Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Knappen har gjort en hel del tveksamma syner. Lite av en tomte i mina ögon (takes one to know one, typ). Jag tror chansen är 0 att han lägger sig om jag check-raisar all-in på turn.

Skulle jag, nu med all visdom som efterklokheten ger, och kanske till och med utan den, gått all-in redan på floppen eller gjort något annat annorlunda? T ex slår det mig nu att jag kunde kanske syna på turn. Vore en ny grej för mig, men jag har sett många göra såna moves med viss framgång.

Jag stekte ett bra tag innan jag checkade på turn men foldade mer eller mindre automatiskt.

Känns lite kymigt att inte få se alla kort med så fint drag.

SB sitter på plats 3 med 1255.00

Hero sitter på plats 4 med 2850.00

Knappen sitter på plats 7 med 5745.00

Hero satsar s mörken 100.00

SB satsar l mörken 50.00

Hero: Qs, 10h

Pre-flop:

Knappen: Höj 200.00

SB: Lägger mig

Hero: Syna 200.00

Flop (Board: 8d, 9c, 7d):

Hero: Satsa 500.00

Knappen: Syna 500.00

Turn (Board: 8d, 9c, 7d, 2d):

Hero: Passa

Knappen: Satsa 500.00

Hero: Lägger mig

Postad

Jag hade nog tjäckräjsat all-in på flåppen där, vi riskerar ju knappast att ge gratiskort ändå.

Generellt sett lönar det sig att spela för förstaplatsen när man väl är ITM, skillnaden mellan andra- och tredjepris är så marginell ändå.

Beror lite på vad du har för read på killen också... Hur tolkar du hans miniräjs preflåpp? Betar han utan stål påstflåpp? Kan han lägga mediokra händer påstflåpp?

Postad

Tidigare i SnGen, vi var 5-7 kvar, kallsynade han min 3BB höjning. Jag CB betadade halv pot på flopen JTx, han minihöjde. Jag gick all-in och han synade och visade upp A9?

Det övergår mina pokerkunskaper att analysera hans spel, men jag tolkar det som han är kapabel att beta i position.