Gå till innehåll

Buy-in kontra rulle?


Plox

Recommended Posts

Ni som är erfarna turneringsspelare, vad har/hade ni för krav på buyin kontra rullen? Dvs. hur stora buyins ska man hålla sig till när man har en rulle på x antal kronor. Finns där någon standard eller är det bara att skotta på höga nivåer och hoppas att klonken sitter?

 

Känns lite jobbigt att spela söndagens alla fina turneringar när man riskerar 1/5 av rullen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skall börja spela kanske en MTT varannan vecka och tänkte själv köra med en startrulle på $200 där maximum buy-in per turnering skall vara $20. Jag ser dessa pengar som "spending money" och tror att jag i flera månader framöver kommer att ha mycket trevligt.

 

Mvh,

Rosa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du bara ska spela då och då och annat spel är stommen i ditt rullebyggande/dina vinster så behöver du inte bry dig om några bankrullekrav för MTT, då kan du betrakta det som en skottning och avsätta så mkt pengar som du känner för för ändamålet.

 

Om du däremot tänker spela endast MTT's och väldigt ogärna vill gula så är nog 100 inköp det minsta man bör ha (såvida du inte endast spelar mindre turrar med få deltagare).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som har koll på hur lång tid "The Million" turneringarna på Party/Stars tar? Börjar ju jobba klockan sju, inte så gött att sitta kvar och behöva avbryta spelet för att man ska dra och jobba...

 

Kollade på ett finalbord innan skolan för kanske en månadsen och det slutade vid ca 7 på morgonen, vet inte det är länge eller om det normal tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som har koll på hur lång tid "The Million" turneringarna på Party/Stars tar? Börjar ju jobba klockan sju, inte så gött att sitta kvar och behöva avbryta spelet för att man ska dra och jobba...

 

Kollade på ett finalbord innan skolan för kanske en månadsen och det slutade vid ca 7 på morgonen, vet inte det är länge eller om det normal tid.

Är man på finalbordet så kan man nog skippa jobbet den dagen, dock...? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som har koll på hur lång tid "The Million" turneringarna på Party/Stars tar? Börjar ju jobba klockan sju, inte så gött att sitta kvar och behöva avbryta spelet för att man ska dra och jobba...

 

Kollade på ett finalbord innan skolan för kanske en månadsen och det slutade vid ca 7 på morgonen, vet inte det är länge eller om det normal tid.

Är man på finalbordet så kan man nog skippa jobbet den dagen, dock...? :D

 

Och tappa en dagslön, icke! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skall börja spela kanske en MTT varannan vecka och tänkte själv köra med en startrulle på $200 där maximum buy-in per turnering skall vara $20. Jag ser dessa pengar som "spending money" och tror att jag i flera månader framöver kommer att ha mycket trevligt.

 

Mvh,

Rosa

 

Jag skulle faktiskt tro att det är ett bättre alternativ än bara titta på "rätt" bankrulle. Om man har bränt sin insatta peng så får man en tidigare "bränna" och behöver kanske se över sitt spel. Jag saknar en del av det snacket när man pratar om bankrulle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Men 10 inköp gular man ju på en kväll, kanske därför Herr Glimne inte spelar så aktivt längre

 

Ni glömmer att han förmodligen syftade på live events... Skulle vilja se dig förlora 10 live turneringar på en kväll!

 

Ska nog inte vara några problem 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...