Gå till innehåll

NLT - Trn, A8 först in blir TPTK mot action. Jag gör?


parre

Recommended Posts

Idag diskuterade jag denna hand med en vän, den är lastgammal men ändå intressant. Detaljerna kan säkerligen vara lite småfel (typ om det var 50/100 eller 75/150 t.ex.), men på det hela taget borde det vara rätt och jag tror att det är en rätt intressant hand för lite diskussion i alla fall:

 

Turnering: Live, 3000+300 på en pokerklubb i Stockholm

Antal startande: 50

Priser: 6

 

Blinds: 75/150 (tredje perioden)

 

Releventa stackar:

Jag: ca 20-23k

SB: ca 10k

BB: ca 13k

 

Reads:

SB, kommer inte riktigt ihåg, tror inte SB utmärkt sig speciellt.

BB, rutinerad spelare (Lena för er som vet vem det är), spelat solid poker, vi har varit uppe i kanske en pott mot varandra då jag synade pre och foldade mot bet+syn på Kxx-flop

 

Preflop:

 

Plockar upp A8o på CO. Höjer till 450 först in - standardraise. Syn av SB och BB.

 

Flop: (Pott: 1350)

 

8 5 3, två hjärter. Jag har inga om jag minns rätt.

 

SB check.

BB check.

Jag: Bet 1000

SB: Syn 1000

BB: Raise till 3000 totalt

 

(Potten är nu på 6350 totalt. BB har ca 9.5k kvar i stacken efter omslaget)

 

Det är nu handen börjar bli riktigt intressant. Vad tror in om dels SB:s syn, dels om BB:s check-raise?

 

Hur ska jag agera och varför?

 

Lämnar handen som den är så det blir lite diskussion. Jag är rätt säker på att jag spelade den hyfsat korrekt - men hur hade ni gjort och varför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag smackar in pengarna.

 

Till att börja med så ska det rätt mycket till för att jag ska släppa TPTK på en så här dragig bräda, med så korta stackar och så vida HD:ar hos alla inblandade över huvud taget. Lägg till att det är liveslask med Sveriges kändaste slaskare i huvudrollen så blir lägget liksom inte aktuellt.

 

Det är jobbigt att BB checkraisar bet+syn, men det kan vara ett rent isoleringsspel och ungefär som jag skulle vänta mig att en mindre åtta, kraftfullt drag skulle spela iom att spelaren antagligen vill ha värde av dina tämeligen frekventa uppföljningsbet. Set är förstås helt konsistent, även om jag skulle väntat mig att 88 slagit upp pre, men det är som sagt 87 A5 och lite annat också.

 

SB är förstås lite av ett mysterium, och där finns ju möjligheten till en hand som krossar din, men jag tror de flesta är för rädda för den dragiga brädan för att spela så. Drag eller svagt par känns troligare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sick - jag tänkte ungefär som Hjort när jag spelade den handen. Har det någonsin hänt förut?

 

I alla fall - jag raisade 5000 till (8500 tot) av anledningarna som Hjort nämnar + att hon mycket väl kan göra ett move där. Det som talar lite mot monster är dels att hon checkar på en så pass farlig bräda, dels att hon höjer så pass lite på en så pass dragig bräda - farligt farligt mot två spelare.

 

Annars stämmer ju Hjorts analys rätt klockrent.

 

Resultat? SB passar, BB steker i någon minut, pratar lite med mig och muckar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...