Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har märkt att min absolut största brist i tuneringsspel är på mellannivåerna. Jag har svårt att hantera blindsökningarna.

Exempel:

Freezeout på 24h

Deltagare: ca 130

Start-chips: 2500

Blinds 15/25

Allra först i tuneringen får jag AK och ökar stacken med ca 700. Satte en triss i nior och lite sådant och var på lite drygt 3500 när blindsen ökade.

Redan då stannar jag upp och tycker det är dyrt att limpa med en spekulativ hand. Just i denna tuneringen lyckades jag inte få en hand bättre än A9s och KQs på hela tiden och följdaktligen blev jag uppäten av blinds. Var tvungen att börja trycka in allt innan floppen. Hade tur två gånger och åkte den tredje på 350/700-nivån.

Har någon några bra tips just när det gäller stackar på säg 15-20 Big blinds? Vågar man limpa med 10-Js?

Ska man spela mer aggressivt?

De tidiga nivåerna är ju behagligare då de tillåter mig att limpa med 98s t.ex. Att sedan ha disciplin på floppen är en annan historia.

Postad
Redan då stannar jag upp och tycker det är dyrt att limpa med en spekulativ hand. Just i denna tuneringen lyckades jag inte få en hand bättre än A9s och KQs på hela tiden och följdaktligen blev jag uppäten av blinds. Var tvungen att börja trycka in allt innan floppen. Hade tur två gånger och åkte den tredje på 350/700-nivån.

Bägge de där händerna är absolut tillräckligt bra för att sno blinds med (det handlar dock mer om lägen än om händer).

Mitt tips är kort men kärnfullt: Sluta limpa, börja höja.

//Hickmott