MacDaddy Postad 17 Juni , 2006 Rapport Postad 17 Juni , 2006 Det är FL! ***** Hand History for Game 4534124249 ***** $0.50/$1 Texas Hold'em - Saturday, June 17, 00:21:41 ET 2006 Table Wild Guess (Real Money) Seat 7 is the button Total number of players : 10 Seat 3: goregeek ( $50.67 ) Seat 5: kaymon ( $17.50 ) Seat 9: TheSharkTale ( $25 ) Seat 1: HERO ( $8.85 ) Seat 6: Presto5_5 ( $22.75 ) Seat 8: nebojsasbaby ( $24.68 ) Seat 7: Dav0222 ( $23.75 ) Seat 2: BLaCour ( $17.75 ) Seat 10: Napalm_Death ( $24.50 ) Seat 4: ZandiaRose ( $27 ) nebojsasbaby posts small blind [$0.25]. Napalm_Death posts big blind [$0.50]. ** Dealing down cards ** Dealt to HERO [ 9c 9s ] ||Raisar ej det UTG HERO calls [$0.50]. BLaCour folds. goregeek folds. ZandiaRose folds. kaymon calls [$0.50]. Presto5_5 folds. Dav0222 folds. nebojsasbaby calls [$0.25]. Napalm_Death checks. ** Dealing Flop ** [ 4d, Qd, 9d ] || Träffar trissen på ett enfärgat bord. Raisar aldrig i detta läget då det isf bara är flushdragen som hänger med. nebojsasbaby checks. Napalm_Death bets [$0.50]. HERO calls [$0.50]. kaymon calls [$0.50]. nebojsasbaby folds. ** Dealing Turn ** [ 7h ] Napalm_Death bets [$1]. HERO calls [$1]. kaymon raises [$2]. Napalm_Death calls [$1]. HERO calls [$1]. ** Dealing River ** [ Ks ] Napalm_Death checks. HERO checks. kaymon bets [$1]. Napalm_Death calls [$1]. HERO calls [$1]. Citera
heltok Postad 17 Juni , 2006 Rapport Postad 17 Juni , 2006 ett tips är att försöka ta betalt innan dina motståndare har missat/prickat sina drag. Citera
Mogge13 Postad 17 Juni , 2006 Rapport Postad 17 Juni , 2006 "Raise" knappen är oftast bredvid call knappen, inget fel i att använda den då och då.. Citera
MacDaddy Postad 17 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 17 Juni , 2006 genom att inte raisa så callar även de med damen. Jag har lagt ner att försöka raisa ut flushdrag för gör man det så är det bara de med flushdrag som callar. Så genom att bara calla här så är det fler som betalar av medans jag bara behöver lägga minimum i potten. Jag tror knappast potten blir större om jag raisar då callers försvinner(de som jag vill calla). De utan flushdrag drar ju ändå dött så låt de calla. -Sen så kan jag ju redan va slagen därav mitt passiva spel. Men att folda fanns inte på världskartan. Citera
Hjort Postad 17 Juni , 2006 Rapport Postad 17 Juni , 2006 Höj med en satans massa händer på floppen om du får loss TP, vilket jag inte tror att du gör. I övrigt: Höj pre, höj flopp, höj turn. Citera
heltok Postad 17 Juni , 2006 Rapport Postad 17 Juni , 2006 genom att inte raisa så callar även de med damen. Jag har lagt ner att försöka raisa ut flushdrag för gör man det så är det bara de med flushdrag som callar. Så genom att bara calla här så är det fler som betalar av medans jag bara behöver lägga minimum i potten. Jag tror knappast potten blir större om jag raisar då callers försvinner(de som jag vill calla). De utan flushdrag drar ju ändå dött så låt de calla.-Sen så kan jag ju redan va slagen därav mitt passiva spel. Men att folda fanns inte på världskartan. om du ger alla med ett kort i färgen EV+ att syna färgdraget så tas EV från DIG. om du ger de med stegdrag EV+ att syna stegdraget så tas EV från DIG. på floppen har du 35% att förbättra till kåken. även OM du är efter så är det EV+ att cappa mot 2 motståndare. de gånger du är före har du 66% att färgen inte lägger sig, att inte ta betalt av 2spelare med färgdrag är att ge upp STOR EDGE(extra stor eftersom deras outs inte är cleana och du har redraws). mot de som drar dött, (AQ utan suit t ex) har du ju nästan 100% equitity. att inte ta belalt av dem är brottsligt. du resonerar helt fel med din vinst-minimerings-strategi. när du har en monsterhand i ska du ta betalt medan du har bästa handen. inte vänta och se vad som händer och sedan ta beslutet för att du är rädd för att bli utdragen. det är precis vad dina motståndare vill du ska göra och det spelet som de tjänar mest på och därmed du förlorar mest på. Citera
tnek Postad 17 Juni , 2006 Rapport Postad 17 Juni , 2006 Höj med en satans massa händer på floppen om du får loss TP, vilket jag inte tror att du gör. I övrigt: Höj pre, höj flopp, höj turn. Limp med 99 utg är väl inget kardinalfel? Citera
Swalling Postad 17 Juni , 2006 Rapport Postad 17 Juni , 2006 Höj med en satans massa händer på floppen om du får loss TP, vilket jag inte tror att du gör. I övrigt: Höj pre, höj flopp, höj turn. Inte på river? .. Varför? Citera
Dooken Postad 18 Juni , 2006 Rapport Postad 18 Juni , 2006 Höj med en satans massa händer på floppen om du får loss TP, vilket jag inte tror att du gör. I övrigt: Höj pre, höj flopp, höj turn. Det förstår inte jag heller faktiskt, beror ju lite på vad som hänt ifall HERO tagit initiativet. Om någon slowspelar en redan färdig flush borde ju ett omslag komma på turn. Iofs sitter ju denne i position på hero och vill således ha in mer folk i potten och på så vis inte skrämma bort andra och kanske inte raisar förens rivern. Men annars förstår jag inte varför man inte ska trycka även på rivern om man har kört hela vägen? Någon som vet hur man stavar till förens förrns förräns?!?!?!? Citera
Hjort Postad 18 Juni , 2006 Rapport Postad 18 Juni , 2006 Jag menade att han borde höjt på ställena där han synade. Jag tycker inte han ska checkraisa rivern. Citera
Recommended Posts