Gå till innehåll

Ny Förbundskapten efter VM?


Swalling

Recommended Posts

  • Svars 51
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag tycker att det hade varit dumt att chansa mer än Lagerbäck gjorde. Visserligen vore det fint att vinna matchen, men 0-0-resultatet gör inte så stor skillnad jämfört med om vi hade vunnit vad gäller chanserna att gå vidare från gruppen. Slår vi Paraguay så är det i princip lugnt, och det hade nästan varit en nödvändighet vid seger mot Trinidad också. Hade Trinidad däremot fått in ett kontringsmål och Sverige förlorat hade det varit katastrof.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slår vi Paraguay så är det i princip lugnt, och det hade nästan varit en nödvändighet vid seger mot Trinidad också. Hade Trinidad däremot fått in ett kontringsmål och Sverige förlorat hade det varit katastrof.

 

Precis! Nyansering är tyvärr inte medias starka sida. Det är alltid succé eller fiasko. Resultatet igår gör att det blir svårare att bli gruppetta men inte så mycket svårare att bli grupptvåa, kan man väl säga. En viss tidning insinuerar att det skulle vara i klass med Vitryssland -02.. ehm? Självklart ska vi slå T&T, men det får ju ändå vara nån måttfullhet i domedags-profetiorna. Vi förlorade inte, och det hade heller inte varit en förlust som direkt slagit ut oss ur turneringen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag anser att han faktiskt gjorde en del rejäla tjänstefel igår.

1) Visst, han har antagligen bättre koll på vem som är hetast för tillfället av kim å anders, men det kändes väldigt mycket som om han satte in anders på gamla meriter och som en säkerhet.

2) Om man är så pass stora favoriter som Sverige var - och det med rätta - och lyckas få spela en hel halvlek med en man mer, då ska man fan inte spela med en fyrbackslinje. För det krävdes väl kanske inte några byten, utan att sätta upp Alexandersson på högerkanten, sammtidigt som man antingen flyttar upp chippen eller ljungberg i en position mellan anfall och mittfält på ett tydligt sätt.

3) Man går inte ut och säger att man är nöjd med spelet. Visst, spelet till 95% kanske var helt ok, men de sista fem procenten innebär att fixa så pass kvalifecerade målchanser att de resulterar i ingenting annat än mål. Och sen vette fan om jag ens är nöjd med spelet, man SKA pressa tillbaka ett TT med 10 man på plan.

 

Sen till huruvida det var en så pass stor katastrof eller inte sett till vidare spel i tuneringen är ju lite diskutablet. Det räcker som sagt med största sannolikhet att vi vinner mot Paraguay, men kryssar vi måste vi vinna med mer mot England än Paraguay gör mot TT.

Och för att vinna gruppen (vilket jag anser är väldigt viktigt för att slippa möta Tyskland) måste vi antagligen slå båda resterande motståndare.

 

Och sen tycker jag att man borde petat in Elmander istället för Jonsson. Dom är ganska lika, men elmander har mer speed och har en betydligt bättre säsong bakom sig. Men det är min högst personliga åsikt och där klandrar jag inte herr Lagerbäck.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men kryssar vi måste vi vinna med mer mot England än Paraguay gör mot TT.
Näpp, kryssar vi mot Para så har de 1p och vi 2 och antagligen har TT också 1p (för de tar knappast poäng mot England.) Och således räcker det med vinst i sista matchen mot England (som då inte har något att spela för, eftersom gruppsegern redan är säkrad) för att gå vidare. Har vi tur så kommer dessutom Ecuador före tyskarna i grupp A. Inte helt omöjligt i alla fall..
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men kryssar vi måste vi vinna med mer mot England än Paraguay gör mot TT.
Näpp, kryssar vi mot Para så har de 1p och vi 2 och antagligen har TT också 1p (för de tar knappast poäng mot England.) Och således räcker det med vinst i sista matchen mot England (som då inte har något att spela för, eftersom gruppsegern redan är säkrad) för att gå vidare. Har vi tur så kommer dessutom Ecuador före tyskarna i grupp A. Inte helt omöjligt i alla fall..

Och jag ska vara statIstiknörd. Jag skyller på att det var väldigt sent. Men hävdar dock ändå att vinst mot England inte är ett "bara".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men kryssar vi måste vi vinna med mer mot England än Paraguay gör mot TT.
Näpp, kryssar vi mot Para så har de 1p och vi 2 och antagligen har TT också 1p (för de tar knappast poäng mot England.) Och således räcker det med vinst i sista matchen mot England (som då inte har något att spela för, eftersom gruppsegern redan är säkrad) för att gå vidare. Har vi tur så kommer dessutom Ecuador före tyskarna i grupp A. Inte helt omöjligt i alla fall..

Och jag ska vara statestiknörd. Jag skyller på att det var väldigt sent. Men hävdar dock ändå att vinst mot England inte är ett "bara".

Hehe, jadu svårt ibland med alla tänkbara secenarion. Ett annat kul är ju ifall Sverige lirar 0-0, 0-0, 0-0. England slår Trinidad och Paraguay och Trinidad kryssar. Då blir det:

 

England 7p

Sverige 3p

Trinidad 2p

Paragauy 2p

 

Eller ifall vi lirar 0-0 mot Paraguay, England slår Trinidad och oss med 1-0. Och Trinidad-Paraguay blir 0-0, då blir tabellen:

 

England 3-0 9p

Sverige 0-1 2p

Paraguay 0-1 2p

Trinidad 0-1 2p

 

Och vi går vidare på bättre FIFA ranking. ;)

 

PS. Statistiknördar brukar också stava statistik rätt.. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avsluten kan väl ändå inte lastas FÖRBUNDSKAPTENEN? Har spelarna själva ingen kontroll över sina fötter liksom? ;)

Jag tycker också så, men vem ska man skylla på för att det går dåligt för laget?, jo han som har ansvaret, förbundskaptenen.

 

90 % beror på spelarna och 10 % beror på coach/förbundskapten.

 

För övrigt luktar det lite mycket soffcoach härinne...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avsluten kan väl ändå inte lastas FÖRBUNDSKAPTENEN? Har spelarna själva ingen kontroll över sina fötter liksom? ;)

Jag tycker också så, men vem ska man skylla på för att det går dåligt för laget?, jo han som har ansvaret, förbundskaptenen.

 

90 % beror på spelarna och 10 % beror på coach/förbundskapten.

 

För övrigt luktar det lite mycket soffcoach härinne...

Tror inte det går att säga i procent vad det beror på.. I ett landslag är ju en av förbundskaptenens viktigaste uppgifter att göra ett lag av alla divor som kommer från olika länder, lära dom att trivas och spela bra tillsammans. Sen kan han ju inte påverka vad spelarna gör på planen.

 

Men okej, det är 90 % av spelarnas fel att det går dåligt, 90/11 (om vi tar de i startelvan) = 8.18 % för varje spelare. 8,2 % beror på varje spelare. Och 10 % beror på förbundskaptenen. Allstå är det mer förbundskaptenens fel att det går dåligt, efter dina odds, så varför inte sparka honom då? Det är mest hans fel :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...