Smygaren Postad 4 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 4 Juli , 2006 Efter lång väntan... Handanalys nr 2: http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=30395 Citera
Opteron Postad 4 Juli , 2006 Rapport Postad 4 Juli , 2006 Det kan inte vara så att du vinner mindre än 10% av potterna för att du stjäl för lite och låter dina motståndare stjäla av dig? Kanse i kompination med att du låter dig bluffas för mycket. du har haft 6-7% win på 3-4000 händer så det är antagligen inte bara otur... Citera
Smygaren Postad 4 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 4 Juli , 2006 Ti 4/7 Antal händer: 515 Resultat: -34$ Totalt: -542$ Citera
Gyre Postad 4 Juli , 2006 Rapport Postad 4 Juli , 2006 Jag sitter gärna granne med dessa spelare både till höger o till vänster. Här pratar vi dock om en nyfunnen "vän", som jag hoppas träffa på igen... Givetvis har man dem gärna på båda sidorna om man inte kan välja. Men att ha en (gärna två) lösa-passiva spelare till vänster om sig och en röv-tight till höger är dock det absolut bästa. Att ha fisken till vänster gör att du får chans att isolera dig mot fiskarna väldigt ofta efter deras svaga limphänder och sitta med position på dem mest hela tiden. Har du då också tightröven till höger innebär det att du får spela som "knappen" nära på dubbel så ofta (Säg att han spelar med i 10% av potterna du höjer från CO, du har du knappen 90% fler gånger.) Seat-selection är nog en utav de viktigaste sakerna att tänka på. Citera
Ruterkung Postad 4 Juli , 2006 Rapport Postad 4 Juli , 2006 Menar du inte tightröv till vänster och fisk till höger? Citera
Gyre Postad 4 Juli , 2006 Rapport Postad 4 Juli , 2006 Menar du inte tightröv till vänster och fisk till höger? Jo, tänkte på att ha platsen till vänster om fisk och till höger om röven Citera
Smygaren Postad 5 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 5 Juli , 2006 Det kan inte vara så att du vinner mindre än 10% av potterna för att du stjäl för lite och låter dina motståndare stjäla av dig? Kanse i kompination med att du låter dig bluffas för mycket. du har haft 6-7% win på 3-4000 händer så det är antagligen inte bara otur... Jag är inte så säker på det, med tanke på att jag normalt sett vinner 9-10% av händerna. Jag stjäl och försvarar mig mot stölder enligt böckerna, och synar en del på river eftersom folk bluffar en hel del. Citera
omduvoresomjag Postad 5 Juli , 2006 Rapport Postad 5 Juli , 2006 Jag tror du har sjukt stora luckor i ditt spel om 77-handen ens är i närheten av representativt för din spelstil, därav din låga vinstprocent. Citera
Smygaren Postad 5 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 5 Juli , 2006 Jag tror du har sjukt stora luckor i ditt spel om 77-handen ens är i närheten av representativt för din spelstil, därav din låga vinstprocent. Ok, låt höra din sågning av mitt spel i den handen. Jag är idel öra! Citera
omduvoresomjag Postad 5 Juli , 2006 Rapport Postad 5 Juli , 2006 Jag tror du har sjukt stora luckor i ditt spel om 77-handen ens är i närheten av representativt för din spelstil, därav din låga vinstprocent. Ok, låt höra din sågning av mitt spel i den handen. Jag är idel öra! Du betalar en Förmögenhet med Sämst hand där du drar mot MAXIMALT 4-outs. Överpar, set, jag köper färdig stege här också med så många limpers, du är dead last här. Inte direkt optimal poker. Sen kan du dra något med implicita odds osv osv, dåligt spel oavsett. Citera
Recommended Posts