david Postad 7 December , 2004 Rapport Postad 7 December , 2004 Hej på Er! Är en "förhållandevis" ny pokerspelare som spelat i ungefär 3 mån. Spelar uteslutande på FL 0,5/1 eller 1/2 (EUR). Min fråga är hur mycket ni tycker BR bör fluktuera vid dessa nivåer. Anledningen till min fråga är om man "konstant" vid en session bör ligga på plus (ca 3 timmar). Jag gjorde nämligen en dipp på ca 50 EUR på bara ca 2 timmar... Iof hade jag maximalt oflyt, blandat med dåligt spel (spelar sämre när man åker på Bad Beat 10+). Vad är normalt? Hur lång tidsperiod bör man ta i beaktande för att se hur många BB man tjänar i timmen? Mvh D EDIT: Givetvis förstår jag att det beror på hur duktig man är, men om man är en spelare som "konstant" går plus... * RP - QoS * Citera
Hjort Postad 7 December , 2004 Rapport Postad 7 December , 2004 Min fråga är hur mycket ni tycker BR bör fluktuera vid dessa nivåer. Anledningen till min fråga är om man "konstant" vid en session bör ligga på plus (ca 3 timmar). Det finns inte en chans i helvetet att du kommer ligga plus över alla tretimmarssession om du spelar mycket i någon pokerform på någon nivå. Jag gjorde nämligen en dipp på ca 50 EUR på bara ca 2 timmar...Iof hade jag maximalt oflyt, blandat med dåligt spel (spelar sämre när man åker på Bad Beat 10+). Du förlorade mellan 25 och 50 BB, vilket inte är en trist förlust men inte särskilt iögonfallande, särskilt inte för en nybörjare mot andra nybörjare. Hur stora svängingar du kan vänta dig är svårt att säga då det beror på spelstilen vid bordet och hur mycket bättre eller sämre du är jämfört med dina motståndare. Dock skulle jag tro att de flesta som gör en lång karriär på fixlimit hold'em har att vänta sig en dipp på runt 300 BB någon gång, fast då mot kompetentare motstånd än vad du kör mot. Vad är normalt? Hur lång tidsperiod bör man ta i beaktande för att se hur många BB man tjänar i timmen? Mycket enklare att titta på om du är trolig vinnare, där räcker det nog med ett par tusen händer eller så för hyffsad stor säkerhet. För mer exakt siffra får du nog vänta dig någonstans uppåt 50 000 - 100 000 spelade händer, vilket innebär 500 timmars spel eller så iallafall. Jag är inte alls säker på de här siffrorna, men de är knappast i överkant iallfall. Men egentligen kommer du nog aldrig ha tillräckligt med data för att ha en exakt uppfattning om hur mycket du förväntas tjänar per timme, eftersom din färdighet och dina motståndare konstant kommer förändras. Givetvis förstår jag att det beror på hur duktig man är, men om man är en spelare som "konstant" går plus... Ingen spelare går konstant plus. Citera
ayecappy Postad 7 December , 2004 Rapport Postad 7 December , 2004 Du kommer få måååånga 3timmarssessioner som slutar på minus om du fortsätter spela och det är inget konstigt alls och 50BB svingar. Det där med timlön är svårt för ofta, speciellt i början förbättras man snabbare än statistiken hänger med(tror jag). Skaffa pokertracker o släng in händer hela tiden eftersom du spelar, kolla på hur winraten förändras när det går dåligt respektive bra osv så borde man få ett hum ganska snabbt. Men en 20k händer går rätt fort o skaffa och på lågnivåerna känns det som ett okej mått. edit:som vanligt. Citera
david Postad 7 December , 2004 Författare Rapport Postad 7 December , 2004 Tackar så mycket för svaren! Ja, jag får nog spela x-antal händer till för att utvärdera mitt spel. Många som sa att man bör ha en BR på ca 350xBB men såååå mycket kan man ju omöjligen förlora i FL under ett gäng sessioner i rad?? Sedan har jag hört mkt om det här med "pokertracker" och vill skaffa det. Någon som vet vart och hur mycket det kostar? Jag har läst i stort sett alla trådar här på forumet innan jag beslöt mig för att själv bli medlem. Ingen som hört talas om unibet eller spelar där? Är det bara tomtar där? Hittills har det ju gått väldigt bra...Ngn som har en uppfattning? Har planer på att gå över till partynätverket... EDIT: Med "konstant" menade jag över lång tid... Mvh D Citera
Hjort Postad 7 December , 2004 Rapport Postad 7 December , 2004 Ja, jag får nog spela x-antal händer till för att utvärdera mitt spel. Många som sa att man bör ha en BR på ca 350xBB men såååå mycket kan man ju omöjligen förlora i FL under ett gäng sessioner i rad?? Jo det kan man, fast svårligen mot så här dåliga motståndare om man anstränger sig. Som sagt, ska du göra karriär på fixlimit är det bara att inse att du kommer tappa åtminstone 300BB under din karriär, bättre spelare än de flesta har tappat mer än så. Sedan har jag hört mkt om det här med "pokertracker" och vill skaffa det. Någon som vet vart och hur mycket det kostar? Finns på http://www.pokertracker.com och kostar $55. Dock så är det ännu inte anpassat för 24h. Ingen som hört talas om unibet eller spelar där? Är det bara tomtar där? Unibet innehåller samma bord och spelare som 24hpoker som rätt många från forumet lirar på. Det är ett så kallat skin, vilket innebär att de får lite eget utseende, gör marknadsföring, och får en cut av raken som deras spelare genererar till huvudföretaget, alltså B2Bpoker om jag minns rätt. Citera
Von oben Postad 22 Januari , 2005 Rapport Postad 22 Januari , 2005 Det intressanta är inte hur mycket man tjänar i timmen-det enda viktiga är hur pokerbankrollen utvecklas över tid.Hur stor är avkastningen jämfört med alternativ avkastning.Slår "pokerinvesteringen" den alternativa avkastningen med några procent(riskpremie)över tid är det rätt att spela poker. Har mycket begränsad erfarenhet av poker-men i alla fall nu i början tänker jag bara göra månadsbokslut och inget annat.Spelet är svårt nog som det är för en nybörjare.Börjar man dribbla med en massa siffror och spekulationer hit och dit blir det än mer förvirrande.I slutändan måste man ha en bättre hand än motståndaren/motståndarna vid showdown.Det känns rätt att koncentrera sin kraft på det. Citera
raol Postad 23 Januari , 2005 Rapport Postad 23 Januari , 2005 Det intressanta är inte hur mycket man tjänar i timmen-det enda viktiga är hur pokerbankrollen utvecklas över tid.Hur stor är avkastningen jämfört med alternativ avkastning.Slår "pokerinvesteringen" den alternativa avkastningen med några procent(riskpremie)över tid är det rätt att spela poker.Har mycket begränsad erfarenhet av poker-men i alla fall nu i början tänker jag bara göra månadsbokslut och inget annat.Spelet är svårt nog som det är för en nybörjare.Börjar man dribbla med en massa siffror och spekulationer hit och dit blir det än mer förvirrande.I slutändan måste man ha en bättre hand än motståndaren/motståndarna vid showdown.Det känns rätt att koncentrera sin kraft på det. Hm... jag håller nog inte med. Du kan ha dina pengarna investerade någon annanstans och samtidigt ha dem som pokerbankroll. Poker handlar mer om att investera tid än pengar. Citera
Recommended Posts