Gå till innehåll

NLT - SH, AKo mot många limpers?


spinner

Recommended Posts

Kände att jag var lite lost i den här handen. Tidig raise och sedan tre limpers innan mig. Hur myckat skall jag höja? Motståndet är inte direkt några kompetenta spelare i mina ögon... Matt888 är ju i princip comittad om jag höjer pot. För jag skall väl inte höja mindre än så?

 

Man kan ju knappast räkna med att samtliga ess och kungar finns kvar i leken som outs med så många spelare inblandad :?. Med AA eller KK på handen hade ju saken varit enklare. Om jag nu raisar och missar floppen kommer mina continuation bets dessutom att behöva bli rejält stora.

 

Hold'em NL ($0.25/$0.50) - 2006/06/20 - 05:29:44 (ET)

 

Table "Verdi" Seat 4 is the button.

 

Seat 1: Matt888 ($21.86 in chips)

Seat 2: siekman ($40 in chips)

Seat 3: robert ($57.75 in chips)

Seat 4: Angavar ($59 in chips)

Seat 5: HERO ($76.52 in chips)

Seat 6: victorine ($30.40 in chips)

HERO: posts small blind $0.25

victorine: posts big blind $0.50

siekman: posts big blind $0.50

 

----- HOLE CARDS -----

dealt to HERO [A :club: K :diamond: ]

 

Matt888: raises to $2

siekman: calls $1.50

robert: calls $2

Angavar: calls $2

HERO: ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raisa till 8, får du re-raise, omvärdera läget.

 

Är väl inget jättesvårt läge detta eller?

 

Kanske inte, men det händer ju sällan och är inte direkt något som står i Pokerböckerna. Inte helt lätt att bemästra potoddsen multiway tycker jag. Det är ju inte bara jag som bestämmer motståndarens odds om vi är fler än två spelare. Har läst en del artiklar om "sandwich-effekten" etc och det kan knappast anses som lätt tycker jag. I teorin kanske, men inte i praktiken.

 

Kan hålla med om att det är ganska så lättspelat om jag raisar och hamnar heads up mot en spelare, men om det blir fler, eller re-raisar? Dessutom är ju motståndarnas stackar inte enorma, så de är snart committade, (se nedan).

 

Men, handen är inte slutspelad än, fortsättning följer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Matt888: raises to $2

siekman: calls $1.50

robert: calls $2

Angavar: calls $2

HERO: raises to $10

victorine: folds

Matt888: raises to $21.86 and is all-in

siekman: calls $19.86

robert: folds

Angavar: folds

HERO: ???

 

Tyckte att 10$ såg mer skräckinjagande ut, men 8 hade väl kanske räckt också.

 

Men nu då? Hade siekmann inte synat hade jag lätt gjort det själv. Och hade han ställt in hade det varit en lätt fold. Hmm

 

Synar jag så är jag i princip committad för det känns ju lite töntigt att syna nu och check/folda om jag missar. AKo är ju minst 35% favorit mot exempelvis två lägre pockets och då har jag odds. Om någon av fi sitter med AA eller KK är det ju lite värre, men jag kan ju fortfarande förlora mot en av dem och vinna över den andra så det känns som jag har bra odds, eller rättare sagt, tillräckliga... Det ligger just nu över 50$ i potten och siekmann har bara 20$ kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket limpare troligen med händer som a7s,kj,kq, och dylikt samt några par men eftersom du måste träffa a eller k ser det inte bra ut, fold.

 

Om din HD stämmer (någorlunda) så behöver han bara syna 10$ för att vinna 45$ och det är ju inte fyskammliga odds.

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...