Gå till innehåll

Agressiva motståndare?


FemEss

Recommended Posts

Hej

Jag spelar flera timmar varje dag och läser om poker likaså varje dag. Jag spelar nu främst freerolls och jag når i stort sett alltid finalbordet. Detta tack vare min strategi att noggrannt hålla mig till att försöka ta rätt beslut och inte ivra efter att vinna varje pott.

 

Vad jag i slutänden förlorar på är att jag inte lyckas möte andra spelares mer aggressiva strategi. Jag känner att jag kan inte möta aggresssiviteten om jag inte har hållbara kort. Om jag har det däremot så möter jag deras satsningar och tar hem stor del av deras chips, eftersom de tror att jag bluffar. Men när de sedan kör vidare aggressivt och jag inte har vad som behövs så tappar jag på slutet.

 

Det går alltså bra, men jag når inte hela vägen fram. Eftersom (jag har hört det ryktas) att proffsen bara vinner 10-15% av de tävlingar de ställer upp i så kanske jag får köra vidare som jag gör och förr eller senare så vinner jag. Så är det bra med det?

 

Eller har du ett tips? En tumregel om hur jag ska bemöta andra spelares kontinuerliga aggressivitet?

 

 

Bästa hälsningar

FemEss

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar nu främst freerolls och jag når i stort sett alltid finalbordet.

 

Kontakta mig så stakar jag dig till WSOP och ett helt gäng andra turneringar.

 

Seriöst? Når du finalbordet i stort sett varje freeroll så förstår jag inte varför du inte spelar riktiga turneringar och vinner lite större pengar. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller har du ett tips? En tumregel om hur jag ska bemöta andra spelares kontinuerliga aggressivitet?

 

Jag är inget proffs på något sätt. Men jag är en vinnande spelare (på låga nivåer) och jag känner igen mig i dig för några år sedan. Skulle tro att de siktar lite på dig när du hamnar på finalbordet. Jag ändrade strategi till att helt enkelt inte bli så lättläst. Generell strategi: Ganska tajt i början (ibland kör jag lite löst för att inte bli så lättläst) och betydligt aggresivare i slutet. Men givetvis med hjärnan i behåll. Det hjälpte mig. Böcker är mycket bra men känslan (känslan för det bord du sitter och spelar just nu menar jag) för spelet är ju ännu viktigare. Jag har totalt slutat med freerolls. De på Pokerstars leder ingen vart.

 

Testa framför allt dina kunskaper på annat än freerolls. Pokern på freerolls (i alla fall på Stars där jag lirar) tenderar att vara "äh, fan! det är ju bara en freeroll. jag går all-in".

 

Om du kommer till finalbordet på freerolls så skall du definitivt testa lite betalpoker. Prova nån billig SnG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(jag har hört det ryktas) att proffsen bara vinner 10-15% av de tävlingar de ställer upp i

Det finns ingen som vinner 10-15% av de MTT de ställer upp i.

Det är en ok andel av förstaplatser i STT...det är nog det som siffran avsåg.

 

Om du är missnöjd med att du inte vinner och endast vanligtvis hamnar på finalbordet kommer du nog få vara beredd på en hel del besvikelse då du fått lite mer turneringar under bältet.

Att hamna på finalbordet 10-15% av de turneringar du spelar vorde ett mycket bra resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(jag har hört det ryktas) att proffsen bara vinner 10-15% av de tävlingar de ställer upp i

Det finns ingen som vinner 10-15% av de MTT de ställer upp i.

Det är en ok andel av förstaplatser i STT...det är nog det som siffran avsåg.

 

Om du är missnöjd med att du inte vinner och endast vanligtvis hamnar på finalbordet kommer du nog få vara beredd på en hel del besvikelse då du fått lite mer turneringar under bältet.

Att hamna på finalbordet 10-15% av de turneringar du spelar vorde ett mycket bra resultat.

 

 

En riktigt duktig pokerspelare vinner kanske dubbelt så mycket som andra. Men i en freeroll som man kör seriöst så kanske värdet är 10 ggr förväntat värde. Så kör man Bettsons freerolls med 1000 spelare och $250 i potten så kanske förväntad genomsnittlig vinst är $2.50 för en riktigt skicklig spelare.

 

Så ta de pengar du vinner på freerolls och ställ upp i några billiga MTT och se hur bra du går där - kan garantera dig att det bör gå mycket sämre där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bra strategi att ta rätt beslut. kan ta dig långt.

 

har freeroll gått bra så tycker jag du ska pröva på lite cashgames. eller varför inte SNG som påminner lite om turningar. börja på en låg nivå och jobba dig uppåt.

 

bemöt aggresiva motståndare genom att ta rätt beslut. sålänge du gör det och de inte gör det har du edge. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spelar ingen roll hur brra man är, det är bara tillfälligheter att man når så långt i flera i rad. I sngs funkar det men MTT ä 50% lotto och 50 % skill

så 100% skill vinner en MTT varannan gång:D

:D ja skulle inte tro ett proffs kan tänkas vinna 10/500 ~2% ens, om det är ett par tusen duktiga holdem spelare med i varje.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Hur mycket tur det är i en turnering beror mycket på blindsnivåerna va?

För att förklara det direkt kan man jämföra WSOP där nivåerna höjs varje timma med en freeroll där de höjs var 10 minut.. Det blir mycket mer chansning då

 

Höjs blindsnivåerna för snabbt så blir en turnering bara ett rent lotteri vem som vinner. Inte mycket med skicklighet att göra. Utan det blir helt enkelt den som får bästa korten som vinner.

 

Turen i en turnering är nog minst en del tur och två delar skicklighet.

 

PS Main Event i WSOP så är det 2 timmer per blindsnivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...