Gå till innehåll

NL - BB/timme?


dalsten

Recommended Posts

  • Svars 54
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Frågan kvarstår! Hur många händer har du spelat?

 

Inte omöjligt att dra in sjuka BB/H när man är i en winning streak, fast det går lika fort bakåt när man drar in bad beat efter bad beat.

 

1200 händer var et bara,lol

 

det är vad man kan spela på några timmar kan gå allt mellan -10 inköp till +10 inköp om inte mer :)

 

fråga thrasher som förlorade 20 inköp på en dag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan kvarstår! Hur många händer har du spelat?

 

Inte omöjligt att dra in sjuka BB/H när man är i en winning streak, fast det går lika fort bakåt när man drar in bad beat efter bad beat.

 

Spelar inte du NL$1000 och kanske högre? Det är hursomhelst ett annat spel. Kan man lite poker och förstår att det är ett dynamiskt spel är det inte svårt att dominera på låglimit! Jag frågade efter andras BB/h, även "proffs" för att jag är intresserad. Hittills har jag inte fått 1! vettigt svar.

 

Keep on rocking in the free world

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vill ha ett mer konkret svar.

 

För att få med väldigt många händer så är mitt snitt i $/h över hela min karriär hela ~$6/h. :roll:

 

Jag kan inte säga bb/h eftersom jag började med att spela så lågt det bara gick och nu spelar på 0.25/0.50.

Dessutom har jag spelat på tre bord under senare delen av karriären, medan jag i början spelade endast ett.

Alltså är det kanske lite svårt att läsa in exakt vad ~$6/h innebär i bb/h och bord, men en liten uppfattning om vad man kan förvänta sig att vinna får du kanske.

(Fast du kanske är bättre och skulle vinna mycket mer under samma förutsättningar, eller tvärtom att du är sämre och skulle få ett sämre resultat.)

 

Totalt har jag spelat i 22 månader tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan kvarstår! Hur många händer har du spelat?

 

Inte omöjligt att dra in sjuka BB/H när man är i en winning streak, fast det går lika fort bakåt när man drar in bad beat efter bad beat.

 

Spelar inte du NL$1000 och kanske högre? Det är hursomhelst ett annat spel. Kan man lite poker och förstår att det är ett dynamiskt spel är det inte svårt att dominera på låglimit! Jag frågade efter andras BB/h, även "proffs" för att jag är intresserad. Hittills har jag inte fått 1! vettigt svar.

 

Keep on rocking in the free world

 

 

nja, tänk ockås på att på de nägra nivåerna kanske d ubetalar 5bb/100 i rake medans du bara betalar 1bb/100 i rake på de högre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(Fast du kanske är bättre och skulle vinna mycket mer under samma förutsättningar, eller tvärtom att du är sämre och skulle få ett sämre resultat.)

 

Tack för svar, jag skapade detta inlägg för att få en idé om vad som är realistiskt i BB/h. Utifrån de svar jag fått verkar vara 65 BB/h orealistisk summa trots fisknivån jag spelar på.

Tiden jag baserat uträknnig på är knapp ochj ag har haft ett väldigt positivt resultat och är medveten om att en downswing kan dyka upp som en tjuv om natten 8-) Jag förväntar mig såklart en 30% - 50% nedgång när jag skaffat rulle för att gå upp en nivå.

Jag trivs dock med sh NL50, och det känns fint å viktigt att få in vinst på bankkontot.

 

Jag spelar nästan alltid ett bord om inte spelet är väldigt tight - då max 2. Detta är en reell siffra: 3 av 4 gånger på nl 50, har jag dubblat inom en timma, stacken tillåter en mer lös/aggressiv spelstil och lite slaskande som följd men stacken växer.

Jag är väldigt aggressiv, spelar hålkort men även i stor grad motståndet och FI vågar ofta inte ta betalt för händer som nästnötterna (ibland nötterna :shock: ), av ovisshet vad jag håller. Det sparar mig mycket pengar då jag sitter med starka händer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(Fast du kanske är bättre och skulle vinna mycket mer under samma förutsättningar, eller tvärtom att du är sämre och skulle få ett sämre resultat.)

 

Tack för svar, jag skapade detta inlägg för att få en idé om vad som är realistiskt i BB/h. Utifrån de svar jag fått verkar vara 65 BB/h orealistisk summa trots fisknivån jag spelar på.

Tiden jag baserat uträknnig på är knapp ochj ag har haft ett väldigt positivt resultat och är medveten om att en downswing kan dyka upp som en tjuv om natten 8-) Jag förväntar mig såklart en 30% - 50% nedgång när jag skaffat rulle för att gå upp en nivå.

Jag trivs dock med sh NL50, och det känns fint å viktigt att få in vinst på bankkontot.

 

Jag spelar nästan alltid ett bord om inte spelet är väldigt tight - då max 2. Detta är en reell siffra: 3 av 4 gånger på nl 50, har jag dubblat inom en timma, stacken tillåter en mer lös/aggressiv spelstil och lite slaskande som följd men stacken växer.

Jag är väldigt aggressiv, spelar hålkort men även i stor grad motståndet och FI vågar ofta inte ta betalt för händer som nästnötterna (ibland nötterna :shock: ), av ovisshet vad jag håller. Det sparar mig mycket pengar då jag sitter med starka händer

 

Dalsten, stämmer detta?

 

Du har spelat ca 1200 händer.

Du har vunnit 65bb/h på på 0.25-0.5€ NL.

Du förväntar dig att vinna 32.5-45.5 bb/h på 0.5-1€ NL.

Du är väldigt aggressiv vilket gör att du sparar mycket pengar när du sitter med starka händer.

 

Vänligen/

T

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(Fast du kanske är bättre och skulle vinna mycket mer under samma förutsättningar, eller tvärtom att du är sämre och skulle få ett sämre resultat.)

 

Tack för svar, jag skapade detta inlägg för att få en idé om vad som är realistiskt i BB/h. Utifrån de svar jag fått verkar vara 65 BB/h orealistisk summa trots fisknivån jag spelar på.

Tiden jag baserat uträknnig på är knapp ochj ag har haft ett väldigt positivt resultat och är medveten om att en downswing kan dyka upp som en tjuv om natten 8-) Jag förväntar mig såklart en 30% - 50% nedgång när jag skaffat rulle för att gå upp en nivå.

Jag trivs dock med sh NL50, och det känns fint å viktigt att få in vinst på bankkontot.

 

Jag spelar nästan alltid ett bord om inte spelet är väldigt tight - då max 2. Detta är en reell siffra: 3 av 4 gånger på nl 50, har jag dubblat inom en timma, stacken tillåter en mer lös/aggressiv spelstil och lite slaskande som följd men stacken växer.

Jag är väldigt aggressiv, spelar hålkort men även i stor grad motståndet och FI vågar ofta inte ta betalt för händer som nästnötterna (ibland nötterna :shock: ), av ovisshet vad jag håller. Det sparar mig mycket pengar då jag sitter med starka händer

 

Dalsten, stämmer detta?

 

Du har spelat ca 1200 händer.

Du har vunnit 65bb/h på på 0.25-0.5€ NL.

Du förväntar dig att vinna 32.5-45.5 bb/h på 0.5-1€ NL.

Du är väldigt aggressiv vilket gör att du sparar mycket pengar när du sitter med starka händer.

 

Vänligen/

T

 

Du glömde per bord :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar, jag skapade detta inlägg för att få en idé om vad som är realistiskt i BB/h. Utifrån de svar jag fått verkar vara 65 BB/h orealistisk summa trots fisknivån jag spelar på.

 

Ja, det är orealistiskt att tro på 65 bb/h. I snitt kan du kanske räkna med 10-15 bb/h. Om du är en vinnande spelare vill säga...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Dalsten, stämmer detta?

 

Du har spelat ca 1200 händer.

Du har vunnit 65bb/h på på 0.25-0.5€ NL.

Du förväntar dig att vinna 32.5-45.5 bb/h på 0.5-1€ NL.

Du är väldigt aggressiv vilket gör att du sparar mycket pengar när du sitter med starka händer.

 

Vänligen/

T

 

Jag förstår att du ser en motsägelse när jag säger att jag är väldigt aggressiv och sparar pengar med starka händer. De rader jag skrev redogör dock inte för mina nyanser som pokerspelare, bara för att jag är selektivt aggressiv betyder inte att jag ex. pular in degen med toppset oavsett situation.

 

Diskussionen har blivit urvattnad och enligt vad som sagts här är det alltså omöjligt för en bra pokerspelare som spelar låglimit att tjäna >50 BB/h på ett bord!!?? :shock:

 

Kanske läge å gå ner i limit ni skeptiker :roll:

Nej då bara skoja, jag får se hur mitt resultat utvecklas - får tydligen vänta mig en dramatisk nedgång hursomhelst...

 

Fridens liljor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Diskussionen har blivit urvattnad och enligt vad som sagts här är det alltså omöjligt för en bra pokerspelare som spelar låglimit att tjäna >50 BB/h på ett bord!!?? :shock:

 

 

Ja, det är omöjligt...spelar ingen roll hur aggresiv man är, fisken på nl50 kommer ändå aldrig lägga nästnötterna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar, jag skapade detta inlägg för att få en idé om vad som är realistiskt i BB/h. Utifrån de svar jag fått verkar vara 65 BB/h orealistisk summa trots fisknivån jag spelar på.

 

Ja, det är orealistiskt att tro på 65 bb/h. I snitt kan du kanske räkna med 10-15 bb/h. Om du är en vinnande spelare vill säga...

 

10-15 är för högt, det är utan några downswings..

 

 

lägger du till downswingsen som man kommer ha och tittar på bb/100 över låt säga 1 miljon händer är allt runt 2-3ptBB/100 skitbra

 

 

sen om du ska göra om det till bb/h blir det väl ännu lägre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att få ett tillförlitligt värde på bb/100 händer behövs otroligt många händer! säker minst 100'000 för att värdet ska börja närma sig.

 

Jag har själv det senaste året spelat 143'000 händer på NL $1/2 SH. Jag har under denna period haft kanonbra perioder då man vunnit $10'000 på 30'000 händer (16,7 bb/100), men så har jag haft perioder på upp till 30'000 händer då jag gått +-0 (!!), då känns det verkligen som att man har all otur i världen.

 

Alltså, det krävs otroligt många fler händer än man någonsin kan tro för att få tillförlitliga värden.

 

Jag ligger på 8.17 bb (big blinds) / 100 händer.

Jag spelar mellan 4-6 bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att få ett tillförlitligt värde på bb/100 händer behövs otroligt många händer! säker minst 100'000 för att värdet ska börja närma sig.

 

Jag har själv det senaste året spelat 143'000 händer på NL $1/2 SH. Jag har under denna period haft kanonbra perioder då man vunnit $10'000 på 30'000 händer (16,7 bb/100), men så har jag haft perioder på upp till 30'000 händer då jag gått +-0 (!!), då känns det verkligen som att man har all otur i världen.

 

Alltså, det krävs otroligt många fler händer än man någonsin kan tro för att få tillförlitliga värden.

 

Jag ligger på 8.17 bb (big blinds) / 100 händer.

Jag spelar mellan 4-6 bord.

 

man behöver säker 1 miljon händer, 4ptBB/100 är ju ganska bra annars.. var spelar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att få ett tillförlitligt värde på bb/100 händer behövs otroligt många händer! säker minst 100'000 för att värdet ska börja närma sig.

 

Jag har själv det senaste året spelat 143'000 händer på NL $1/2 SH. Jag har under denna period haft kanonbra perioder då man vunnit $10'000 på 30'000 händer (16,7 bb/100), men så har jag haft perioder på upp till 30'000 händer då jag gått +-0 (!!), då känns det verkligen som att man har all otur i världen.

 

Alltså, det krävs otroligt många fler händer än man någonsin kan tro för att få tillförlitliga värden.

 

Jag ligger på 8.17 bb (big blinds) / 100 händer.

Jag spelar mellan 4-6 bord.

 

Liknande siffror som jag har på NL $1/2 sen jag började på den nivån för 3 månader sen:

47906 händer

103,30 timmar

7,92 bb (big blind) / 100 händer

6,94 bb (big blind) / Hr (per bord)

spelar på snitt 5,3 bord

75,47$/h

 

Cashen rullar in, det går bra nu.

Du ville höra åsikter från ett proffs. VAR SÅ GOD

Skicka ett PM om ni vill ha min atograf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant läsning, tack för att ni delar med er av era erfarenheter. Eftersom jag just börjat räkna BB/h var era svar precis vad jag var ute efter.

 

Någonstans måste man börja och jag är tacksam över min positiva statistik och postade detta för att få veta om det var rimliga siffror för någon vilken nivå de än må vara. Nu vet jag, men jag har aldrig slagit fast att jag förväntar mig denna utdelning sett på en period av flera år.

 

Om jag på sikt skulle börja snitta 2BB/h på ett shorthanded nl E50 kommer jag börja lägga patiens istället! 8 euro i veckan (spelar ca 8 timmar/v) är ju lika med illa spenderad tid. Betalar hellre 74 kr för att slippa sitta framför datorn isåf - det kittlar inte så mycket i kistan att spela låglimit så det är ju inte "for the thrill of it".

 

Sit n´go då - LÅGLIMIT - det blir annorlunda men här är väl en vinst motsvarande 50bb/h möjlig alltså omkring 50%vinst/timma? Har spelat 40 5-manna, SEK 30+3 eller 50+5 på SS. Två prisplatser 1:60% 2%40, det tar alltid under en timme att spela dem.

14 vister 11 andraplaceringar ger 62 inköp = 22 upp eller vinstprocenten 55%. Påminn mig INTE om att 40 sng´s inte är något och basera statistik på det VET jag, siffran känns hög men jag sitter inte å klonkar utan håller mig på nivåer där jag kan spela ut FI. OBSERVERA att ni inte kan jämföra med er statisik om ni spelar HÖGA/HÖGRE limits där spelare är jämnare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cashen rullar in, det går bra nu.

Du ville höra åsikter från ett proffs. VAR SÅ GOD

Skicka ett PM om ni vill ha min atograf.

 

 

Kul att kulorna rullar in, unna dig ett par ormskinnsboots och en Johnny Cash t-shirt till midsommar vetja!

 

Får man fråga vad din BR ligger på och hur länge du byggt?

 

Mvh Dalsten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...