i kronor. Redovisar senare ikväll

 

Gick inte att kolla bank uttag från september på nordea internetbank. Får knalla till banken imorn för ett kontoutdrag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävligt konstigt att ingen annan pokersite har det så, de andra sajterna jag har spelat på skriver ut växlingskursen och vad jag verkligen får in på mitt konto i SEK. De pengarna jag satte in hos er satte jag in på en svensk bank. ´Bara för att jag spelar i EURO så betyder inte det att ni har växlat in mina pengar i EURO hos någon bank. Ni använder EURO som den gångbara spelvalutan, men tro inte ni kan lura folk genom att säga tt inför varje transaktion så växlar ni valuta fram och tillbaka, det skulle bli svindyrt!! Tror snarare att ni uttnyttjar det faktum att det ser ut som 2 valutor används, medan det i själva verket är så att mina svenska kronor ligger kvar på erat konto på SE-banken, och att ni tar "växlingskursen" själva, trots att det i själva verket inte finns någon växlingskurs.

 

Snälla "24hPoker" kan du inte svara på detta inlägg?

Verkar som det du skrev innan inte håller...

 

Du har ju varit aktiv flertalet ggr sen inlägget skrevs och det är föga troligt du har missat det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick inte att kolla bank uttag från september på nordea internetbank. Får knalla till banken imorn för ett kontoutdrag

 

Har du Nordea kan du glatt förvänta dig en avgift på 25kr för det kontoutraget + att det kanske kommer att ta ett tag att få det eftersom det ska beställas genom systemet, banken ser lika mycket som du gör på internetbanken. :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var svårt att få fram bankuppgifter från i höstas. Mailade 24 h och bad att få uttdrag. Nedan är deas mailsvar.

 

Bäste Kund,

Tack för att du kontaktar vår Kundtjänstservice och vi ber om ursäkt att det har tagit tid att svara på din fråga.

Din första insätttning på 30000SEK växlades till Euro och blev €3195,00.

När vi genomför transaktioner i andra valutor Ãven Euro så använder vi den aktuella växklingskursen på http://www.xe.com plus att 24hPoker FX kurs på 0,75% tillkommer på alla valutaomvandlingar som görs genom vårt system.

 

Om du skulle behöva ytterligare assistans, tveka inte att kontakta oss igen.

 

Med vänliga hälsningar,

 

Customer Support Service

 

24hPoker

 

Så, 30.000 SEK blev 3195 EURO. Denna transaktion gjordes i slutet av september. Gjorde ganska omgående ett uttag tillbaka till min bank, kan ej få fram hur mycket som kom in på mitt konto i SEK. Jag gjorde däremot ett uttag från 24h i samband med deras 5000 Euro freeroll. Den gav mig 85 Euro i vinst. 10 Euro kostade uttaget, så jag tog ut 75 Euro. På mitt bankkonto landade 674 SEK. Kurserna för EURO och SEK var med största sannolikhet inte de samma för slutet av september 2006 och i början av januari 2007. Orkar inte just nu kolla upp kursskilnaderna men kan göra så. Iallafall så¨vid insättningen så var kursen 30000/3195=9,389. Vid uttag 674/75=8.9866

Som sagt, är medvetan om att skillnader i kursen kan finnas för tidpunkterna.

 

Rätta gärna mina utträkningar då jag endast hade G i matte:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skojar med mig va?

€10 i avgift för ett uttag på totalsumman av €85 ?

Och jag som trodde ocker va förbjudet enligt lag ;)

 

Nu vet jag inte om du är ironisk eller ej :-)

Iallafall så hade jag gjort ett uttag tidigare under månaden, och man får ju ett kostnadsfritt uttag per månad, resterande kostar 10 E per styck. hade ingen lust att vänta x antal dagar på att uttaget skulle bli kostnadsfritt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
24h= skurkar.. Snodde mig också på pengar, satte in hela rullen på 24h från unibet när unibet byte från b2b. Döm om min förvåning när rullen var betydligt mindre i Euro än den rullen jag hade hos unibet i EURO. Det sa de inget om när man skulle sätta in cashen. Sen när jag plockade ut rullen för att jag vart så förbannad, så hade de en annan utväxlingskurs. Riktiga jävla skurkar

 

Dom snodde mina 200€ och låste kontot, försökte maila supporten men får bara samma automatiserade jävla skitmail hela tiden.. Så seriös sida..

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Ja, det framstår onekligen som väldigt oseriöst. Jag skulle gärna ha svar på det här som någon skrev tidigare:

Bara för att jag spelar i EURO så betyder inte det att ni har växlat in mina pengar i EURO hos någon bank. Ni använder EURO som den gångbara spelvalutan, men tro inte ni kan lura folk genom att säga tt inför varje transaktion så växlar ni valuta fram och tillbaka, det skulle bli svindyrt!!

 

Särskilt orolig blir man ju nu i och med Cardroom2, där växling mellan dollar och euro sker fram och tillbaka varje gång man spelar där. Samma valutakurs används båda vägarna säger de, men fan trot?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Särskilt orolig blir man ju nu i och med Cardroom2, där växling mellan dollar och euro sker fram och tillbaka varje gång man spelar där. Samma valutakurs används båda vägarna säger de, men fan trot?

 

Nu bara måste jag citera Bert karlsson "Han är ju inte dum egentligen, han har bara otur när han tänker." (som han sa om Bosse Ringholm).

 

Hur svårt är det att verifiera detta själv? :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...