Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tagit denna från en blogg.

You're playing a pot with me heads up in Texas Hold 'Em. The turn card has been dealt and you currently have the best hand. However, no matter what card comes on the river, you can't win. What are the two hands and what is on the board?

Postad

You're playing a pot with me heads up in Texas Hold 'Em. The turn card has been dealt and you currently have the best hand. However, no matter what card comes on the river, you can't win. What are the two hands and what is on the board?

Dom har samma händer säg 8-9, 5-6-7-4, rainbow på bordet

Postad

best hand som i bättre än den andra eller som bästa möjliga hand på bordet?

Postad

Bordet är något liknande AAK-K

Du har 32

Jag har 22

Du leder med andra ord, men du kan inte vinna. Kommer det sista tvåan på river så får jag kåk, alla andra kort så blir det delning.

Postad
Bordet är något liknande AAK-K

Du har 32

Jag har 22

Du leder med andra ord, men du kan inte vinna. Kommer det sista tvåan på river så får jag kåk, alla andra kort så blir det delning.

Om 2an kommer så vinner ju jag eller? Det skulle ju kvitta vilket kort som kom, jag fick inte vinna ändå.

Postad

Tror jag har det, 2 par på bordet och han har straight draw som blockar mina kort.

typ: Bordet: 4455

Jag 72

Du: 63

funkar den?

edit: Ralph247 har rätt.

ny:

Bord 3344

jag 72

Du 56

den då?

Postad
Tror jag har det, 2 par på bordet och han har straight draw som blockar mina kort.

typ: Bordet: 4455

Jag 72

Du: 63

funkar den?

Skulle vara bra om man vet om SPLIT är tillåtet.

Om inte skulle jag vilja att trådskaparen drar svaret nu :D

Postad

Det är omöjligt att ha bäst femkorts hand på turn i hold'em och torska på 100% av alla rivrar, så splitt räknas som ickevinst.

Postad

Det är omöjligt att ha bäst femkorts hand på turn i hold'em och torska på 100% av alla rivrar, så splitt räknas som ickevinst.

Nej igentligen inte, men de beror på iofs. Men om split är tillåtet borde de väl finnas flera senarior?

Postad

Nej igentligen inte, men de beror på iofs. Men om split är tillåtet borde de väl finnas flera senarior?

Ge exempel?

Postad

Vad jag fattat så räknas split som ickevinst. Något rätt svar är inte postat men svar som levererats från läsare är:

I'm thinking you have 62 of non-matching suits and opponent has 45 of a matching suit. Board has 733A, two of which are the same suit as your opponent's.

If river is 7 through A, board is best hand and you tie.

If river is of the matching suit, your opponent wins with a flush.

If river is 6, your opponent beats your two pair with a straight.

If river is 4 or 5, your opponent wins with two pair.

If river is 3, board is best hand and you tie.

If river is 2, your opponent beats your two pair with a straight.

och:

Board = 4,4,3,3

You have 7,2 offsuit

Opponent has 6,5.

Postad
gdaily funkar ej för om 2 kommer så vinner han.

sympath funkar ej, du leder inte och turnkortet ska ha fallit.

heltok funkar ej, muckade kort kan inte räknas.

men gdailys funkar ju...

Postad
gdaily funkar ej för om 2 kommer så vinner han.

sympath funkar ej, du leder inte och turnkortet ska ha fallit.

heltok funkar ej, muckade kort kan inte räknas.

men gdailys funkar ju...

mm, men den var lätt att missuppfatta. Lätt att blanda ihop vem som hade vad,typ.