Gå till innehåll

NLT - JJ omöjlig sits! Vad göra?


Mr.Tony

Recommended Posts

Överkort vill jag få bort.

 

Det där resonemanget är så sjukt fiskigt så det finns inte. Man vill inte ha bort sämre händer i detta läge. Du vill ha VÄRDE av dem.

Hur mycket mer begär du? Jag tror fortfarande jag kan få syn av en sämre hand. Och ja, jag tar gärna potten där och då.

 

Okej, Då vet jag nu att du utgår från att Fi är en komplett fisk, för annars finns de inte en chans att Fi synar med en sämre hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, Då vet jag nu att du utgår från att Fi är en komplett fisk, för annars finns de inte en chans att Fi synar med en sämre hand.

Frågan är om jag vill skänka fi ett riverkort. Hur agerar du på riverspelet? Kan fi få dig att folda? Och ja, det finns en översjö av fiskar. Mitt spel anklagades för att var fiskigt, jag hävdar motsatsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är om jag vill skänka fi ett riverkort. Hur agerar du på riverspelet? Kan fi få dig att folda? Och ja, det finns en översjö av fiskar. Mitt spel anklagades för att var fiskigt, jag hävdar motsatsen.

 

Har jag synat miniraisen på turn så viker jag aldrig river, nej. På river agerar jag på det enda vettiga sättet, alltså checksyn. Pusha är meningslöst för då uppnår jag inte effekterna av en syn på turn.

 

Det du menar med att ge Fi ett riverkort. Är det menat så att han skulle checka bakom ifall vi checkar? Tror inte det är någon större fara då det inte finns några direkt troliga drag ute, Färgdraget såklart och det jobbiga är att få en check bakom och se ett spader landa på river. Det finns ju ändå så många andra händer han kan ha så därför tycker jag inte en check är fel. Fi kommer betta en sämre hand på turn såpass ofta att jag tror det finns mycket värde i det spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, vi är inte överens. Ur position vill jag spela snabbt och hårt, om jag tror jag har bästa hand. De som sitter i position och gjort en "dålig" preflopsyn synar ofta på turn och raisar om de tror de genomskådar en bluff. Jag vill flytta beslutet till fi. I just denna hand tror jag vi har bäst hand på turn. Det är vi tydligen överens om. Med tanke på stackdjupet tror jag vi ofta får syn av en sämre hand, vilket jag tror fi sitter med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han kan ha toppar eller nästan vad fan som helst. Jag hade nog ändå satt honom all-in. Varför skulle han inte spelat upp pre med en bättre hand än JJ? Sätter du honom på trips så visst, grattis till bra fold, själv hade jag bitit i det sura äpplet.

 

Ja det är väl sant... Men fan ex AT där? borde man väl inte slå om?

Princip den enda handen jag slår. hmm hatar dessa lägen!

 

men såhär då, ska jag CHECKA turn?

 

check syna ner rivern?

 

synar han pottbet på floppen med hopp om att träffa set på turn är ju han en riktigt torsk. men å andra sidan vilka händer som du slår spelar han sådär?

som sagt AT kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Saint_Bjorn: Du för ungefär samma argumentation som supertequila hade i en gamal tråd där de va en liknade situation, fast med KJ. Vilket fall somhelst är de helt uppåt vägarna.

Bara för att plocka fram några av alla gottigheter...

 

Jag vill flytta beslutet till fi.

Ja de är superbra, då tvingar du honom att ha en hand som slår dig för att spela vidare. Måste vara +ev....

 

Med tanke på stackdjupet tror jag vi ofta får syn av en sämre hand, vilket jag tror fi sitter med.

Om stackdjupet hade varit 20-40BB, javisst! Men jag förstår inte hur ca: 90BB hos fi skulle locka fram en dålig syn...

 

Tänk preflop-spelet. Har han bättre än oss där? Knappast. Har han TT i hålet? Möjligen, men hur f-n vet vi det?

Orkar inte ens bemöda mig att kommentera detta, hoppas du inser själv att NLTH inte bara spelas pre-flop.

 

Tomtar, hope to meet u all!

Ööö.... dito!

 

Tillbaks till hand... Jag tycker mycket väl att du kan leda turnen också, visst funkar en check, men med din hand samt en heldel drag som ligger ute så hade iaf jag bettat turnen.

Vid "omslaget" på turn så med tanke på att de är FR och att han bara synar flop och massage-raisar turn (vilket många semi-fiskar gör med monster) så hade jag foldat. Ser inte riktigt hur du skall kunna spela vidare utan någon read eller uppfattning om spelaren.

Att alltid lägga sig där är givetvis katastrof och som vanligt handlar de om frekvens. Om du dock väljer att spela vidare så tycker jag att du ska syna turnen och omvärdera rivern. Med omvärdera så menar jag, checka och eventuellt syna beroende på vilket kort som faller samt hur fi reagerar på detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du bettar helt rätt

 

om du hade haft position så skulle en syn vart självklar, sen låter du riverkortet och vad han gör där bestämma fortsättningen

 

 

men nu är du ur position, synar du här kan du få problem..

 

 

mot en ganska dålig spelare skulle jag synat vilken dag som, många som ghör så med ingenting eller med AT.. att han förbättrat på turn är inte direkt troligt.. kanske träffa par + färgdrag isf..

 

 

gäller att du har read.. mot en 20/13 spelare ahde jag foldat vilken dag som, tror jag, dock finns chansen att han kan ha ett färgdrag o försöker skrämma dig, men troligast har han set eller två par

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som Fi kan sitta på TPTK, eller drag. Men även högre pocketpar eller set är möjliga här. Det känns ändå som om du leder mot hans genomsnittliga HD varför jag rekommenderar en syn på turn med tanke på att det är en liten rejs o potten hyfsad stor relativt sett, samt check/syn på river om han inte bettar ut för tungt där.

 

En annan aspekt är din read på Fi. När brukar han rerejsa på turn? Vad betyder minirejsen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...