Gå till innehåll

Standardskämt på jobbet? Tala ut!


Torna

Recommended Posts

När jag jobbade som brevbärare för posten.

 

- Har du några kärleksbrev idag?

- Räkningarna kan du kasta

 

säkert var tredje person man träffa på som sade det

 

Jag satte upp en bild på en hög pengar och en arg man med texten "Inga räkningar tack". ..Standardskämt?

 

I vilket fall så kom det inte en räkning på en månad och då var vi fyra som bodde där.. ..Blev lite orolig och tog bort lappen och då började det komma räkningar igen..

 

Naturligtvis drar jag en bunt jobbiga standarskämt varje gång jag handlar. Man ser hur kassörskan verkligen lider när hon gör sin bästa för att hålla god min. Vilket gör det hela mycket roligt för min del och det är ren lycka som sprider sig i mitt ansikte. Händer att jag köper en trisslott bra för att dra den sämsta av dem alla. - En med vinst tack.

 

Helst ska man vara några kompisar som går i rad och drar lite varierade standardskämt men ännu så länge är detta bara en fantasi..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 56
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jobbar som systemutvecklare på bank...

 

idiot:Vad jobbar du med?

jag:Systemutveckling på en bank.

idiot:Aha, kan du inte lägga in så att du tar ett öre för varje penningtransaktion? *fniss*

:twisted::twisted:

 

idiot:Vad jobbar du med?

jag:Systemutveckling på en bank.

idiot:Jahaa, då kan du det här med data, det är nåt fel på min dator /*bla bla bla bla */ vad kan det vara?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När de fyller på med chips till spelborden på Cosmopol:

 

Spelare: "Är dom till mig?"

 

ca 3 sek senare:

 

Spelare 2: "Är dom till mig?"

 

ca 2 sek senare:

 

Spelare 3 (som vill bräcka spelare 1 och 2): "Nä, dom är till mig!"

 

Hela bordet: "Hahahahahahahahahahaha! Oh, så fyndigt!"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kostar det fortfarande pengar att ligga här

 

- Ja det har inte ändrats sen förra fredagen.

 

Orutinerat svar. På den frågan svarar du nästa gång: Ja, men går ni bakom huset där kan ni knulla gratis ;)

 

haha, ahh den ska ja fan köra med nästa gång fyllehundarna kommer me sina spacklade tjack i stilettklackar...

 

Är så trött på såna här "playboys" så den ska ja köra me Nusseman :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbar på bensinmack

 

"Värst vad bensinen är dyr"

 

"Man har ju knappt råd att tanka längre"

 

Det är bara att le och hålla med.

 

Det värsta är att vissa verkar tro att det är JAG som har bestämmt bensinpriset för dagen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbar som bartender...

 

ex1.

Kund: Du grabben gör en stor fyra nu....

 

ex2.

Kund: Men det var väl inte en fyra.

Jag: Jo det var det.

Kund: Men hur kan du veta det du häller ju bara.

Jag: Nej jag har koll, det rinner 0,7cl/s. i de här korkarna och efter ett par miljoner drinkar så sitter det rätt bra i ryggmärgen.

Kund: Men det är ju skit lite ju.

Jag: (häller ur spriten ur glaset och i ett mätglas) Nej du har rätt det var lite mer men det bjuder jag på.(sen att det som är lite mer är smältvatten från isen är det aldrig någon som fattar.)

 

ex3.

Kund: Inte så mycket is tack!

Jag (muttrandes): Om du vill ha en simmig drink så.

 

ex4. Det är för mycket skum på ölen.

Jag: Men det är öl upp till 0,4l-stäcket eller hur...

 

 

Finns massor mer som man får höra varje kväll men det här var bara ett axplock. Så träffar ni en grinig bartender sent en kväll så kanske ni har lite förståelse varför. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbat en del i säkerhetskontrollen på Arlanda. Går att göra en ganska lång lista på vad man inte uppskattar att höra från entusiastiska och pigga charterresenärer kl 04.30.

 

klassikern: - Det är inga bomber i väskan. - Nähä?

 

Finns många varianter på samma tema:

- Fan, jag glömde bomben i bilen.

- Älskling, du tog med sprängdegen va?

 

Blir genast roligare (för de som jobbar där) om någon skojfrisk säger:

- Jag har en bomb i väskan.

Då ställen man en kontrollfråga och om idioten vidhåller att det är en bomb i väskan så stänger man igen säkerhetskontrollen, evakuerar och ringer polisen. De brukar inte tycka att de är lika lustiga längre sedan...

 

Jobbade under slutet av gymnasiet en hel del helgnätter på en Sibylla-grill:

 

Jag: Vill ni ha allting på hamburgaren?

Styggfull kvinna med utgånget bästföre-datum hänger långt över disken och skvätter fram: Ja, å däj åå!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbar som bartender...

 

ex1.

Kund: Du grabben gör en stor fyra nu....

 

 

jag lider med dig.. oxå bartender

 

värsta är när en lirare kommer fram och säger.

vi spelade fotboll ihop bla bla ( ca 11 år sen )

häll i lite extra nu va.

 

värsta jag har hört är:

tjej: minns du mig

freeman: nej

tjej: men jag var ju hemma hos dig en gång med din syster

hos din mamma när du var 13år

freeman: jaha?

tjej: vad har du att bjuda på då?

 

hon ska faktiskt lite mer.. men jag kortarade ner det hela

 

detta är mer standard

tjej kommer fram. lägger armarna under sina bröst lutar sig mot bardisk så dom ser XXXL ut

tjej: vad bjuder ni på då? ;)

freeman: vatten :evil:

 

tror jag kan hålla på hela dagen med såna här saker

över alla idiot meningar man för höra :x

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

detta är mer standard

tjej kommer fram. lägger armarna under sina bröst lutar sig mot bardisk så dom ser XXXL ut

tjej: vad bjuder ni på då? ;)

 

 

Korrekt svar: Jag vet vad jag bjuder på, frågan är vad du bjuder på??

 

;) så ska dom tas Freeman.

 

*Edit* Kom på att tänka på en sak som jag sa idag som inte verkade uppskattas av försäljaren :)

 

Jag skulle hämta ett partytält.

 

Dahlberg: Tjena

föräljare: Hej

Dahlberg: Du, jag skulle vilja köpa ett partytält

Försäljare: 3x9 meters

Dahlberg: Ja, juste.

Fösäljare: Ja, dom ligger här borta. Du har bil va??

Dahlberg: (Jo det har jag men jag kunde inte stilla min hunger efter skämt) Nej, jag tänkte ta det på bussen *tihihi*

fösäljare: *tittar stelt, med mycket hat i blicken och får ur sig ett mycket kväst* ha ha...

 

 

Tycker jag var jätterolig, men inser att jag inte alls är den första som har retat honom med det svaret ;) hohoho, nu kommer jag sova gott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rolig tråd! Ingen blackjack-dealer som yttrat sig än vad jag såg så jag får väl dra några vidrigheter. Skulle kunna skriva hur mycket som helst men dessa är standard och så jävla kassa att jag håller på att dö när jag tänker på dem.

 

Packad medelklassSvensson ute med arbetspolarna:

- Du har väl inte fuskblandat va *blink blink* *fniss fniss* tittar på polarna som garvar läppen av sig åt sin fyndiga kamrat

 

Fattig kille i 20-25 års åldern:

Du kan väl ge mig bra kort va? *hihihi*

 

Den värsta av dem alla är dock det självutnämnda "proffset/experten" som försöker imponera för omgivningen, allra helst tjejer, om sina "kunskaper" att kunna förutse vilket kort som kommer. Han delar gärna med sig av sin kunskap till sina grannar och ger svinsäkra tipps.

 

"Experten":

Det kommer en tia nu helt säker. Dubbla, dubbla!!

Dealern

-ger en fyra

 

"Experten" låter sig inte nedslås för fem öre

- var helt säker på att det skulle komma en tia där

 

Han kan ha fel typ 10 ggr i rad utan att skämmas det minsta. När han sedan den elfte gången får rätt så blir han svinnöjd och myser typ"man har väl spela förut hehehe" och känner sig som värsta kungen.

 

Orkar inte skriva mer. Blir bara sne känner jag. Ni andra dealers får gärna fortsätta..........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte jobbrelaterat, men nästan...

 

När jag pluggade på GU var jag med i en förening som arrade pubkvällar för vår "sektion", eller vad man ska kalla det... Vi var allihopa nyinvalda i föreningen och sa att "Nu fan ska vi köra by the book, och faktiskt följa de lagar och förordningar som finns"... Detta medföljde att på planscherna som annonserade vår första pubkväll så var vi övertydliga med att man, för att komma in på puben, var tvungen att ha med ett giltigt kårleg... Detta var pga av alkoholtillståndet som stipulerade att vi bara fick servera alkohol till ett slutet sällskap, vilket då vår kår var...

 

När jag, på pubkvällen, då står i "släppet" och hälsar folk välkomna så ber jag alla att visa sitt kårleg... I princip ALLA har med sitt kårleg (eftersom man givetvis förvarar det i plånboken) och de som inte har med sitt kårleg förstår varför jag inte kan släppa in dem då vi som förening riskerar vårt tillstånd. Puben är f.ö belägen bredvid Handels i göteborg, så de som inte kommer in går glatt vidare till en "riktig" pub...

 

Iallafall, så kommer till slut en tjej... Hon är uppsminkad, snyggt klädd, vacker osv, men då jag ber henne om kårleget så säger hon att hon glömt det hemma samt försöker puscha förbi mig... Jag motar henne vänligt men bestämt tillbaks och förklarar att jag inte kan släppa in henne utan kårleg. Till skillnad från alla andra så börjar hon käfta emot nåt så förbenat :lol: Efter fem minuter ansluter hennes kamrater, som redan var inne, och börjar käfta de med. Vi står säkert och dividerar i tjugo minuter.. Mina argument biter inte på de här tjejerna. Till slut tröttnar jag och ber dem allihopa gå till ett vanligt ställe eftersom jag inte kommer att släppa in den "leglösa" tjejen... Tror ni fan inte att hon då vänder på klacken, går sin väg och är borta i högst 4-5 minuter. Kommer tillbakasläntrade och flashar ett giltigt kårleg... Då har den lilla idioten vart hemma och hämtat kårleget... Jag frågar henne varför hon inte gick hem och hämtade det med en gång om hon nu bodde så nära... får inget svar... ja, jösses...

 

/TF - vars kårordförande nu sitter i styrelsen för Fi... *ryyyys*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ar nagra roliga kommentarer som jag far höra pa mitt jobb.

 

kanske nagra har som kanner igen dem

 

"it was suited" fran killen som synar UTG med 73s, riktigt kul nar man sjalv har AKs i samma farg floppen kommer TJK tva samma farg, du betar all in, han synar, och sen kommer turn 3, river 7

 

"thought you were bluffing" nar du har AA, flopp AT8 och far syn av K8 och AA star sig.

 

"it's a fluuuuuush... you should be more careful with your money"

 

kommer inte pa nagra fler nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

värsta jag har hört är:

tjej: minns du mig

freeman: nej

 

Är det bara jag som tycker att det där är lika jobbigt varje gång. Iaf om man har jobbat lite för mycket som bartender i en och samma stad. ALLA känner igen mig när de blir fulla och jag känner ingen känns det som.

 

detta är mer standard

tjej kommer fram. lägger armarna under sina bröst lutar sig mot bardisk så dom ser XXXL ut

tjej: vad bjuder ni på då? ;)

freeman: vatten :evil:

 

Det bästa är ju tjejer som knappt når upp men ställer sig på tå för att kunna lägga upp kolvarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom på en till, inte jobbat där själv men ett flertal kompisar har slavat där - Ericson i Hudiksvall har (hade?) en avdelning som heter Sjökabel där man tillverkar, hör och häpna, väldigt långa kablar. Ni kan ju gissa vad standardskämtet för att göra nr 2 på toaletten kan vara...

 

En rulle lyxtoapapper till vinnaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mjo, jag trivs med mitt jobb, men vilka standarskämt skulle det kunna vara?

 

"hehe nej jag ska inte ha något godis, jag har bara 4 veckor kvar."

 

Låter kanske som ett helt sjukt tragiskt jobb, och det är väl bitvis tungt, men så satans givande ibland så jag kan inte tänka mig att jobba med något annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag jobbar på sjukhus/sjukhem när jag inte pluggar. Hos oss är det ingen som skämtar :/

Det borde finnas några även här. Tex.

"- Nä tack jag har redan ätit." när man kommer med dropp till dem.

eller kanske när man ska hjäla dem till dass:

"- Det behövs inte längre"

 

Ett standardspex skulle även kunna va att dra ur EKG-mätaren på sig innan ronden. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det borde finnas några även här. Tex.

"- Nä tack jag har redan ätit." när man kommer med dropp till dem.

eller kanske när man ska hjäla dem till dass:

"- Det behövs inte längre"

 

Ett standardspex skulle även kunna va att dra ur EKG-mätaren på sig innan ronden. :roll:

 

Jag har själv funderat på att göra sköterskornas liv till ett helvete när jag blir gammal :D:twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...