Gå till innehåll

Humor, skaffa dig en edge!


dalsten

Recommended Posts

Snubblade på dessa länkar i forumet och vill ge er chansen att ta del av detta! Briljanta resonemang

som visar på vikten av att spela hålkorten samt tankegångar som kan ge dig en edge i kniviga lägen!

 

http://www.pokerplayer.se/pokertips/pokertips1.htm

http://72off.cjb.net/

 

Ett annat tips jag själv kommit på som gett mig en edge sh är att rita A A på en bit maskeringstejp

och fästa på skärmen då utg miniraisar. Själv ritade jag :Ah: och :As: eftersom det är den snyggaste handen eligt min mening.

 

Egentligen tänkte jag posta detta under Pokerteori, men moderatorer kanske tar det för trams.

Glöm inte att räkna eventuellt överkort på floppen som en :2y: när du spelar mellan-höga pocketpar ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:lol: Ja fy vad trist med sånt här - jag som tar min poker på allvar.

 

Jag vek mig av skratt när jag såg den första, det är så jävla bra skrivet helt enkelt. Det roliga är att det är precis i dessa banor man får tänka.

 

Tråkigt att ni inte fann det underhållande men jag tänker på det varje gång jag representerar en stark hand med 7 2off.

 

Jag vet att det är oseriöst men pokerhumor måste också få ha sitt utrymme vid sidan av rafflande handhistorik med "badbeats" om slöspelade set som fick stryk av lägsta kåken på river på NL $10. Om det sedan är bra humor eller inte är upp till betraktaren.

Jag hoppades att ngn skulle gilla´t och postade inte för att besvära/genera er grabbar.

 

hang loose

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att det är oseriöst men pokerhumor måste också få ha sitt utrymme vid sidan av rafflande handhistorik med "badbeats" om slöspelade set som fick stryk av lägsta kåken på river på NL $10.

Nu är jag ingen expert på att slöspela set, men om man nu gör det, hur skulle man kunna få stryk av lägsta kåken på river? Borde man inte ha en högre kåk eller quads då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att det är oseriöst men pokerhumor måste också få ha sitt utrymme vid sidan av rafflande handhistorik med "badbeats" om slöspelade set som fick stryk av lägsta kåken på river på NL $10.

Nu är jag ingen expert på att slöspela set, men om man nu gör det, hur skulle man kunna få stryk av lägsta kåken på river? Borde man inte ha en högre kåk eller quads då?

 

Ha ha, så det kan gå när man försöker vara lustig på fyllan :oops: pinsamt. TUR att det finns välvilliga! korrekturläsare på PF 24/7.

Steel - för stel för detta?

 

Fridens

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...