jaha Postad 17 Juni , 2006 Rapport Postad 17 Juni , 2006 170 pers från början. top 20 paid. 19kvar. jag ligger på 4:e plats med 19000 i marker. chipleader, 32000 i marker, gör en standardraise på 3bb(blinds 500/1000) och jag synar. har inte spelat så mycket med honom så vet inte om han höjer många händer, har sett honom höja svaga ess dock... floppen kommer Q-x-x regnbåge och han pottar. det ligger alltså 12500 i potten och kostar mig 6000 att syna, har då 10K kvar efter syn. här ställer jag medveten om att jag bara får syn av bättre händer egentligen. han synar och visar KK och tar potten. till frågan, AQ är ju en problemhand så när det är chipleadern som höjer och även om det är stor chans att det är en steal så borde jag kanske lägga preflop? när jag väl synat, hur borde jag spelat den på floppen? när trycker ni AQ preflop? som ren resteal? vilket är mest lönsamt, steals eller resteals? samma situation men floppen AQK, vad gör man då? Citera
Oskarsson Postad 17 Juni , 2006 Rapport Postad 17 Juni , 2006 VIlken position hade chipleadern? Citera
icehole Postad 17 Juni , 2006 Rapport Postad 17 Juni , 2006 min erfarenhet (normal MTT spelare) är att många chipleaders är tajta runt bubblan (även strax efter bubblan), men personligen hade jag ICKE hittat folden där Surt helt enkelt Citera
jaha Postad 17 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 17 Juni , 2006 VIlken position hade chipleadern? tidig/mellan vilket ju gör fold preflop till ett rätt bra alternativ ju... Citera
hose Postad 17 Juni , 2006 Rapport Postad 17 Juni , 2006 Ja, frågan är väl främst preflopspelet, om du kanske ska ställa in eller vika istället då du synar bort en stor andel av dina marker med en "problemhand". Vad gör du t ex om du missar floppen? Om han continuationbetar, vilket de flesta gör i det läget, så har du t ex inte mycket utrymme att sno potten då han ändå är mer eller mindre commited. Om du väljer att syna preflop så måste du nästan ställa på den floppen. Du kan inte lägga dig i alla fall. AQ är givetvis mer given som all-in preflop ju senare position höjningen kommer ifrån, och så beror det ju på hur tight spelaren som höjde är och hur tight image du har. Om floppen hade varit AKQ så är det normalt sett bara att hoppas på att få betalt med en hand som AQ med de antal marker som du har kvar. Har han AA, KK, QQ eller AK så är det bara att konstatera att du hade otur. Citera
SaInT Postad 18 Juni , 2006 Rapport Postad 18 Juni , 2006 samma situation men floppen AQK, vad gör man då? Du ska ha en äcklig read på FI för att folda om den floppen kommer, annars ska du absolut inte syna preflop. Citera
Recommended Posts