Grillkrydda Postad 18 Juni , 2006 Rapport Postad 18 Juni , 2006 Tänkte bara verifiera att jag tänkt någorlunda rätt. Mitt standardspel i t ex SB är att, mot en sen höjning, antingen lägga mig eller höja tillbaka (jag synar ofta med småparen o ibland ngt annat men sällan). De händer jag slår om med är ungefär: AA-99 & AK-AJ & KQ Detta tycker jag verkar fungera helt okej, eftersom att moståndarna oftast ger en lite väl mycket cred vid en höjning OOP och kan ibland göra läggningar som jag misstänker är i stil med JJ osv. Men något jag tänkt på är att jag förstås måste ha några fler händer i min HD (?) för att mixa upp spelet lite. Annars är nästan allt höga kort. Frågan är då hur många andra och vilka andra händer jag ska lägga in. Min tanke är att lägga till 3 SC: 87s, 76s och 54s. Detta är händer jag annars foldar i sb (borde jag inte det?). Händerna kommer jag spela mot en halvtight person som jag inte sätter på typ AA (då synar jag hellre med en SC). (Egentligen borde jag förstås variera händerna mer men få lägger märker till sådant i så hög utsträckning.) --> Fråga: Kan detta tänkas vara en lämplig justering av handdistributionen? Samma resonemang tänker jag på då jag t ex slår om på knappen mot en CO-höjning från en typisk halvtight grinder (låt oss säga 20/11). Det är ungefär samma händer jag slår om med här men min tanke är att då jag "mixar upp" den här HD:n, i stället ska slänga in rena trash-händer (förslagsvis suited för lite mer värde). Detta eftersom att t ex suited connectors nog spelas bäst med en syn och att höja med dem känns smått onödigt. Tappar t ex en hel del värde om en raise komer tillbaka från ett högt par. Skräpet kan jag bara slänga. --> Fråga: Tänker jag rätt i att (i liten skala) slänga in rent skräp i HD:n? Spelar för övrigt på NL 1/2 för tillfället och känner kanske inte att det är livsnödvändigt att variera sig mycket men misstänker att det snabbt kommer bli det på högre nivåer. (Edit: Denna del av forumet verkar inte precis krylla av duktiga spelare så lägger in en liten note om att jag inte gärna ser att micro stakes spelare uttalar sig - with all respect) Citera
TANDEMCYKELN Postad 18 Juni , 2006 Rapport Postad 18 Juni , 2006 (Edit: Denna del av forumet verkar inte precis krylla av duktiga spelare så lägger in en liten note om att jag inte gärna ser att micro stakes spelare uttalar sig - with all respect) Bra att du skriver om du spelar SH eller FR. With all respect. Citera
Grillkrydda Postad 18 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 18 Juni , 2006 (Edit: Denna del av forumet verkar inte precis krylla av duktiga spelare så lägger in en liten note om att jag inte gärna ser att micro stakes spelare uttalar sig - with all respect) Bra att du skriver om du spelar SH eller FR. With all respect. SH. Dito. Citera
Baloos Postad 18 Juni , 2006 Rapport Postad 18 Juni , 2006 Känns mer som en fråga om hur mycket skit dina motspelare är villiga att ta från dig än hur du ska balansera upp din HD. Citera
Grillkrydda Postad 18 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 18 Juni , 2006 Känns mer som en fråga om hur mycket skit dina motspelare är villiga att ta från dig än hur du ska balansera upp din HD. Jo, det stämmer. Om du menar mängden händer (premissen var ju iofs en 20/11-spelare men håller med). Däremot borde väl någon ha några tankar kring hur jag tänkt balansera upp HD:n. (Förresten var din citering förvirrande TANDEMCYKELN. Stycket om micro limit-spelarna hade ju faktiskt ingenting att göra med vilket spel jag spelade eller inte spelade.) Citera
Baloos Postad 18 Juni , 2006 Rapport Postad 18 Juni , 2006 Ja ok, om du nu tror att de står ut med ännu mer så är det väl bara att bygga på med bra händer. Om du nu inte vill syna med en massa också, då är det naturligtvis bättre att slå om med en del luft. Men jag skulle isåfall plocka ur lite varierat bra och lägga till din syn HD. Alltså, slå om med luft och stål. Syna med halvbra och stål. Citera
riosatiy Postad 18 Juni , 2006 Rapport Postad 18 Juni , 2006 Men något jag tänkt på är att jag förstås måste ha några fler händer i min HD (?) för att mixa upp spelet lite. Annars är nästan allt höga kort. Frågan är då hur många andra och vilka andra händer jag ska lägga in. Min tanke är att lägga till 3 SC: 87s, 76s och 54s. Detta är händer jag annars foldar i sb (borde jag inte det?). För att mixa upp spelet lite kan du ju inte välja ut 3st specifika händer du lägger till din HD. isåfall breddar du bara din HD litegrann. att slänga in lite skithänder tycker jag du absolut ska göra. som t.ex 85s 55 T8o , men det viktiga som du säkert vet är inte vilka händer du ska göra det med, det är när. Citera
Hjort Postad 18 Juni , 2006 Rapport Postad 18 Juni , 2006 Jag kör på de starkaste spekulativa händerna som är för svaga att syna med, snarare än det värsta skräpet som 72o. Exempelvis A2s, K5s. Alltså oftast suitat trash och det beror ju på motståndaren om 65s och liknande är för svagt för att syna med. Om det är med ett högt kort är ju det också en bonus eftersom det halverar sannolikheten för ett pocketpar av den rangen hos motståndaren. Citera
Recommended Posts