Gå till innehåll

NLT - JJ omöjlig sits! Vad göra?


Mr.Tony

Recommended Posts

Är det fiskigt spel med JJ? betar jag rätt? men kan inte syna på turn

på det omslaget där! antingen fold eller allin?

Han kmr ställa på rivern lätt...

 

vad gör man? ingen read

 

 

Table 'Warck' 9-max Seat #8 is the button

Seat 1: helen82 ($99.60 in chips)

Seat 2: s14sh3r ($95.90 in chips)

Seat 3: Vinterland ($110.45 in chips)

Seat 4: danny1305 ($96.35 in chips)

Seat 5: 2HAILEY4 ($110.35 in chips)

Seat 6: tracer3232 ($99.50 in chips)

Seat 7: Stenkulan ($88.45 in chips)

Seat 8: jbub420 ($137.20 in chips)

Seat 9: Urgefan10 ($100 in chips)

Urgefan10: posts small blind $0.50

helen82: posts big blind $1

*** HOLE CARDS ***

 

Dealt to Vinterland [Js Jc]

 

s14sh3r: folds

Vinterland: raises $3 to $4

danny1305: folds

2HAILEY4: folds

tracer3232: folds

Stenkulan: calls $4

jbub420: folds

Urgefan10: folds

helen82: folds

*** FLOP *** [3h 2s Ts]

Vinterland: bets $9

Stenkulan: calls $9

*** TURN *** [3h 2s Ts] [5c]

Vinterland: bets $18

Stenkulan: raises $18 to $36

Vinterland: folds

Vinterland said, "set?"

Stenkulan collected $60.50 from pot

Stenkulan: doesn't show hand

*** SUMMARY ***

Total pot $63.50 | Rake $3

Board [3h 2s Ts 5c]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han kan ha toppar eller nästan vad fan som helst. Jag hade nog ändå satt honom all-in. Varför skulle han inte spelat upp pre med en bättre hand än JJ? Sätter du honom på trips så visst, grattis till bra fold, själv hade jag bitit i det sura äpplet.

 

Ja det är väl sant... Men fan ex AT där? borde man väl inte slå om?

Princip den enda handen jag slår. hmm hatar dessa lägen!

 

men såhär då, ska jag CHECKA turn?

 

check syna ner rivern?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej det ska du inte checka turn, då har du ingen info om han betar och måste syna ner. Jag tycker det var en bra fold på turn. Så länge du inte har en read att han är en fisk.

 

 

Tänkte mera på att checka och hålla potten nere.

Mm vi hatar nog alla dessa lägen, hehe men hade jag

vart ordentligt + för kvällen hade jag nog ställt =)

hehe...

 

Ok men skönt o höra att jag inte var ute och fiskade då!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Checka turn.

 

Om du ska check-syna, check-folda eller kanske till och med check-raisa beror helt på reads, men du ska i de flesta fall inte beta ut på turn i alla fall.

 

EDIT: Och ni som säger "ställ in", hur fan mår ni? Han skriver ju i första posten "han kommer ställa river garanterat", alltså är all-in det sämsta alternativet av det alla - syn och rivercheck ger honom chansen att bluffa/beta en sämre hand om han nu garanterat går all-in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Checka turn.

 

Om du ska check-syna, check-folda eller kanske till och med check-raisa beror helt på reads, men du ska i de flesta fall inte beta ut på turn i alla fall.

Varför ska han inte betta bort AK, AQ etc på turn? Det är väl den gata som ger mest information i sånt här läge? Ur position som han är, ska han folda, syna eller raisa en bet? Håller absolut med om readberoendet i en sån här hand, men just turn är ju i ofta fall det avslöjande kortet. Det är nog på turn jag mäskar mest.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EDIT: Och ni som säger "ställ in", hur fan mår ni? Han skriver ju i första posten "han kommer ställa river garanterat", alltså är all-in det sämsta alternativet av det alla - syn och rivercheck ger honom chansen att bluffa/beta en sämre hand om han nu garanterat går all-in.

Kommer han ställa in lätt så är det väl knappast fel att ställa honom direkt på floppen så länge vi tror vi har bästa hand....vilket jag tror.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EDIT: Och ni som säger "ställ in", hur fan mår ni? Han skriver ju i första posten "han kommer ställa river garanterat", alltså är all-in det sämsta alternativet av det alla - syn och rivercheck ger honom chansen att bluffa/beta en sämre hand om han nu garanterat går all-in.

Kommer han ställa in lätt så är det väl knappast fel att ställa honom direkt på floppen så länge vi tror vi har bästa hand....vilket jag tror.

 

Han kmr ställa på rivern lätt...

 

På turn är det onödigt att ställa om vi tror att vi har bäst hand, då vi inte får syn av en sämre hand men däremot av alla bättre. Förutsatt att han kommer ställa rivern så har vi noll värde i att ställa in, däremot har vi värde i att bara syna och checka rivern och låta honom ställa in. Sedan kan man ju diskutera huruvida den readen är rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Saint_Bjorn

 

Varför vill man betta bort AK och AQ?.. Man vill väl ha kvar de sämre händerna. Och självklart ska han inte ställa på flopp/turn och få bort allt bluffvärde samt göra om sin egen hand till en bluff. Det är de absolut sämsta spelet.

 

EDIT:Sorry Parre. Blev typ samma ord som du använde men de tål att sägas två gånger. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Saint_Bjorn

 

Varför vill man betta bort AK och AQ?.. Man vill väl ha kvar de sämre händerna. Och självklart ska han inte ställa på flopp/turn och få bort allt bluffvärde samt göra om sin egen hand till en bluff. Det är de absolut sämsta spelet.

 

EDIT:Sorry Parre. Blev typ samma ord som du använde men de tål att sägas två gånger. :)

Du menar att man ska check-syna med vad man tror är bästa handen på turn? Och alltså folda om A, K eller Q (eller T) dyker upp på river? Varför inte inkassera pengar från sämre par direkt istället? Med en så pass halvsvag hand som JJ försöker jag läsa spelet och överspela stort om jag tror jag har bäst, just för att ge drag och överkort usla odds. Med fi:s stack i den här handen är det all-in eller fold som gäller; hade han bättre, ok, ladda om. Jag hade förmodligen inte satt honom på en bättre hand än JJ. Men som sagt, oerhört readsberoende.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Checka turn.

 

Om du ska check-syna, check-folda eller kanske till och med check-raisa beror helt på reads, men du ska i de flesta fall inte beta ut på turn i alla fall.

 

EDIT: Och ni som säger "ställ in", hur fan mår ni? Han skriver ju i första posten "han kommer ställa river garanterat", alltså är all-in det sämsta alternativet av det alla - syn och rivercheck ger honom chansen att bluffa/beta en sämre hand om han nu garanterat går all-in.

 

Jasså, nu har jag fått 2olika alternativ här, bet på turn och inte...

Kan jag checka syna då? får han kmr inte betta så mkt då?

eftersom jag håller potten nere

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok så flesta här inne tror alltså att jag har bäst hand?

Som sagt magkänslan där då kanske, men allin eller fold

helt klart enda alternativet...

 

Han har uppenbart en hand han gillar och på det brädat

slår jag istort sett ingenting, korrekt? så fold måste vara rätt

i denna sits?

 

Men check syn tror jag kan fungera bra där...

 

tippar på set

 

Men bettade jag skapligt rätt annars då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Saint_Bjorn

 

Varför vill man betta bort AK och AQ?.. Man vill väl ha kvar de sämre händerna. Och självklart ska han inte ställa på flopp/turn och få bort allt bluffvärde samt göra om sin egen hand till en bluff. Det är de absolut sämsta spelet.

 

EDIT:Sorry Parre. Blev typ samma ord som du använde men de tål att sägas två gånger. :)

Du menar att man ska check-syna med vad man tror är bästa handen på turn? Och alltså folda om A, K eller Q (eller T) dyker upp på river? Varför inte inkassera pengar från sämre par direkt istället? Med en så pass halvsvag hand som JJ försöker jag läsa spelet och överspela stort om jag tror jag har bäst, just för att ge drag och överkort usla odds. Med fi:s stack i den här handen är det all-in eller fold som gäller; hade han bättre, ok, ladda om. Jag hade förmodligen inte satt honom på en bättre hand än JJ. Men som sagt, oerhört readsberoende.

 

I det här läget som HERO befinner sig i nu så kan jag säga att ställa in är det sämsta spelet. Du säger att du vill ta betalt av sämre par men så länge inte Fi är världens största fisk så kan man inte räkna med att han kommer syna ett ställ med en sådan hand. Jag har heller inte sagt att jag kommer vika river bara för att det faller ett överkort men du måste ju förstå att allt värde i din hand dödas genom att du ställer in. Genom att checka ger du honom chansen att bluffa/alternativt betta en sämre hand.

 

Om vi tror att vi har bäst hand (och det har Parre redan skrivit tidigare) så är det meningslöst att pusha själv ifall man som HERO var säker på att Fi skulle pusha river. Låt istället Fi bluffa bort sig ifall han sitter tom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På turn är det onödigt att ställa om vi tror att vi har bäst hand, då vi inte får syn av en sämre hand men däremot av alla bättre. Förutsatt att han kommer ställa rivern så har vi noll värde i att ställa in, däremot har vi värde i att bara syna och checka rivern och låta honom ställa in. Sedan kan man ju diskutera huruvida den readen är rätt.

Tänk preflop-spelet. Har han bättre än oss där? Knappast. Har han TT i hålet? Möjligen, men hur f-n vet vi det? Jag tror tvärtemot dig att vi många gånger får syn av sämre händer, speciellt på den här nivån. Många synar med JT, QT osv, inte heller omöjligt med syn från lägre pp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EDIT: Och ni som säger "ställ in", hur fan mår ni? Han skriver ju i första posten "han kommer ställa river garanterat", alltså är all-in det sämsta alternativet av det alla - syn och rivercheck ger honom chansen att bluffa/beta en sämre hand om han nu garanterat går all-in.

Kommer han ställa in lätt så är det väl knappast fel att ställa honom direkt på floppen så länge vi tror vi har bästa hand....vilket jag tror.

 

Han kmr ställa på rivern lätt...

 

På turn är det onödigt att ställa om vi tror att vi har bäst hand, då vi inte får syn av en sämre hand men däremot av alla bättre. Förutsatt att han kommer ställa rivern så har vi noll värde i att ställa in, däremot har vi värde i att bara syna och checka rivern och låta honom ställa in. Sedan kan man ju diskutera huruvida den readen är rätt.

 

Eftersom att jag inte har en read så är väl enligt dig check-fold som gäller då? men då är det väl bra o betta o försökta ta potten?

 

men jag tänkte check syn och håller nere potten? som sagt 0read

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror tvärtemot dig att vi många gånger får syn av sämre händer, speciellt på den här nivån. Många synar med JT, QT osv, inte heller omöjligt med syn från lägre pp.

Alltså :?

Vilken nivå lirar du själv på, samt var?

Inte ens på NL25 spelar mer än någon procent av spelarna så illa att de skulle syna allin med JT/QT i det här läget. Knappast EV+ på att ställa och bli synad här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Genom att checka ger du honom chansen att bluffa/alternativt betta en sämre hand.

Du menar att du om du checkat och ställts mot en överbet hade synat? Vad kan då få dig att vika på rivern? Varför inte direkt flytta beslutet till fi? Jag kan möjligen köpa check på turn om det är avsett som check-allin. Mitt beslut baseras på att jag tror vi är bäst på flop och turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Genom att checka ger du honom chansen att bluffa/alternativt betta en sämre hand.

Du menar att du om du checkat och ställts mot en överbet hade synat? Vad kan då få dig att vika på rivern? Varför inte direkt flytta beslutet till fi? Jag kan möjligen köpa check på turn om det är avsett som check-allin. Mitt beslut baseras på att jag tror vi är bäst på flop och turn.

 

Som sagt så är det väldigt readberoende. Ibland så synar jag, ibland viker jag. Det händer också att jag bettar turn men aldrig i syfte att trebetta mig all in om jag inte möter en supertomte. Vad jag säger är bara att om du ändå tänkt trycka in så är checksyn så mkt bättre då han ändå kommer vika allt du leder emot och syna med allt du ligger under emot när du trycker. Vem som helst måste ju förstå att det är ett extremt dåligt spel. Givet stackdjup så kommer jag spela handen till shoedown om jag bestämmer mig för att gå vidare på turn.

 

Det komiska är att du om och om igen påpekar att du tror vi har bäst hand och ändå vill du trycka och låta honom komma ifrån alla händer som går att få värde av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror tvärtemot dig att vi många gånger får syn av sämre händer, speciellt på den här nivån. Många synar med JT, QT osv, inte heller omöjligt med syn från lägre pp.

Alltså :?

Vilken nivå lirar du själv på, samt var?

Inte ens på NL25 spelar mer än någon procent av spelarna så illa att de skulle syna allin med JT/QT i det här läget. Knappast EV+ på att ställa och bli synad här.

Spelar på många nivåer. Mest på Party. Du hittar mig säkert. Se stacken på fi. Han kan säkert syna med t ex AT. Överkort vill jag få bort. Men jag spelar aggressivt, kostar många inköp men ger mig desto fler. Ni har missat den stora frågan: hur ska ni agera på river? Eftersom jag tror vi är bäst på turn flyttar jag beslutet till fi, men det gör inte ni.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror tvärtemot dig att vi många gånger får syn av sämre händer, speciellt på den här nivån. Många synar med JT, QT osv, inte heller omöjligt med syn från lägre pp.

Alltså :?

Vilken nivå lirar du själv på, samt var?

Inte ens på NL25 spelar mer än någon procent av spelarna så illa att de skulle syna allin med JT/QT i det här läget. Knappast EV+ på att ställa och bli synad här.

Spelar på många nivåer. Mest på Party. Du hittar mig säkert. Se stacken på fi. Han kan säkert syna med t ex AT. Överkort vill jag få bort. Men jag spelar aggressivt, kostar många inköp men ger mig desto fler. Ni har missat den stora frågan: hur ska ni agera på river? Eftersom jag tror vi är bäst på turn flyttar jag beslutet till fi, men det gör inte ni.

 

Med AT måste han väl slagit om på floppen? ultra fiskigt annars...

Så han tar reda på då vart han står. eller?

Samt AT är typ den enda handen jag slår där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...