Gå till innehåll

Re-steals, tips på hur och när?


fredyr

Recommended Posts

Re-steals är alltså när man återhöjer någon för att man är ganska säker på att höjaren har en svag hand, exempelvis när man är i BB och man är rätt säker på att knappen försöker stjäla blindsen. Vad man har för kort är alltså relativt ointressant.

 

Är re-steals något ni använder? Vilka förutsättningar är det ni letar efter? Jag tänker stack-storlekar & liknande... Och är det främst i MTTs eller kör ni det ofta i SnGs också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Re-steals är alltså när man återhöjer någon för att man är ganska säker på att höjaren har en svag hand, exempelvis när man är i BB och man är rätt säker på att knappen försöker stjäla blindsen. Vad man har för kort är alltså relativt ointressant.

 

Är re-steals något ni använder? Vilka förutsättningar är det ni letar efter? Jag tänker stack-storlekar & liknande... Och är det främst i MTTs eller kör ni det ofta i SnGs också?

 

Gör det jätteofta i MTTs..

Och på bubblan i SnGs mot näst största stacken när jag är chippie.

Vill helst iaf ha typ 57s och inte 83off.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kollar på bordet för att se hur folk hanterar omslag, oftast så prövar jag bara att slå om och ser vad som händer. Sånt är för infrekvent för att PT-statistik ska vara meningsfullt större delen av tiden. Plus att det mot många spelare handlar rätt mycket om image.

 

Förresten kan du vara rätt benägen att slå om i position och annars göra det i situationer där du kan höja så pass att du kan få bort de implicita oddsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En bra sak att tänka på är att kolla så att motståndaren inte är comittad.

 

Just det, det är sånt jag funderat kring. Om tex. motståndaren raisar till 3xBB så är re-steal dåligt om vi har 10BB i stacken, för motståndaren kommer få bra odds. Så man behöver typ 15-20BB i stacken för att få vettig fold-equity.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förresten kan du vara rätt benägen att slå om i position och annars göra det i situationer där du kan höja så pass att du kan få bort de implicita oddsen.

 

Detta är väl en av de sakerna som jag egentligen haft svårt för. Om turneringen inte är deep-stacked, så måste man höja så mycket när man inte har position att man riskerar att committa sig, vilket inte är så kul med en rutten hand.

 

Edit: Jag har nog mest fokuserat på stöldförsöken ifrån personer som sitter i position, där jag själv sitter i mörken, men att på knappen slå om på stöldförsök ifrån CO och CO-1 är ju faktiskt inte så dumt.

 

Men när man har en raise fr tidig position, då är det ju mycket svårare att sätta dom på en dålig hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En bra sak att tänka på är att kolla så att motståndaren inte är comittad.

 

Just det, det är sånt jag funderat kring. Om tex. motståndaren raisar till 3xBB så är re-steal dåligt om vi har 10BB i stacken, för motståndaren kommer få bra odds. Så man behöver typ 15-20BB i stacken för att få vettig fold-equity.

 

Spelar man med/mot så små stackar så är väl re-raise steal inte att rekommendera, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså en push all-in med 15BB i BB mot ett (förmodat) stöldförsök av knappen på 3xBB ger ju iaf så pass dåliga odds att han kan lägga rätt många händer. Det var mest det jag menade. Har man 10BB så är definitivt inte re-steals något att tänka på.

 

Men ska man tex. försöka sig på re-steals mot motståndare som täcker en? Eller bara mot såna man själv täcker? I s n f så fungerar ju inte exemplet ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Båda bör ha minst 15xbb i stacken för att det ska vara tillräckligt med FE i en resteal tycker jag, alltså gäller det både dig och han.

 

EDIT: Att täcka honom är ju inte ett måste-krav, beror på situationen, men visst är det en fördel, särskilt på bubblan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...