Gå till innehåll

NLT - SnG, 6 kvar, ställa mot steal med ATo

Recommended Posts

Postad

OK?

Hero sitter på plats 3 med 1445.00

Spelare1 sitter på plats 4 med 1230.00

Spelare2 sitter på plats 7 med 810.00

Spelare3 sitter på plats 8 med 1135.00

Spelare4 sitter på plats 9 med 3195.00

Spelare5 sitter på plats 10 med 1960.00

Spelare1 satsar s mörken 150.00

Hero satsar l mörken 75.00

Hero: 10s, Ac

Pre-flop:

Spelare2: Lägger mig

Spelare3: Lägger mig

Spelare4: Lägger mig

Spelare5: Höj 300.00

Hero: All in

Postad

Om det är en steal så är det ställ som gäller, har han en legitim hand så är det fåld eller stop-no-go.

Att syna för att kika på flåppen ur position med en semikort stack tycker inte jag är bra poker.

Postad
Om det är en steal så är det ställ som gäller, har han en hand legitim hand så är det fåld eller stop-no-go.

Att syna för att kika på flåppen ur position med en semikort stack tycker inte jag är bra poker.

Stop-no(?)-go bjuder in BB om jag synar. Verkar risky. Iofs är det bara en BB för att syna och man kan ju lägga ner om BB blir med.

Det är svårt att få pålitliga reads och jag har inget statistikverktyg till hjälp.

Postad
Stop-no(?)-go bjuder in BB om jag synar. Verkar risky. Iofs är det bara en BB för att syna och man kan ju lägga ner om BB blir med.

Läser slarvigt, du har rätt i att det inte är någon bra idé med stopngo från SB (vilket ju också är ytterligare ett argument för att inte syna). Ställ eller fåld då beroende på read på fi.

Det är svårt att få pålitliga reads och jag har inget statistikverktyg till hjälp.

Hur menar du med svårt?