Gå till innehåll

NL - Är dessa värden OK för Shorthanded NL 1/2?


Recommended Posts

14 441 händer, kanske inte så mycket men ändå...

Synpunkter på allt är perfekt!

 

"Include Pre-flop numbers in Total Aggression Factor calculation"

 

Vol Put $ In Pot: 25%

Vol Put $ In From SB: 43%

 

Folded SB To Steal: 85%

Folded BB To Steal: 75%

 

Att. To Steal Blinds: 31%

 

Went to Showdown: 25%

Won $ At Showdown: 49%

 

Raised Pre-flop: 17.5%

 

Aggr. Factor - total

Pre-Flop: 2.00

Flop: 4.34

Turn: 3.09

River: 2.41

Total: 2.49

 

Check-Raised: 0.60%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen aning om hur facit ser ut, men bara för att jämföra kan jag ju bidra med mina stats på samma nivå och baserat på ungefär lika många händer.

Det finns väl massor av sätt att spela på, men för mig funkar detta väldigt bra på Crypto där jag mestadels håller till.

 

Vol Put $ In Pot: 20.93%

Vol Put $ In From SB: 43.83%

 

Folded SB To Steal: 88.96%

Folded BB To Steal: 81.33%

 

Att. To Steal Blinds: 18.90%

 

Went to Showdown: 22%

Won $ At Showdown: 55%

 

Raised Pre-flop: 10.34%

 

Aggr. Factor - total

Pre-Flop: 0.93

Flop: 8.51

Turn: 3.10

River: 1.81

Total: 1.80

 

Check-Raised: 2.10%

 

EDIT: Ändrade "Went to Showdown" och "Won at Showdown", copy paste boven hade varit framme. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De flesta grinders ÄR tightare än så. Det gör att de kan spela mer bord o får mindre varians.

 

Men som jag ser det får du chansen att få in en liten edge mot just de eftersom du e så pass mkt lösare och aggressivare. (om du kör max 4 bord)

 

Jag själv klarar inte av mer än 4 bord när ajg spelar som jag gör..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant Djens.

 

Jag har spelat i ett år seriöst, spelar 4 bord och brukar oftast inte ha några fantastiska reads på motståndarna. Ligger för närvarande på endast 2.5 PT BB/100 händer.

 

Ska jag fortsätta spela som jag gör, fixa läckor och tjäna mer (även om statistiken kan vara missvisande pga det begränsade underlaget) eller ska jag tighta till mig - eller rent av skära ner på antalet bord (även om jag ogillar tanken pga bananförsäljning och liknande)? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen säger kanske inte statsen allt om hurvuvida man är en duktig pokerspelare eller inte. Ens förmåga att läsa spelet, spelteoretiska kunskaper och massa psykologiska aspekter tycker jag är mycket mycket viktigare än vad du har för stats.

Givetvis kan inte statsen vara helt åt helvete, typ VP$IP på 97% och PFR: 75% eller VP$IP: 9% och PFR: 2%, men har man hyffsade typ något liknande de du har så behöver man inte längre stirra sig blind på statsen utan försöka att jobba mer på de andra delarna som krävs för att vara en OK spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...