anegym Postad 19 Juni , 2006 Rapport Postad 19 Juni , 2006 Party Poker No Limit Holdem Ring game Blinds: $0.25/$0.50 4 players Converter Knappen synar ner för mycket och jag tror jag kan få hela hans stack (omkring 75 bb om jag minns rätt) om jag träffar set och han har toppar med hyffsad kicker. Därför synar jag prf. Han höjer dessutom rätt friskt prf. Pre-flop: (4 players) Hero is BB with UTG calls, Button raises to $2, SB folds, Hero calls, UTG folds. Träffar floppen fint och väljer att betta ut. Säker på att jag får syn av mycket som jag slår, alla A eller kh. Troligtvis mer också. Vad jag är osäker på är vad han raisar med. Är dock beredd att ställa in mot raise. Korrekt? Det här är en loose spelare. Är det rätt att donka flop här? Var min bet lagom stor? Flop: ($4.75, 2 players) Hero bets $6, Button calls. När jag får syn på floppen leder jag fortfarande med största sannolikhet. Kanske har han en floppad färg, men det har han inte ofta. Väljer att betta dryga potten här för att skydda mig mot färgdrag. Är det lika bra att ställa? Jag tänker syna omslag. Turn: ($16.75, 2 players) Hero bets $20, [ Citera
jeneqvist Postad 19 Juni , 2006 Rapport Postad 19 Juni , 2006 preflop: given syn flop: varför överbetta? känns som det vore dumt att skrämma iväg fi. turn; samma här beten e nästan väl saftig och kan skrämma bort drag. drar han till flushen sitter den inte ofta vilket gör att du vill ha syna av färgdraget men låta honom pröjsa för sig. Får du syn och färgen faller blir det dock iof lite knepigt på river... jag tycker du ska beta kring 4 flop och 10 turn för att även på turn locka ett färgdrag till en dålig syn på turn. /vimpan Citera
Recommended Posts